zombik Opublikowano 27 Października 2014 #1 Opublikowano 27 Października 2014 Witam i przepraszam z góry za być może głupie pytania ale jestem laikiem.Zrobiłem z pomocą Ojca amatorsko instalację C.O. w miedzi lutem miękkim w swoim przyszłym małym mieszkanku pow. 38 m2 ,główne dopływy z rurek fi 20 a gałązki do samych grzejników z rurek fi 15. Miałem wykonany projekt instalacji ,jednak gość przewidział jakby za małe grzejniki ,do kuchni CV11-50-0,7 ,do małego pokoju CV11-50-0,7 i do dużego pokoju CV11-50-0,9 ,wszędzie po forach czytałem że są zdecydowanie za małe i powinny być przewymiarowane do kondensata dlatego też zdecydowałem się założyć wszędzie CV22-50-1.2 z wyjątkiem łazienki w której dałem drabinkę. W tym tygodniu serwisant będzie mi uruchamiał kocioł Immergas Vicrix 26 2 Mam kilka pytań: jak ustawić nastawy wstępne na grzejnikach? Czy tym można skorygować ewentualne błędy jeśli chodzi o ich moce ? Czy taka konfiguracja będzie jakoś normalnie funkcjonowała ? Czy zakładać głowice termostatyczne na zawory jeśli będę miał regulator typbox 137 ? Bardzo proszę o każdą konstruktywną krytykę. Co byście zmienili ? Zawsze mogę wywalić któryś kaloryfer i dać inny. Będę wdzięczny za każdą radę . Pozdrawiam
Gość mak Opublikowano 27 Października 2014 #2 Opublikowano 27 Października 2014 Nie ma potrzeby montować "przewymiarowanych grzejników" (ciągle powtarzany jest ten mit). Grzejniki trzeba dobrać do temperatury zasilania. Jak chcesz zasilać instalację czynnikiem o max temperaturze np 70 C przy temperaturze zewnętrznej -20 to dla takiej właśnie temperatury trzeba dobrać grzejniki. Można oczywiście dobrać grzejniki na niższe temperatury zasilania, nietety jest jeden problem z takim doborem, grzejniki wychodzą ogromne i często dla temperatury zasilania np 40 (przy zewnetrznej-20) dla dużych pomieszczeń wogóle nie można ich dobrać (albo trzeba obwiesić grzejnikami wszystkie ściany mw pokóju). Nastawy wstępne powinny być w projekcie instalacji.