Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Remont Starego Komina


hamis

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Właśnie wymieniłem całkowicie pokrycie dachu w swoim domu (deskowanie + 2 x papa), a woda dalej przecieka, więc podejrzenie padło na komin, który jest w fatalnym stanie i który muszę wyremontować.

 

Jest to komin murowany z cegły pełnej w latach '70. Obecnie jest obłożony płytkami klinkierowymi, jednak wykonanie tego woła o pomstę do nieba (niepełne fugi, szpary, których nie da się uzupełnić, ubytki w cegle)...

Czym najlepiej uzupełnić ubytki w zaprawie między cegłami (niektóre mają kilka cm głębokości)? Zaprawa murarska, może jakaś wyrównująca (nivoplan?). Komin ma w środku wkład stalowy.

Płytki klinkierowe chciałbym usunąć i komin otynkować - wydaje mi się to najlepszym rozwiązaniem, oczywiście poza wymurowaniem go na nowo... Jak i czym go otynkować?

 

Dodatkowo wymiany wymaga rozsypana czapa kominowa, tylko nie wiem jak to ugryźć. Komin ma przekrój jak na załączonym obrazku - jeden kanał dymny z wkładem i dwa duże wentylacyjne otwarte od góry.

Czy nie lepiej byłoby podkuć cegły i zrobić wentylacje z boku, łącząc kanały wentylacyjne (czerwone kwadraty na rysunku), a na to pełna czapa? Jakoś nie podoba mi się to, że komin jest całkowicie otwarty i leci do niego woda...

A może zostawić otwarty do góry i zastosować jakieś nasady? Tylko nie wyobrażam sobie tego przy takim układzie kanałów...

 

Zastanawiam się również w jaki sposób wylać czapę. Robić szalunek na kominie czy wylewać na ziemi i później jakoś ją założyć? Tylko przy tak wielkim kominie będzie ona ważyć ze 150kg...

 

Zdjęcie komina jest sprzed wymiany dachu...

post-65510-0-34424300-1500131950_thumb.jpg

post-65510-0-77703600-1500132479_thumb.jpg

Opublikowano

Klinkier zerwij, ubytki wypełnij Kerafexem. Fugi fajnie się wypełnia za pomocą kartusza po silikonie.

Kapelusz wylej nowy. Potem nowy klinkier i z głowy.

Deski dotykają komina ? Woda spływa po kominie, czy sączy się pod papę ? Kable powinny mieć "zwisający zapas".

Wentylacyjne możesz otworzyć z boku, ale każdy kanał najlepiej gdyby był otwarty w poziomie "na przelot". Gotowych czapek jest do wyboru, do koloru.

Opublikowano

Nowych płytek klinkierowych nie chcę ze względu na koszty - a wątpię, żeby udało mi się te odzyskać. Z resztą już i tak nie wyglądają. Dlatego pytałem o tynkowanie komina jako tańszą alternatywę. Niestety dach finansowo nas wykończył...

 

 

Deski (OSB) nie dotykają komina - jest ok. 1-2 cm przerwy. Dekarz, który do robił wywinął podkład na komin (ok 10 cm), zamontował kliny 10x10 pokryte papą, na to jeszcze raz podkład, wierzchnia i listwa dociskowa.

Jak dla mnie nie wygląda, żeby gdzieś tam mógł być przeciek.

Kabli obecnie nie ma wcale.

 

Na szkicu właśnie są otwarte kanały na przelot - nie mam pomysłu jak to inaczej można by było zrobić. Chyba, że jeszcze jeden otwór, żeby wentylacja z kotłowni szła całkowicie na przestrzał - jak na rysunku.

Nie udało mi się znaleźć daszka, który by jakoś sensownie to przykrył. Musiałby być na cały komin z wyciętym otworem na rurę dymną...

post-65510-0-75761400-1500198111_thumb.jpg

Opublikowano

Dekarz wiedział co robi, dobrze.

Jak nie chcesz wracać z klinkierem, to niech dekarz zakuje blachą - to tanie i trwałe rozwiązanie.

Wentylacyjne otwórz z boku jak naszkicowałeś, powinno być OK. Na dymny dobrą nasadę, kawałek rury dla podniesienia, lub nic (ale jeśli wentylacja zaburzana jest zimą, to może wciągać dym).

Zobacz na ofertę firmy Kominflex, może wypatrzysz coś ciekawego.

Opublikowano

Dekarz za obicie komina blachą zawołał ponad 2000zł, a za to kupię cały nowy systemowy komin :)

Myślałem bardziej o uzupełnieniu ubytków, zaciągnięciu klejem do styropianu, styropian 3cm podłogowy (został mi akurat taki), siatka (też mam) i tynk cienkowarstwowy baranek 1,5mm pomalowany farbą silikonową, lub od razu tynk silikonowy lub silikonowo-silikatowy barwiony. Przy takim rozwiązaniu powinienem zamknąć się w kwocie 200-300zł... Tylko co wtedy z obróbką? Styropian zaczynać dopiero nad?

 

Co do czapy, to myślę następująco: szalunek na kominie (z kapinosem), beton b20 z dodatkiem wodouszczelniacza, szalunek tracony pod rurę kominową, a przewody wentylacyjne otwarte po bokach (góra zalana).

Na przewód kominowy mógłbym zamontować dodatkowo ustnik, tylko czy jest on potrzebny (musiałbym przyciąć rurę)? A może po prostu wyszalować odpowiedni otwór bez używania szalunku traconego? Tylko jak wtedy uszczelnić połączenie czapy z rurą?

Opublikowano

Ja mam zrobione jak w wersji powyżej, styropian przyklej na klej poliuretanowy w puszce.

 

Czapy lałem na dachu, wrzucaliśmy je w 4, końcowo w 3 ja sam na jednej stronie bo pomocnik wymiękł ;)

Opublikowano

O ile wrzucenie czapy z ziemi na dach nie jest problemem (mamy ładowarkę teleskopową) to do komina już nie sięgnie. A skurczybyk ma 2,2m wysokości ponad dachem...

 

Zastanawiam się poważnie czy jednak nie zostawić kominów "częściowo" otwartych do góry. Myślę nad wylaniem pełnej czapy z trzema przepustami (180 pod komin i 160 pod wentylację).

Coś tego typu do wentylacji

post-65510-0-73365900-1500388520_thumb.jpg

 

W sumie najmniej zabawy by z tym było. Tylko nie wiem czy nie będzie zaciągało dymu, jeśli wentylacja będzie zaraz obok dymowego...

post-65510-0-73365900-1500388520_thumb.jpg

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Odświeżę koledze temat.

Kolego czym uzupełniałem ubytki w cegle i jak w końcu rozwiązałem temat? Niestety dzisiaj zauważyłem że u mnie sypie się komin wentylacyjny który jest zrobiony z cegły czerwonej pełnej. Cegły się kruszą i lecą po dachu na ziemię. Zastanawiałem się czy samo zaciągnięcie klejem do styropianu + ewentualnie siatka by wystarczyło czy jednak trzeba dużo więcej?

Opublikowano

Na szczęście ubytków nie było zbyt dużo. Głownie w ostatnich 3 warstwach komina i one zostały przemurowane. Niżej było w miarę ok, ale i tak cały komin był obrobiony zaprawą wyrównującą (akurat w moim przypadku Nivoplan) - planowałem go ocieplić i tynkować. A stanęło na obiciu komina stelażem, wełna pomiędzy, OSB i blacha trapezowa. Niestety nie tania przyjemność (2k poszło), ale mam nadzieję, że będzie bardziej trwała niż tynk.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

hamis - przypadkiem trafiłem na ten temat bo w tym roku miałem podobny problem prawie identyczny.

U mnie tez odpadało - otynkowałem i zalałem niwoplanem ( troche niezgrabnie, ale po wyschnieciu Nivoplan jest pancerny)

+ też poszedłem w obcie blachą .

Ale ja mam 2 mega kominy  200 x 40cm X 59 wysokości i wyszło mnie tylko za samą blache T7 + obróbki i czapki niecałe 450zł za 2 kominy + jeszcze 300zł za 2 xprzedłużenia kominów + 4 przedłużenia kanałów wentylacji - wszysko z inox  .

 PS gdybym nie robił sam to cena usługi by mnie zabiła - za obicia obu kominów blachą- jedna firma powiedziała mi 4kzł co przy cenie materiałów jest śmieszne a to była robota na 1dzien nawet dla niebudowlanca jak ja.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.