yanek37 Opublikowano 11 Grudnia 2015 #1 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Na początku zaznaczam, iż jestem kompletnym laikiem w tej dziedzinie. Instalacja w domu grawitacyjna, otwarta z zamontowaną pompką wymuszającą obieg czynnika grzewczego, piec SAS 17 kW, przewody miedziane. I teraz następuje moja fantazja: czy jest możliwe dołącznie grzejnika do tej instalacji, który będzie zamontowany około 8 m od pieca, nad poziomem pieca, natomiast rury łączące piec z tym grzejnikiem musiałyby "biec" około 1~1,5 m poniżej poziomu zamontowania pompki. Chciałbym w ten sposób zamontować grzejnik w garażu, dlatego też rury musiałyby "biec" również pod ziemią na odcinku około 5 m. Czy ma to szansę zadziałać? Jeśli tak, to bardzo proszę o prostą, nieskomplikowaną odpowiedź?
KubaSko Opublikowano 11 Grudnia 2015 #2 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Jeśli to dobrze odpowietrzysz i wyregulujesz to pompa wymusi obieg. Grawitacyjnie działać nie będzie.
yanek37 Opublikowano 12 Grudnia 2015 Autor #3 Opublikowano 12 Grudnia 2015 A gdzie najlepiej podłączyć ten grzejnik - pod jedną z gałązek, czy bezpośrednio za pompą? Co znaczy "wyregulujesz"? I czy coś do tego będzie dodatkowo potrzebne, czy same gołe rury?
KubaSko Opublikowano 13 Grudnia 2015 #4 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Jeśli zamontujesz pod jedną z gałązek to wszystko zależy od średnicy tej gałązki. Najpewniej to bezpośrednio za pompą. Wyregulujesz tzn. będziesz miał zrównoważony układ czyli grzejniki bliższe przydławiasz, dalsze otwierasz. Robi się to albo na nastawach wstępnych na zaworach termostatycznych albo jeśli takowych nie posiadasz to na zaworach powrotnych przy grzejnikach (takie na imbus). Nie wiem jak to u ciebie wygląda ale rury, grzejnik, zawór zasilający i powrotny, kolanka, to będzie na pewno potrzebne. Jesli prowadzenie tych rur dobrze rozegrasz to możliwe że będzie ci potrzebny tylko odpowietrznik na grzejniku.Gołym rurom pod ziemią może być zimno lepiej je w coś ubierz :) Pozdrawiam