Neo Opublikowano 16 Stycznia 2014 #26 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Moim zdaniem jeden z nich wyraźnie nie przystaje do reszty jakością, serwisem i renomą
Nyny4 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Autor #27 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Hej NEO masz na myśli sekom skam-p (polecany przez jednego forumowaicza)
TIMON120777 Opublikowano 17 Stycznia 2014 #28 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Wybrałem kilka DEFRO KOMFORT ECO, HEITZTECHNIK Q ECO , SEKOM SKAM-P, HEITZ ECO, ogniwo eco plus Teraz tylko znaleźć który z nich najlepszy, najmniej awaryjny i ekonomiczny. przeczytaj z mojego poradnika fragment o czyszczeniu potem obejrzyj te kociołki(przekroje) i porównaj oraz oceń czy wolisz czyscić częściej a szybciej czy rzadziej a dłużej i z gimnastyką. popatrz też na wymienniki moim zdaniem najlepiej wygląda defro i skam-p sterowanie też w przypadku kotłów na literkę H nie jest powalajace defro daje możliwość wyboru sterowania podobnie skam w skam-ie możesz też wybrać palnik jaki chcesz ogniwo narzuca swój ster (ma dostęp przez internet) ma też swoją platformę w sieci i forum zajrzyj poczytaj o kotłach "h" nie wiem zbyt dużo więc nie będę pisał bzdur. spróbuj sam coś znaleźć gdybym ja miał wybierać z Twoich typów to defro albo skam
Nyny4 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Autor #29 Opublikowano 17 Stycznia 2014 dzięki TIMON, dużo mi pomogłeś. Oby takich ludzi ja ty było na tym forum nie zabrakło.
marc73 Opublikowano 17 Stycznia 2014 #30 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Nyny Ja również jestem z pomorskiego - konkretnie z Tczewa. Ogrzewam 135m2 i bojler 120l kotłem 12kW Skam-P Plus (palnik ardeo). Jak Timon napisał - jednego dnia mailem faktura, następnego pod drzwiami zjawił się kurier, wózkiem wjechał do garażu, opuścił paletę i po kłopocie. Co do czyszczenia jak napisał Timon - kociołek bez udziwnień. Wszystko w środku proste więc jak nie masz tak jak ja wyjścia górnego spalin to wyczyścisz go szybko i bez kłopotu. Bałem się nieco sterownika, ale teraz klikam w nim jak na kompie :)
Nyny4 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Autor #31 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Niezły jest tez piec DEFRO ECO-ale najmniejszy jest 19 kW..??? Jedno mi jeszcze w głowie siedzi - sprawność cieplna kotła co to ?? Piece ze stałym rusztem wodnym mają nawet 91%...
Nyny4 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Autor #32 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Pozostały do porównania dwa kotły Defro Eko PZ 15 kw oraz SKAM-p plus 12 kw
TIMON120777 Opublikowano 17 Stycznia 2014 #33 Opublikowano 17 Stycznia 2014 sprawność to nic innego jak zdolność do wyprodukowania ilości energii z jednostki opału poziom 91% oznacza ze z np 1kg opału 91% zostanie przetworzone na moc a 9% "pójdzie w koszty" w kotle węglowym im kocioł pracuje bliżej mocy nominalnej tym sprawność wyższa dlatego nie powinno się brać kotła zbyt dużego gdyż nigdy nie będzie pracował z maksymalną sprawnością za duży będzie pracował na bardzo niskich mocach a im niższa moc tym niższa sprawność i więcej kasy idzie do kosza defro z ekoenergią pozwoli spalić gorsze węgle a zwykła fajka zazwyczaj jest do dobrego groszku odpowiedz na pytanie czym palił będziesz i dobierz do tego palnik w obu kotłach możesz to zrobić w przypadku defro zwykła fajka lub żeliwny w przypadku skama jest więcej palników do wyboru
Nyny4 Opublikowano 19 Stycznia 2014 Autor #34 Opublikowano 19 Stycznia 2014 Dlaczego kotły ze stalym rusztem wodnym(hef.defro.heitztechnik) maja wieksza sprawnosc cieplna -nawet 91%.
TIMON120777 Opublikowano 19 Stycznia 2014 #35 Opublikowano 19 Stycznia 2014 nie wszystkie skam ma chyba 94% sprawność zależy od konstrukcji wymiennika, kompatybilności z palnikiem i tego jak jest w stanie odebrać ciepło ze spalin
Diorama01 Opublikowano 20 Stycznia 2014 #37 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Skam-P nie podaje z jakiej stali i z jakiej grubości robią te piece. Na forach można znaleźć opisy jak użytkownicy się skarżą ,że te kotły rdzewieją. Duże znaczenie ma w jakiej temp. go nastawisz , zawór czy masz 3 lub 4 drogowy itd. Ale jasne jest ,że producent nie ma w opisie grubości i z jakiej stali. Większość poważnych firm podaję z jakiej stali czyli :"stal kotłowa P265GH" Dlatego podejrzewam ,że Skam nadrabia automatyką i ceną.
Nyny4 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Autor #38 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Też o tym czytałem ze piece Skam-P rdzewieją , może właśnie wina jest w tym ze instalatorzy nie dbają o ochronę powrotu.. -no nie wiem ,może się ktoś wypowie kto tego doświadczył.
TIMON120777 Opublikowano 20 Stycznia 2014 #39 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Skam-P nie podaje z jakiej stali i z jakiej grubości robią te piece. Na forach można znaleźć opisy jak użytkownicy się skarżą ,że te kotły rdzewieją. Duże znaczenie ma w jakiej temp. go nastawisz , zawór czy masz 3 lub 4 drogowy itd. Ale jasne jest ,że producent nie ma w opisie grubości i z jakiej stali. Większość poważnych firm podaję z jakiej stali czyli :"stal kotłowa P265GH" Dlatego podejrzewam ,że Skam nadrabia automatyką i ceną. o stali kotłowej pisałem już na tym forum(wystarczy poszukać) i o jej znaczeniu w przypadku kotłów małej mocy i panujących w nich temperatur. jeśli kocioł ma papiery to musi spełniać wymaganie minimalne odnośnie grubosci blach. co do rdzewienia kotłów to wpływ ma wiele czynników nie tylko grubość blachy czy obecność zaworu 3d/4d w instalacji. korozja niskotemperaturowa to zbieg wielu czynników. żeby było jasne nie bronię tu tego kotła. uważam że defro komfort eko ma lepszą konstrukcję wymiennika, podobnie jak Witkowski KMB RP mogę się mylić ale takie mam zdanie Też o tym czytałem ze piece Skam-P rdzewieją , może właśnie wina jest w tym ze instalatorzy nie dbają o ochronę powrotu.. -no nie wiem ,może się ktoś wypowie kto tego doświadczył. to nie instalator dba o ochronę powrotu tylko użytkownik instalator może próbować minimalizować zaniedbania użytkownika montując zawór 3d/4d warunek - musi to zrobić prawidłowo, dobierając średnicę zaworu do przepływów i przeprowadzić montaż zgodnie ze sztuką o resztę musi dbać użytkownik i nawet prawidłowo zainstalowany zawór nie da gwarancji że kotła nie zeżre
Diorama01 Opublikowano 21 Stycznia 2014 #40 Opublikowano 21 Stycznia 2014 a ten piec to po ile chcesz kupić? Ja za 16KW dałem super cenę. 6100zł z f-vat ruszt awaryjny (ruchomy) Gruby 6mm. Cieżki. Pojemnik 160litrów. Można palić również miałem pół na pół z ekogroszkiem. 2 lata gwarancji na niezawodność urządzeń elektrycznych 2 lata gwarancji na poprawne działanie elementów kotła 6 lat gwarancji na szczelność całego kotła Za sterownik Ecomax 800 dopłata około 800zł Zazwyczaj tam gdzie nie żałują materiału i piszą z jakiej stali jest kocioł zrobiony dają dłuższą gwarancję.
Nyny4 Opublikowano 21 Stycznia 2014 Autor #41 Opublikowano 21 Stycznia 2014 To ma być dobry ekonomiczny piec do 9000 z vat.
TIMON120777 Opublikowano 22 Stycznia 2014 #42 Opublikowano 22 Stycznia 2014 jeśli ma być ekonomiczny to musi być dobrze dobrany. im bardziej przewymiarowany tym częściej będzie pracował z niższą sprawnością czyli zwyczajnie marnował opał; musi mieć palnik dobrany do paliw jakimi chcesz palić. jak ma to być dobry eko wystarczy zwykła fajka, jak chcesz palić różnymi rodzajami i miałem to wybierz palnik żeliwny typu ekoenergia lub ewmar albo ardeo; musi mieć sterowanie które ogarnie Twoją instalację oraz poprowadzi proces spalania za Ciebie jeśli nie masz o tym pojęcia. wreszcie taki który stanie w kotłowni bez gimnastyki i rozwalania ścian czy przekuwania dziur w kominie i wystarczy miejsca na jego obsługę. Taki ma być Twój kocioł. cena raczej do osiągnięcia i jeszcze na dobre piwo po montażu i uruchomieniu zostanie
Diorama01 Opublikowano 22 Stycznia 2014 #43 Opublikowano 22 Stycznia 2014 9000zł to można poszaleć. Sporo kotłów w cennikach ma 7-9tys,/ A można utargować nawet 2tysiące. Często cena może spaść poniżej netto ceny która jest w katalogach. Nie wiem czemu taka różnica!!! chyba w Polsce tylko. Dla mnie to paranoja. Bo większość nie znających tematu to kupi cenę z katalogu. Warto popytać swoich instalatorów w jakiej cenie mogą kupić dla Ciebie wybrany przez Ciebie piec. Często mają duże zniżki. Jeśli szukasz bardzo ekonomicznego to nie znajdziesz. Najwięcej zaoszczędzisz mając piec zgazowujący drewno. Ale biegania za to jest przy drewnie więc na pewno odpada. Dużo zależy od jakości ekogroszku i jego ceny. Bo możesz trafić tanio i beznadziejny. Albo drogi i dobry. A jak dobrze poszukasz to najlepiej tanio i dobry i masz swoja ekonomie. I najlepiej suchy!. No ,a jak już będzie opał to jeszcze dobrze ustawić sterownik kilka- kilkanaście godzin na pewno zajmie. Kup po 25-100kg każdego ekogroszku z twoich okolic i porównaj. Będą to porównania przybliżone ponieważ każdy ekogroszek należy ustawić osobno. Wszystko zapisuj. Co do pieca to najlepiej jakby mógł palić różnymi gatunkami paliw. Ekogroszek, miał, pellet itd. Nie wiadomo co będzie za kilka lat i jakie będą ceny. Jeśli natomiast lubisz czystość w kotłowni i czyste ręce to warto rozejrzeć się także za pelletem. I najlepiej z ruchomym rusztem (mniej czyszczenia). Lub stałym (bardziej ekonomiczny kilka % ale więcej czyszczenia) Należy oprócz pieca pamiętać ,że dużo zależy od instalacji, otulin, zaworów 3/4d itp. Piec to nie wszystko. Ja kupiłem piec i teraz pieszczę ze wszystkich stron instalację jak się da żeby wydajność wzrosła. Aha i jeszcze w sprawie instalacji pieca na ekogroszek to większość hydraulików bierze 1-2tys + materiał. Ja poszukałem i znalazłem goscia za 500zł robota + materiał i wyszło 1200zł. Od 10.00 do 16.00 i piec już działał. Usunął starego śmieciucha. Na miejsce wstawił nowego na ekogroszek i działa ekstra. Wszystko w miedzi + zawór 4d. Serwisant firmowy Logiterm po tygodniu przyjechał na pierwsze uruchomienie. Nie miał żadnych zastrzeżeń. Podbił pieczątkę posiedział trochę wytłumaczył co i jak i tyle...
orzech1976 Opublikowano 22 Stycznia 2014 #44 Opublikowano 22 Stycznia 2014 Za 1200 zł z robotą w miedzi i 4d To ja nie wiem jaka ta miedz i ten 4d chyba, że materiały przyniósł z domu Jest to suma po prostu nie realna żeby prawidłowo to wszystko spiąć
Nyny4 Opublikowano 22 Stycznia 2014 Autor #45 Opublikowano 22 Stycznia 2014 Mój hydraulik chce 5800 zł. za całość ( 1800 kotłownia ,4000 reszta).- kanaliza + woda +co. Materiały należą do mojej kwestii i wyboru.
Nyny4 Opublikowano 22 Stycznia 2014 Autor #46 Opublikowano 22 Stycznia 2014 Hej to mam w projekcie. Odjęłem od tego kotłownię,1 pomieszczenie w piwnicy + korytarz w piwnicy w wyszło 145,6 m2. 145,6m2 x 70kW =10,192kW +3 kW= 13,192kW Defro komfort eko PZ najmniejszy jest 15kW. Skam-p maja 12 kW i 17 kW. Jaka moc będzie najbardziej prawidłowo dobrana?
Diorama01 Opublikowano 22 Stycznia 2014 #47 Opublikowano 22 Stycznia 2014 Jest to suma po prostu nie realna żeby prawidłowo to wszystko spiąć Ale prawidłowo działa i chyba oto chodzi. Zawór "afriso". rury miedz 28 - 4-5szt. Kształtki itp. Wyszło około 100zł za godzinę pracy hydraulika. To mało? --- Nyny4Co do mocy pieca KW to nie znajdziesz idealnego na 100%. Różni producenci podają swoje moce na podstawie nie wiem jakich badań. Mają swoje widzimisie. Firma x moc pieca 10KW do powierzchni 100m2, a firma y 10KW do powierzchni 90m2. Wg, mnie to są zbliżone .wartości mocy pieca ale nie dokładne .Może się myle? Na pewno lepiej wybrać więcej KW jak mniej. A zaworem 4d będzie manipulował ile ciepła idzie na grzejniki. U mnie teraz przy -15stopni zawór mam na 65% otwarty.
TIMON120777 Opublikowano 22 Stycznia 2014 #48 Opublikowano 22 Stycznia 2014 Hej to mam w projekcie. Odjęłem od tego kotłownię,1 pomieszczenie w piwnicy + korytarz w piwnicy w wyszło 145,6 m2. 145,6m2 x 70kW =10,192kW +3 kW= 13,192kW Defro komfort eko PZ najmniejszy jest 15kW. Skam-p maja 12 kW i 17 kW. Jaka moc będzie najbardziej prawidłowo dobrana? dane z projektu podstawiasz do wyliczeń przybliżonych obecnie dom ma spełniać takie wymagania że jeśli nie było fuszery po całości to 60W/m2 liczyć można a powinieneś zrobić OZC tylko takie rzetelne a nie dla papieru ono Ci powie ile dom potrzebuje. wtedy sobie podstawisz ceny różnych nośników energii i będziesz znał koszty ogrzewania. nie pamiętam już czy pisałem tutaj (pewnie tak) mam dom 142m stary i tylko 10cm styro zresztą można poczytać pod kotkiem - i nie potrzebowałem więcej niż 8KW tutaj też nie trzeba będzie więcej. 1-OZC 2- ocena kosztów dla różnych źródeł 3- wybór sposobu grzania 4- wybór modelu "czajnika" Diorama01 nie ma co patrzeć na tabelki producentów jeśli kocioł ma moc 10KW to czy producent napisze że ogrzeje 100m2 czy 90m2 nie ma znaczenia kocioł o mocy 10KW zapewni ciepło każdemu budynkowi o zapotrzebowaniu 10KW nawet jak chata mieć będzie 200m2 lub więcej
mario632 Opublikowano 6 Kwietnia 2014 #49 Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Panowie proszę o pomoc w wyborze pieca. Naczytalem sie juz sporo na forum i trochę jestem skolowany: - nowy dom o powierzchni 150metrow+30m garaz z kotłownią-kubatura 807m*-powierzchnia podłog 210m2-ocieplenie: sciany 15cm styro 0,32, podłoga 18cm styro. dach 30cm welny - instalacja mieszana ok 35 m podlogowki Na placu boju zostały 2 kotły: -Heitz eko 4 16kw z dodatkowym rusztem zeliwnym i zeliwna retorta obrotowa pancerpol, sterownik ekomax 800 z fuuzy logic - skam p plus 12kw z dodatkowym rusztem zeliwnym i retorta obrotowa Ardeo, sterownik IRYD Pid lub spp Bolecki Co Proponujecie? ktora retorta lepsza?
TIMON120777 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 #50 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 przede wszystkim zacząłbym od mocy potem dopiero wybierał dalej przy takich parametrach domu to 12KW się nie napracuje a co dopiero 16-ka brałbym skam-a
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.