robkom Opublikowano 1 Stycznia 2015 #1 Opublikowano 1 Stycznia 2015 Wrzuciłem schemat mojej obecnej instalacji CO. Chciałbym aby ktoś kto się na tym zna podpowiedział co tu poprawić, bo nie jestem zadowolony z działania tego układu i jest z nią kilka problemów. 1. Mam na piecu zainstalowany manometr, normalne ciśnienie to 0,2 bara a w momencie kiedy pompa kotłowa pracuje to ciśnienie spada. Jeśli pompa chodzi z połową mocy to ciśnienie spada o 0,1 bara. Dodam że bez tej pompki piec bardzo wolno dochodzi no zadanej. Jak tą pompę odłączę to ciśnienie jest normalne. Pozostałe pompy nie obniżają ciśnienia. 2. Obecnie rozdzielacz od nowej części domu, tu gdzie są grzane tylko podłogi, jest zasilany z zaworu 4D, czyli temp. ok. 45st. Czy lepszym rozwiązaniem byłoby podłączenie tego rozdzielacza bezpośrednio pod zasilanie z pieca? Wtedy rozdzielacz dostawałby 65 stopni i zawór 3D obniży do zadanej ok. 40st. - ale czy to rozwiązanie nie będzie mocno wychładzało pieca? 3. W starej części domu chcę rozdzielić obiegi grzejników od podłóg. Czy lepiej dać dwa rozdzielacze czy jeden dwufunkcyjny? bo obecnie nie idzie tą częścią sterować sensownie bo jak dam na zaworze 4D np. 50 stopni co by pasowało dla grzejników to podłogi parzą i nie idzie np. w kuchni wysiedzieć bo głowica rtl nie daje sobie rady albo się zamknie albo daje na maxa bo trzeba ją odkręcić. Pozostałe podłogi są na zwykłych zaworach kulowych - porażka, no ale tak było zrobione, bo fachowcy którzy robili mi remont wychodzi teraz że się nie znali. Zrobili jak umieli. Ja teraz wszystko robię od nowa.
sambor Opublikowano 1 Stycznia 2015 #2 Opublikowano 1 Stycznia 2015 Źle, pompa przy kotle nie może być na rurze wzbiorczej, musi być przesunięta przed zaw 4-d, lepszy jest montaż tej pompy na powrocie kotła, ale wtedy naczynie będzie musiało być pewnie wyżej.
robkom Opublikowano 1 Stycznia 2015 Autor #3 Opublikowano 1 Stycznia 2015 a można zamiast naczynia otwartego zamontować przeponowe? jeśli tak to jakiej pojemności? to może wtedy nie będzie potrzeby przenoszenia pompy
Gość Digitrax Opublikowano 1 Stycznia 2015 #4 Opublikowano 1 Stycznia 2015 Sprawdź czy kocioł jest przystosowany do pracy w układzie zamkniętym. Jeżeli nie to naczynie otwarte być musi. Zamiast zaworu 4D lepiej sprawdzi się 3D + pompa kotłowa. Koszt wykonania mniejszy a sprawność lepsza (w dogrzaniu powrotu).
sambor Opublikowano 1 Stycznia 2015 #5 Opublikowano 1 Stycznia 2015 Jaki to kocioł? Czy jego producent dopuszcza pracę w układzie zamkniętym?
robkom Opublikowano 1 Stycznia 2015 Autor #6 Opublikowano 1 Stycznia 2015 Zębiec Merkury 14kW Sprawdź czy kocioł jest przystosowany do pracy w układzie zamkniętym. Jeżeli nie to naczynie otwarte być musi. Zamiast zaworu 4D lepiej sprawdzi się 3D + pompa kotłowa. Koszt wykonania mniejszy a sprawność lepsza (w dogrzaniu powrotu). zaworu nie chciałbym wywalać, sporo kosztował razem z siłownikiem i sterownikiem.
Gość Digitrax Opublikowano 1 Stycznia 2015 #7 Opublikowano 1 Stycznia 2015 Siłownik możesz wykorzystać do 3D a zawór 4D sprzedać tym bardziej jak nie jest używany.
robkom Opublikowano 1 Stycznia 2015 Autor #8 Opublikowano 1 Stycznia 2015 układ zamknięty odpada, wg instrukcji tylko otwarty.
robkom Opublikowano 2 Stycznia 2015 Autor #9 Opublikowano 2 Stycznia 2015 pytanie odnośnie tej starej części: myślę żeby dać dwa rozdzielacze: jeden zwykły tylko na kaloryfery, drugi taki sam jak mam na podłogi z zaworem 3D termostatycznym - czy może lepiej dać 4D z siłownikiem i sterownikiem?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.