dunaj Opublikowano 7 Grudnia 2014 #1 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Nie wiem co sie dzieje ale piec nie osiaga zadanej temperatury. To moj pierwszy sezon z tym piecem ogrzewam 80m2 słabo ocieplonego budynku wypróbowałem juz rózne ekogroszki (obecnie pale pieklorzem) i rózne nastawy a piec cały czas pracuje na 100% i nie moze sie nagrzać w domu chłodno. Obiegiem grzejnkiowym steruje zawór 4-drogowy ale jest cały czas otwarty bo piec nie osiaga zadanej temp i spala ogromne ilości ekogroszku około 50kg/24h. Moje obecne ustawienie spalanie dwu stanowe : podawanie 7s pauza 50s dmuchawa 11 bieg spieków mało. Mam duży ciąg kominowy bo komin jest ciepły więc przysłoniłem wentylator na 2cm i zmniejszyłem nadmuch. Zauwazyłem że palnik gorzej spala opał od strony drzwiczek jak poruszam pogrzebaczem to pojawia sie płomien taki jak z tyłu.
makog Opublikowano 7 Grudnia 2014 #3 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Napisz lub zadzwon do Pieklorza z tego forum to w koncu jego dzielo SKAM napewno cos zaradzi !! Co do nierownomiernego palenia na palniku to pewno jest winna klapka w dmuchawie, otworz ja i zabezpiecz czyms by sie nie zamykala, powinno byc lepiej.
marc73 Opublikowano 7 Grudnia 2014 #4 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Dunaj Mam taki kocioł jak Ty. Retorta uszczelniona? Moje ustawienia dla 135m2 dla pracy podawanie 7s, przerwa 88s podtrzymanie 30, 20, 1 Ekogroszek - stawiam na NoName niż Retopal, bo kierownik składu nie widział certyfikatu na oczy. W domu 23 stopnie.
dunaj Opublikowano 8 Grudnia 2014 Autor #5 Opublikowano 8 Grudnia 2014 retorty nie uszczelnialem bo nie wiedzialem ze trzeba i nie wiem jak to zrobic ktore elementy uszczelnic
marc73 Opublikowano 8 Grudnia 2014 #6 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Jeśli masz kocioł kupiony od Jareckiego/Pieklorza to na pewno w DTR było, że trzeba uszczelnić. Wygaś kocioł, wyjmij z podajnika wszystko, włóż spód i koronkę. Powinien zostać pierścień, który pasuje tylko na palnik, oraz druga nakładka z nacięciami, którą należy położyć tak, żeby podczas podawania zabierak nią ruszał. Ten pierwszy pierścień trzeba od środka obsmarować silikonem 1200 stopni. Wcisnąć na palnik i .... Pieklorz pisał, że wystarczy 20 minut i można rozpalać. Ja na swoim odczekałem prawie 4 godziny (tak na wszelki wypadek).
dunaj Opublikowano 8 Grudnia 2014 Autor #7 Opublikowano 8 Grudnia 2014 tak kupiłem od Jareckiego i chyba nie doczytałem jutro wygasze kocioł i uszczelnie tak jak napisałes. W DTR mam nie wyraźne zdjecia jest moze elektroniczna wersja DTR-a ?
marc73 Opublikowano 8 Grudnia 2014 #8 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Jarecki wysłał mi przed kupnem DTR tego kotła, ale u mnie nie ma żadnych zdjęć, więc pewnie masz inną wersję tej dokumentacji.
Pieklorz Opublikowano 8 Grudnia 2014 #9 Opublikowano 8 Grudnia 2014 To tylko 80m2 a spalanie 50kg/24h jest na granicy i powyżej mocy znamionowej kotła Nastawami czy uszczelnieniem to się może +,- 3-4kg/24h zyska. Szukać trzeba w instalacji, budynku. Wklej jakieś fotki podłączenia tego zaworu mieszającego, opisz do czego idzie dana rura, wklej fotki podłączenia bojlera, czy jest tam zawór zwrotny. Jest na forum kilka chłopaków znających sie na wykonaniu instalacji, myślę,że też zajrzą i pomogą. Pomyśl gdzie można jeszcze coś zyskać, np. który kaloryfer przykręcić, albo np. czy masz opcję docieplenia strychu, jak jest nieużywany, to można luzem rozłożyć choćby głupią wełnę- tanio a skutecznie obniżysz straty ciepła i zyskasz na ilości spalanego opału.
dunaj Opublikowano 8 Grudnia 2014 Autor #10 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Wyłaczyłem podłogówke i przykreciłem grzejnik w pralni w piwnicy, wyłaczyłem pome CWU choc ona itak nie jest potrzebna bo woda krązy bez niej spalnie jest mniejsze ale piec i tak nie osiaga zadanej temp komin ciepły załacza foty mojej instalacji
robertokot25 Opublikowano 8 Grudnia 2014 #11 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Czy ja dobrze widzę? na drugim foto na termometrze jest prawie 60C, a na sterowniku 50C?? ktoś tu kłamie.. po co odkręcasz na full zawór 4D? aż tak zimno w chałupie? matko 50 kg na dobę to powinno kocioł wysadzić, musi być ostro pokopane w instalacji albo wsio idzie w komin - w końcu gdzieś to wytworzone ciepło musi być odbierane.....
RedEd Opublikowano 8 Grudnia 2014 #12 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Witam A te rury to może trochę trzeba by ocieplić, ale i tak te 50kg/24h to jakaś masakra, ja na 102,5m2 + piwnica przy -18C nie spaliłem 35kg czeskiego węgla, zrób zdjęcie palnika jak wygląda podczas pracy. pozdrawiam RedEd
dunaj Opublikowano 9 Grudnia 2014 Autor #13 Opublikowano 9 Grudnia 2014 zaworem 4d steruje sterownik i on go otwiera spalanie spadło zasypałem podajnik do pełna w sobotę rano i dziś jest jeszcze połowa ale piec i tak nie osiaga zadanej temp preacuje cały czas na 100% w domu temp 20.5 - 21stopnie dla mnie za zimno na podwórku +3 stopnie. Jak wróce do domu to zrobie foty palnika i go uszczelnie moze to cos pomoże
Gość Visitor1230 Opublikowano 9 Grudnia 2014 #14 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Podlogowka tak bezposrednio? wyjscie/powrot? I 50 °C na petle? Ociepl te rury zeby nie grzac kotlowni to raz. Jak nie umiesz wysterowac 4D to odlacz to i daj na stala nastawe midzy 40 a 50%. Skalibruj termometr za zaworem. Jak sa termostaty na grzejnikach skrecic na 3 do 3,5 i grzac rowno cala dobe na metraz. A jezeli nie ma mieszania na podloge to skrec 4D tak zeby bylo 30 do 35 na obiegu za zaworem. Uszczelnic palnik odpowiednio I jezeli masz na sterowniku jakis pid czy inne FL mozesz sprobowac dwustanowego sterowania. PIDY maja wlasnie takie zadanie zeby grzac stale i nie dochodzic w pelni do zadanej modulujac odpowiednio moc.
dunaj Opublikowano 9 Grudnia 2014 Autor #15 Opublikowano 9 Grudnia 2014 podłogówka podłaczona przez rozdzielacz jest w korytarzu razem z pompa to sa wyjscia na grzejniki na sterowniku aktualnie mam pid wyłączony, zawór 4d działa dobrze ale jak mam na nim ustawione 50 stopni a piec nie osiaga tej temp to jest cały czas otwarty jesli tylko temp na piecu podskoczy on sie przymyka i pilnuje zadanej temp tylko ze temp na piecu rzadko przekracza 50 a ustawiony na 60
wuwok Opublikowano 9 Grudnia 2014 #16 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Rury ociepl,pompę od CO masz na jakim biegu? Daj na 1 bieg/5watt.Im wolniej wyciągasz wodę z kotła mniej spala,często nie ma potrzeby pompki gonić na wyższym biegu
Gość Visitor1230 Opublikowano 9 Grudnia 2014 #17 Opublikowano 9 Grudnia 2014 A jakie ustawienia na kotle?
dunaj Opublikowano 9 Grudnia 2014 Autor #18 Opublikowano 9 Grudnia 2014 pompka jest na 1biegu teraz mam ustawione podawanie 6s przerwa 55s dmuchawa 12bieg dmuchwa przysłonieta około 80% zmniejszyło sie spalanie i popiol jest fajny jak przymknełem dmuchawe ale piec i tak nie osiaga zadanej temp
Gość Visitor1230 Opublikowano 9 Grudnia 2014 #19 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Zmniejsz przerwe o 5 sek. Jak nie bedzie ok to o 10 sek. Obserwuj kopiec i popiol. Retorta uszczelniona?
Pieklorz Opublikowano 9 Grudnia 2014 #20 Opublikowano 9 Grudnia 2014 zaworem 4d steruje sterownik i on go otwiera spalanie spadło zasypałem podajnik do pełna w sobotę rano i dziś jest jeszcze połowa ale piec i tak nie osiaga zadanej temp preacuje cały czas na 100% w domu temp 20.5 - 21stopnie dla mnie za zimno na podwórku +3 stopnie. Jak wróce do domu to zrobie foty palnika i go uszczelnie moze to cos pomoże Za pompą na bojler koniecznie zawór zwrotny. Tego brakuje. (może byc tak,że pompa c.o. wyciąga to, co naładuje pompa cwu... i tutaj też tracisz niepotrzebnie) Przy 50na kotle to w domu powinno być 23-24... szukamy dalej. Kup sobie te pianki na rury, nie wiem czy wydasz 20 no może 30zł.... Uszczelnić retortę Visitor, w Irydzie możesz pid-a tak zrobić,że dąży do pracy ciągłej (przedłużenie pracy PID=5st.C) lub tak, aby się odstawiał, ale modulował mocą (przedłużenie pracy PID=1st.C). No ale też bywa tak,że na danej instalacji większy sens pracy dwustanowej.
Gość Visitor1230 Opublikowano 9 Grudnia 2014 #21 Opublikowano 9 Grudnia 2014 O dzieki za info Pieklorz. Bo sie przymierzam na wiosne do skama wlasnie. A zadnych doswiadczen z pidem nie mam praktycznych. Nie wiedzialem, ze mozna te modulacje samemu tez troche zmodulowac :D . A moje pytanie przy okazji to czy jest mozliwosc konfiguracji palnika ardeeo z brulim? Dunaj. Twoj zawor 4D nic nie miesza. Jezeli zalezy ci na tym zeby kociol czasami sie odstawil musisz zaaplikowac na kociol wyzsza zadana. Dzieki temu lepiej wygrzejesz powrot. A niezaizolowane rury w kotlowni to taki " dodatkowy grzejnik". Masz tam wystarczajaco cieplo. Tak, ze ten grzejnik niech lepiej grzeje w domu.
dunaj Opublikowano 9 Grudnia 2014 Autor #22 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Uszcelnilem retorte jutro kupie tez pianki na ruryz tym zaworem to juz troche wiecej roboty ale tez to zrobie i zakupie wełne na strych. Tak wyglada palnik po uszczelniieniu ale nadal mi sie nie dopala ekogroszek przy drzwiczkach widac to na fotce
Gość Visitor1230 Opublikowano 9 Grudnia 2014 #23 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Tu pieklorz cos ci doradzi. Warto byloby zebys podal aktualne ustawienia. A druga sprawa jaka mi sie nasuwa to te 50 stopni za zaworem. Bo chyba taka temperature podawales. Jezeli temperatury na zewnatrz -5 do -7 zmniejszylbym ja do 45- 47. Musisz obczaic jak ci sie chalupa nagrzewa. A podniesienie na kotle do 72-75 nie spowoduje mierzalnego wzrostu spalania. Masz dla takiego metrazu przewymiarowany kociol. I moim skromnym zdaniem praca dwustanowa to dobre rozwiazanie. I przy stalym grzaniu nie powinienes zuzywac wiecej niz 10 do 15 kg/dobe przy obecnej aurze.
Pieklorz Opublikowano 9 Grudnia 2014 #24 Opublikowano 9 Grudnia 2014 W starym budownictwie jak kocioł stoi w chłodnej piwnicy to nastawa kotła ma także znaczenie odnośnie spalania. Różnicy wielkiej to może nie być w nowym domu. Mi 50kg żarło przy -5st.C w nocy w domu o bardzo słabej izolacji przy 280m2 do ogrzania, gdzie ok.70m2 to wyższy magazyn do którego rury idą po zewnątrz w izolacji. U mnie praktycznie zaraz przybywa 0,1kg przy każdym podniesieniu nastawy na kotle o 1st.C Nie mniej trzeba powalczyć jeszcze, te rurki zaizolować, namawiam jeszcze na montaż zaworu zwrotnego za pompą cwu..... 50kg/24h to jest powyżej mocy znamionowej kotła, więc w tym wypadku nie ma co mówić o przewymiarowaniu, bo nagina na maxa, tylko trzeba szukać, gdzie te kg. urwać. Bruli,Iryd,SPP... można sobie wybrać. ps co do zaworu mieszającego, ja mam napęd Womix i na nim jest opcja przełączenia w tryb ręczny, gdzie mi sterownik nie zmienia położenia zaworu Przyjrzyj się dunaj temu napędowi i zobacz, czy tam nie ma jakiegos przełącznika, aby nie sterować nim przez iryda.
dunaj Opublikowano 9 Grudnia 2014 Autor #25 Opublikowano 9 Grudnia 2014 pieklorz a czemu palnik nie dopala ekogroszku z jednej strony ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.