kot79 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 #1 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Pewnie sporo z nas ma przewymiarowane kotły, pomyślałem, że warto podzielić się spostrzeżeniami na temat obniżenia mocy kotła. Ja mam zamiar zmienić palnik z 25kW na 17kW - pancerpol. Żeby tego dokonać wystarczy zmienić pierścień palnika. Macie jakieś inne pomysły?
Andrzej_M_ Opublikowano 26 Sierpnia 2014 #2 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 ,,,, Macie jakieś inne pomysły? Proponuje najpierw zapoznać minimum teorii np. zajrzeć tutaj: http://zawijan.wordpress.com/poradnik-uzytkownika/4-proces-spalania/
kot79 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Autor #3 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Czytałem... nie wiem co to wnosi do tematu. Masz pomysł jak zmniejszyć moc pieca? Np. kolega pieklorz w innym wątku proponował zmianę palnika poprzez zmianę pierścienia.
Andrzej_M_ Opublikowano 26 Sierpnia 2014 #4 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Czytałem... nie wiem co to wnosi do tematu. Masz pomysł jak zmniejszyć moc pieca? ,,,, Skoro czytałeś myślę, że uważnie, to ja zaproponuje Ci zmniejszenie ilości dostarczanego powietrza do wnętrza palnika. ,,,, Np. kolega pieklorz w innym wątku proponował zmianę palnika poprzez zmianę pierścienia. Spytaj Pieklorza czemu ma służyć ta zmiana pierścienia.
kot79 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Autor #5 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Skoro zmniejszenie ilości powietrza powoduje zmniejszenie mocy to po co w ogóle produkowane są palniki 17kW i 25kW... a są i różnią się pierścieniem palnika - TYLKO! Sprawdź sobie Pancerpol. Przecież wystarczyłoby dać mniej powietrza - wiem, wiem... lepiej zaślepić niż zmniejszać obroty wentylatora.
Pieklorz Opublikowano 26 Sierpnia 2014 #6 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 W przypadku pancerpola i zwykłej fajki (bez obrotu) zmiana głowicy nic Ci wielce nie pomoże... większy talerz, czyli możesz usypać wyższy kopczyk i tym sposobem uzyskasz wyższą moc... Korekcji dołu mocy zmianą talerza nie wykonasz, przecież bezpośrednia średnica, którą wychodzi opał do strefy spalania i otwory napowietrzające się nie zmienią..... Jak chcesz to zmienić w fajce, to musiałbyś w jakis sposób deko przytkać aktualne otwory napowietrzające. Nie wiem jaki masz ster, ale sensowna może też być wymiana samego wentyla na taki z silnikiem 36-40W......
kot79 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Autor #7 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Ster mam tango negro. Czyli tak naprawdę te pps25 i pps17 różnią się tylko górą mocy a dół w obu przypadkach tak samo słabo sterowany jest? Czyli w sumie nawet jakbym kupił piec 17kW to i tak mogłoby to oznaczać przewymiarowanie...
Pieklorz Opublikowano 26 Sierpnia 2014 #8 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Akurat pps pancerpola jest jednym z lepiej modulujących doły mocy palników retortowych. Symulacja pracy inst.domowej z roku bodaj 2008 czy 2009 pokazuje,że pewien sterownik pid wyposazony wówczas jeszcze w wentyl 75W typu WBS6aAL z parametrami 100%mocy dobranymi dla obciążenia 17kW potrafił samodzilenie wymodulować deko powyżej 73%sprawności przy 4,5kW bez zmiany parametrów sterowania z wcześniejszego testu mocy znamionowej. Na 150m2 25kW to kawał krowy. Tango nigdy z pewnego względu nie używałem do retorty, ok.2004-2006 jedynie do tłoka. Poprawić możesz: - napowietrzenie palnika (deczko przykleic np. sliconem szczeliny nadmuchowe) - zakupić lepiej pracujący sterownik - na koniec dobrać mniejszą dmuchawkę Opisz może czym się w/g Ciebie to słabe modulowanie moca objawia....
kot79 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Autor #9 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Spalanie mam OK. Tzn 4tony ekoreta na zimę i lato (wodę grzeje latem - 200kg na 2 miesiące wystarcza)... ale piec szybko pokrywa się od środka czarną sadzą, końcówka komina z blachy kwasoodpornej wytrzymuje maks 1 rok, więc myślę sobie, że to efekty zbyt częstego przechodzenia pieca w stan spoczynku co spowodowane jest przewymiarowaniem. Poza tym żadnych negatywów... A jaki ster byś polecał no i dlaczego Tango Negro nie jest OK? Chciałem im wysłać do aktualizacji softu bo w nowej wersji lepiej wspiera sterownik pokojowy (nie powoduje dużego rozchwiania pieca)
Pieklorz Opublikowano 26 Sierpnia 2014 #10 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Chcesz mieć fajna modulację mocy - kup dośc tani sterownik SPP, będzie o niebo czyściej U producenta a także w sklepach chwilowy jego brak, trochę zawalone na produkcji i nowsze partie będą pewnie po połowie przyszłego tygodnia. Producent wycenia go na 374zł, więc decyzja należy do Ciebie. Jak masz ruszt wodny, to on bardzo "pomaga" w tym zaczernianiu wymiennika, ale tutaj bardzo bardzo dużo do powiedzenia ma też sposób sterowania (elektronika kotłowa) Rura jak Ci wystaje z komina, to się nie ma co dziwić, że ją szlag trafia... komin w całej długości powinien być tak samo "ciepły" - jak na jego końcówce dasz szybko schładzający sie element, to nic dobrego nie uzyskasz, lepiej taką końcówkę kompletnie wywalić albo zrobić solidnie.
kot79 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Autor #11 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 trudno powiedzieć, że to jest ruszt wodny bo jest płyta na górze pieca z 9. otworami z których spaliny lecą kolejnymi 3 pionowymi otworami na dół pieca i z powrotem do góry do czopucha i komina. Acha... dosyć wysoko mam zamontowany deflektor... pewnie jakieś 30 cm nad retortą, mam zamiar go obniżyć bo wydaje mi się, że jest ciut za wysoko...
kot79 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Autor #12 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 i jeszcze jedno pytanie... czy zmiana sterownika nie spowoduje zwiększenia zużycia opału? Czytałem na muratorze nieprzychylne opinie dotyczące PID.
Pieklorz Opublikowano 26 Sierpnia 2014 #13 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 e tam, kwestia konkretnego sterownika i jego algorytmu, jedne sa gorsze a inne lepsze i tyle. Ten SPP pracuje nieco inaczej od tego co do tej pory było znane na rynku, pokuszę się o stwierdzenie,że to taki modulowany dwustan. Wraz ze zwiększająca się pauzą przy obniżaniu mocy wprowadzane sa odpowiednie interwały nadmuchu zamiast schodzenia na ciągłe, ale niskie obroty..... podałem akurat jego przykład, bo nie jest drogi a sam algorytm jest skutecznie pracujący.
kot79 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Autor #14 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 co do wentylatora to mam EWMAR RV12PM, 70W. Do SPP polecają WPA 06 który jest mocniejszy niż mam...? Czy warto zatem zmieniać razem ze sterem wentylator?
Pieklorz Opublikowano 26 Sierpnia 2014 #15 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Ja bym zaczął od samego stera, dmuchawę zawsze można później dokupić, jakby nie chciała się dogadać ze sterem. gdzieś w swoich antykach miałem jakąś RV12PMd, nie wiem jaka różnica w stosunku do PM, generalnie były one dodawane do zestawu małego palnika pancerpola 10-15kW swego czasu. Coś kojarzę,że tam była jakaś inna charakterystyka silnika.
bozyy Opublikowano 1 Listopada 2014 #16 Opublikowano 1 Listopada 2014 Witam Zmniejszenie mocy możesz uzyskać poprzez zmniejszenie nastaw Jesli chodzi o " kopcenie" to złe wyregulowane jest podtrzymanie, ja preferuje wyłączyć dmuchawę i tylko podawać Załączania dmuchawy w potrzymaniu powoduje tylko nadmierne zużycie paliwa, niepotrzebny przyrost temp. I kopcenie Gnicie nasadki moze być spowodowane Jest niedocieplona i wytraca sie na niej kondensat Niska temp spalin Problemy z ciągiem Zastosowanie przez Ciebie nasadki pewnie było spowodowane zbyt niskim ciągiem Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.