Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wybór Modelu Kotła De Dietrich

SnajperMis

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Napisano 17 luty 2017 - 16:20

Witam Wszystkich.

Potrzebuję pomocy w doborze modelu kotła gdyż jestem zielony w tym temacie a chcę ogrzewać w miarę ekonomicznie.

Raczej firma De Dietrich. Jednofunkcyjny

Ogrzewanie: podłogówka 140m2  (kotłownia i schowek nie ogrzewane) oraz grzejniki drabinkowe (3) w łazienkach i pralni.

CWU: zasobnik i tu pytanie na ile litrów? Rodzina 2+2.

Trochę danych:

Powierzchnia netto domu
bez kotłowni  143,98 m2 Powierzchnia kotłowni 9,09 m2     Powierzchnia zabudowy  111,62 m2 Powierzchnia podłóg  170,98 m2 Powierzchnia całkowita  223,24 m2 Kubatura  834,39 m3

- ściany zewnętrzne pustak ceramiczny 25cm + styropian 20 cm grafitowy 0,33 W/m2K

- fundament 15 cm styropianu

- stropy nad poddaszem z płyty żelbetowej, ocieplenie 25cm styropian

- ocieplenie posadzki 12 cm styropian (chyba trochę za mało?)

- wg. projektu roczne zapotrzebowanie EuCO=42,9 [kWh / m2 x rok]

W domu mam już zainstalowaną rekuperację.

Proszę o dobór kotła i ewentualnie sterowania, bo każdy instalator co innego mówi i inny kocioł proponuje. a jak już się zdecydowałem na De Dietricha to też jeden majster MCA 25, a drugi MCR 3, i już nie wiem co robić?

Planuję w całym domu utrzymywać jedną temperaturę ok 21 stopni. Opłacalne jest zmniejszanie temperatury na czas nieobecności (praca, szkoła) i zwiększanie przed powrotem? Jeżeli tak to trzeba by jakiś sterownik więc też proszę o radę. Sterownik pogodowy odradza mi kilka osób, które taki mają lecz nie używają.

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam
Biorąc pod uwagę że dom jest nowoczesny, ocieplony i nieduży, nie daj sobie wmówić jakiś mocy 25 kW, bo ja juz popełniłem ten błąd - i drugi raz odradzę każdemu.
Twój kocioł musi mieć możliwość przede wszystkim modulacji od 3 do góra 15 kW więc Innovens MCA 15 max (jak już to musi być de dietrich). Jednofunkcyjny - wiadomo.