Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stara Instalacja Co - Modernizacja. Co I Jak..?


tymon88

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na zdjęciu moja istniejąca instalacja CO:

 

post-55843-0-88196700-1383998864_thumb.jpg

 

Oto plan modernizacji:

 

Dodanie do istniejącej instalacji wężownicy i podpięcie w taki sposób by np. w lecie wyłączyć obieg na grzejniki i pozostawić obieg na grzanie wody.

 

Jak zabezpieczyć podłączenie przed przegrzaniem np. w lecie paląc w piecu chcę nagrzać wodę, czy da się tak zrobić by się zabezpieczyć przed zagotowaniem?? by po nagrzaniu do np. 80*C automatycznie obieg na kaloryfery się otworzył w celu zapobiegnięcia zagotowaniu wody w wężownicy.

Zainstalowany PIEC CO - to zwykły piec bez sterownika itp.

Liczę na porady i informację jak taka instalacja powinna wyglądać.

Opublikowano

witam

najpierw c.w.u.

poniewaz kociol bez sterownika i instalacja grawitacyjna nalezy zastanowic sie czy zasobnik z wezownica pojdzie grawitacyjnie.......co jest mozliwe,tylko czy bedziemy z takiego rozwiazania zadowoleni jesli trzeba czekac kilka godzin aby woda zagrzala sie do 80 st.

 

u siebie ,jak i zapewne u wiekszosci w obwodzie cwu zastosowanna powinna byc pompa ladujaca zasobnik c.w.u. ze sterownikiem

 

u siebie zastosowalem pompe ladujaca + sterownik euroster 1100b

 

teraz reszta instalacji

 

aby w okresie letnim nie przegrzalo kotla,musisy miec kontrole..........albo osobiscie siedziec w kotlowni albo wprowadzic.....sterowanie procesu spalania w kotle (miarkownik) lub sterownik + pompe kotlowa(ewentualnie zawor otworz...zamknij) i wyprowadzic nadmiar ciepla na instalacje

 

cyzli niestety wydatki

Opublikowano

Miałem grawitacyjnie podłączony bojler z wężownicą a później dwupłaszczowy wszystko chodziło elegancko ale w lato nie grzałem za to sąsiad grzał sobie w lecie tylko bojler i kocioł rozerwał ścianę i wytargało drzwi do piwnice dobrze że nikomu się nic nie stało ale takie są właśnie skutki, więc musisz sterować czymś kocioł możesz zamontować miarkownik mechaniczny bądź elektroniczny albo po prostu w lecie palić drewnem lub węglem tylko zobaczyć jaką porcję należy załadować aby kocioł się nie zagotował.

Opublikowano

dzięki za info, zapomniałem dodać, że planuję dodać pompę obiegową w celu szybszego obiegu ciepła

 

widzę, że najprościej będzie stosować ogrzewanie CWU w okresie grzewczym, natomiast w okresie letnim korzystać z ogrzewania eletryczną grzałką zamontowana w wężownicy.

 

oto planowana wężownica - pojemność ok. 100l, jeszcze nie wiem dokładnie.

elektrometprzekrojkolor.jpg

Opublikowano

Ja właśnie modernizowałem starą instalacje grawitacyjną zamontowałem pompkę i tak jak myślałem niektóre grzejniki grzały do połowy albo wcale trzeba było wszędzie pozakładać zawory i wyregulować przepływy więc jak nie masz zaworów to koszt koło 1000zł obejście pompy + pompa + zawory+ robocizna

Opublikowano

odradzam grzac zasobnik elektrycznie.....nie ekonomiczne,prad jako nosnik jest cholernie drogi

Opublikowano

może masz różne średnice rur 1 i 1/2 cala?

 

Tu nie chodzi o średnicę rur bo miałem wszystkie grzejniki podpięte 3/4 a gdy dołożymy pompę obiegową woda będzie krążyć tam gdzie jej się to podoba tzn gdzie będzie miała szybszy przepływ, zazwyczaj czym dalej od kotła przepływ powinien być zwiększony, przez to się stosuje zawory z nastawą wstępną.

Opublikowano

odradzam grzac zasobnik elektrycznie.....nie ekonomiczne,prad jako nosnik jest cholernie drogi

 

Witam.

Grzanie prądem jest drogie lecz tylko w wypadku włączenia ogrzewacza całodobowo.

Ja u siebie mam dwa ogrzewacze.Na sezon zimowy 140 litrów dwupłaszcz,na sezon letni 55 litrów elektryczny.

Dla porównania rachunki za prąd kiedy pracuje kocioł ok.200 zł.natomiast w okresie kiedy włączam ogrzewacz tylko elektryczny ok.350 zł.

Podaję koszt za dwa miesiące użytkowania.

Więc nie jest to jakaś wielka tragedia.Z wody korzystają trzy osoby.Normalnie i bez żadnego oszczędzania.

Dodatkowo posiadam jescze drugą taryfę.

Natomiast aby nie zagotować wody w kotle w okresie kiedy nie ogrzewamy domu a chcemy przygotować sobie ciepłą wodę najlepiej jest dozować paliwo z dużym wyczuciem.Do podgrzania wody w takim ogrzewaczu potrzebujemy dosłownie kilkanaście klapek drewna.

Miarkownik ciągu też napewno pomoże.

Opublikowano

ok, dobry pomysł z zastosowaniem 2 zbiorników tak jak maciej1007,

poważnie myślę także nad wymianą wszystkich pionów na pex-al-pex oraz wymiana grzejników alu na stalowe płytowe czy zamiast rozdzielacza w piwnicy można by trójnikami podzielić instalację, rury chce mieć schowane w ścianach, trochę się zapoznałem w temacie ale szukam porad.

 

a dlaczego trójniki zamiast rozdzielacz? - bo od rozdzielacza idzie średnica 16 - nie spotkałem się z innymi średnicami, a do każdego z moich 4 pionów to za mała średnica - planowałbym minimum 3/4 cala na każdy pion i od tego do grzejników już 16mm

 

no chyba że dało by radę zrobić wszystko od rozdzielacza w piwnicy na 16mm ? - osobiście to trochę w to wąpię...

Opublikowano

witam

 

Stosowanie dwóch zasobników nie jest dobrym pomysłem ponieważ w nieużywanym przez pół roku rozwijają się bakterie które trudno wytępić

Lepszym rozwiązaniem jest jeden zasobnik z grzałką w którym możesz grzać wodę zarówno prądem jak i CO

Opublikowano

witam

 

Stosowanie dwóch zasobników nie jest dobrym pomysłem ponieważ w nieużywanym przez pół roku rozwijają się bakterie które trudno wytępić

Lepszym rozwiązaniem jest jeden zasobnik z grzałką w którym możesz grzać wodę zarówno prądem jak i CO

 

Witam.

Masz rację,z tym że ja praktykuję w ten sposób dlatego że ogrzewacz elektryczny miałem wcześniej natomiast dwupłaszcza podłączyłem później.

Też się obawiam bakterii.Od czasu do czasu staram się je użytkować na przemian.

Natomiast po uzyskaniu odpowiedniej temperatury w ogrzewaczu bakterie giną.Mam nadzieję że wszystkie.

Więc mam nadzieję że robie prawidłowo.

Opublikowano

a jak wyglądają wasze doświadczenia z instalacją PEX-AL-PEX na CO oraz wody użytkowej? jakieś porady?

 

Witam.

Do rozdzielacza możesz podłączyć pexa fi 20,są do tego zaciski w tym rozmiarze.

Natomiast jeśli masz starą instalację która działa prawidłowo to według mojej wiedzy wymiana jej na nową niczego u Ciebie nie poprawi.

Jeśli musisz ją wymienić czy też chcesz z innych względów to ja radzę wymienić na miedzianą.

Będziesz miał instalację z porządnego materiału nie narażoną na przegrzania,co może następować w kotle węglowym.

To po pierwsze.Natomiast po drugie instalacja z pexa nie jest wcale dużo tańsza od miedzi.

Cena metra rury pexa nie jest wysoka,natomiast zastosowanie odpowiednich kształtek znacznie podnosi jej cenę.

Także ja mogę doradzić jedynie miedź i zrobienie pionów bez żadnych rozdzielaczy.Najprościej i bez zbędnych komplikacji.

Co do chowania rur to już Twój wybór.Lecz w razie awarii możesz mieć duże kłopoty.

Ja w mojej pracy robie klientom wyceny i porównania instacji wykonanych z miedzi,pexa oraz zgrzewu i nie są to duże różnice.

W większości przypadków hydraulicy oferuję klientom instalacje z tworzyw,ponieważ chcą być postrzegani jak to dbają o portfel klienta.

Tylko trzeba pamiętać że taką inwestycję robi się na dziesiątki lat.Często również na kredyt.

A jeśli liczysz na rewolucję po zmianie instalacji to też się jej nie spodziewaj.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.