yach Opublikowano 13 Lipca 2013 #1 Opublikowano 13 Lipca 2013 witam kolegów z braku kasy muszę sam się zabrać za instalację co założenia są takie - kocioł na poziomie nieszkań ,zejscie rurami powrót i zasilanie 22mm miedź do piwnicy ok 1 m poniżej podłóg rozprowadzenie z rozdzielacza piwnicą na pokoje i zasilanie grzejników rurą pex 16 powrót na poziom do tego bojler 80l (nie wiem czy nie zrobić go na grawitacii osobne wyjście z kotła czy może extra pompa ?) układ otwarty wymuszony może ktoś rzuci krytycznym okiem? będę wdzięczny:) (kocioł 1m2 ds wg. pomysłu i przy pomocy kolegi z forum pozdrawiam CO INSTALACJA.bmp intalacja g ora.bmp
Gość Digitrax Opublikowano 13 Lipca 2013 #2 Opublikowano 13 Lipca 2013 pliki umieszczamy o małej wadze np PNG, JPG
yach Opublikowano 16 Lipca 2013 Autor #4 Opublikowano 16 Lipca 2013 chyba nie wzbudziłem zainteresowania:) trudno
majschi Opublikowano 17 Lipca 2013 #5 Opublikowano 17 Lipca 2013 witam Rozdzielacz w piwnicy nie stanowi problemu w instalacji z wymuszonym obiegiem ( pompa CO ) Na bojler lepiej dać osobną pompę ( szybciej i ekonomiczniej zagrzejesz wodę latem ) Zastanów się nad grzejnikami z zasilaniem dolnym ( brak rur na widoku ) Pomyśl również nad zabezpieczeniem instalacji PEX w momencie zagotowania wody oraz nad odpowiednim wpięciem naczynia wzbiorczego pozdrawiam
emus Opublikowano 19 Lipca 2013 #6 Opublikowano 19 Lipca 2013 Jeżeli nie masz możliwości montażu kotła w piwnicy to takie rozmieszczenie rozdzielacza jak podałeś jest w porządku. Zastanów się nad zakupem zasilacza UPS podtrzymującego pracę pompy obiegowej CO w przypadku wyłączenia energii elektrycznej.
yach Opublikowano 20 Lipca 2013 Autor #7 Opublikowano 20 Lipca 2013 dzieki za odpowiedź już traciłem nadzieję ;) schodzę więc do piwnicy miedzią 22mm nie wiem czy na naczynie wzbiorcze te fi 22 mm będzie ok czy dać większy przekrój ? czy do bojlera 22 miedzi czy taki przekrój jak wężownica? kaloryfery już kupione więc tu nic nie zmienię ups koniecznie muszę nabyć zastanawiam się czy na bojlerze dawać zawór bezpieczeństwa czy darować sobie zwrotny aby gorąca woda poszła w sieć w razie wzrostu ciśnienia? nie pomyślałem o zabezpieczeniu pex a to faktycznie ważne
Gość Digitrax Opublikowano 20 Lipca 2013 #8 Opublikowano 20 Lipca 2013 Do naczynia miedź 28 lub stal 1"
emus Opublikowano 22 Lipca 2013 #9 Opublikowano 22 Lipca 2013 I. Średnice rur. 1. Z kotła do rozdzielacza poprzez filtr i pierwszą pompę obiegową (np. 20/40) DZ=22. 2. Od kotła do bojlera poprzez zawór zwrotny, filtr i drugą pompę obiegową (mniejszej wydajności niż pierwsza np .15/40) DZ=15. 3. Od rozdzielacza do grzejników DZ=15. 4. Od kotła do naczynia DZ=28. II. Zawory bezpieczeństwa. 1. Na bojlerze. 2. Na kotle. III. Nie montuj zaworów różnicowych przy pompach. IV. Przy grzejnikach zamontuj odpowietrzniki automatyczne.
yach Opublikowano 24 Lipca 2013 Autor #10 Opublikowano 24 Lipca 2013 ok koledzy dzięki za wskazówki teraz czas na mozolne klecenie instalacji mam nadzieję że z sukcesem kolego emus -dlaczego nie montować zaworów przy pompach???? nie bardzo rozumiem -chodzi o bajpasa???
miro30 Opublikowano 24 Lipca 2013 #11 Opublikowano 24 Lipca 2013 yach "dlaczego nie montować zaworów przy pompach" ja tak mam i czasami przy załączeniu pompy stuka kulka w różnicowym,wkurzająca sprawa
emus Opublikowano 24 Lipca 2013 #12 Opublikowano 24 Lipca 2013 dlaczego nie montować zaworów przy pompach???? nie bardzo rozumiem -chodzi o bajpasa??? Zawór różnicowy czyli bypass. Na grawitacji Twoja instalacja CO nie będzie pracować to i bypass jest niepotrzebny. Ja jestem przeciwnikiem bypassów nawet w instalacji grawitacyjnej. Więcej z nim może być problemów, np. tak jak napisał kolega Miro30, niż pożytku.
yach Opublikowano 29 Lipca 2013 Autor #13 Opublikowano 29 Lipca 2013 ok dzięki panowie trochę mi się rozjaśniło dziś kończę podłączanie grzejników ,teraz czekam na kocioł który popełniam przy pomocy kolegi REDED -wielkie dzięki
yach Opublikowano 6 Września 2013 Autor #14 Opublikowano 6 Września 2013 witam po dłuższej przerwie i oczywiście od razu z pytaniem:) a więc sprawa zaworu zwrotnego na zasilaniu wodą z sieci -zastanawiam się nadal czy go montować widziałem już kiedyś rozerwany bojler mimo iż był na nim zawór bezpieczeństwa po prostu się przyciął a wczasach pełnych chińszczyzny ..... a może dla świętego spokoju założyć dwa bezpieczniaki jeden na zasilaniu bojlera a drugiego wpakować na wyjściu z bojlera opisanym jako grawitacja? albo odpuścić sobie ten zawór zwrotny? bo co on tak naprawdę daje? jedyne co mnie niepokoi to czy w razie cofnięcia się wody z bojlera czy nie ucierpią te białe klejone rury? jak koledzy myślą? poniżej zaś kociołek w trakcie spawania - podziękowania dla REDEDA za pomoc
gersik Opublikowano 10 Września 2013 #16 Opublikowano 10 Września 2013 Zawór zwrotny oraz bezpieczeństwa obowiązkowo a do rozładowania ciśnienia naczynie przeponowe do zimnej wody montowane jak najbliżej bojlera.
yach Opublikowano 11 Września 2013 Autor #17 Opublikowano 11 Września 2013 ok skoro tak to montuję oba ale kusi mnie dołożyć jeszcze jeden bezpieczeństwa na tym wyjściu grawitacji
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.