Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem Z Instalacją C.o.


Libraxo

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie chciałbym się serdecznie przywitać ze wszystkimi gdyż jestem nowy na forum :) Jako, że na instalacjach znam się jak ... no właśnie nie znam się, jestem kompletnie zielony w tej kwestii dlatego piszę własnie tutaj :). Wracając do sedna sprawy 2 lata temu zamontowaliśmy instalacje c.o. w naszym domku jednorodzinnym (instalacja otwarta pompowa kociol 17kw żywiec kdo-u, sterownik ekoster cwu dk system). Do tej pory nie interesowałem się nią gdyż to nie ja byłem odpowiedzialny za pilnowanie byśmy nie marzli w zimie jednak ostatnio obowiązek palenia spadł na mnie. I tu pojawiają sie moje problemy, ostatnio paliłem 3 razy, za pierwszym razem było wszystko ok, za drugim było słychac delikatne szmery w rurach przy kotle, ale tylko chwilowe ostatnio gdy rozpaliłem zaczeły się dziać dziwne rzeczy, temperatura na sterowniku wynosiła 55 stopni pompa cwu pracowała, natomiast pompa co stała w miejscu coraz bardziej sie nagrzewając, grzejniki w domu były letnie (zdążyły się nagrzać przy rozpalaniu), próbowałem zmieniać moc pracy pompy przełącznikiem zamontowanym na niej (3 poziomy pracy) jednak ona stała w miejscu. Przy temperaturze 64 stopni (cały czas rosła) postanowiłem wygasić piec (pompa wciąż stała). Co mogło być przyczyną takiej sytuacji? Dodam, że ciśnienie w instalacji jest takie jakie zawsze było( wody nie dolewałem). Czy może to być związane z ustawieniami sterownika? I czy jest jakaś inna metoda na sprawdzenie czy trzeba dolać wody do instalacji poza odczytem ciśnienia? Za wszelkie odpowiedzi z góry dziękuję.

 

Dodam jeszcze, że po wygaszeniu gdy temperatura zaczeła spadać pompa co... ruszyła....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.