Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Blokowanie podajnika tłokowego


AD2
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przyczyn może być co najmniej kilka, podam od najbardziej prawdopodobnych:

1. Za duże kawałki opału

2. Zapieczony opał na palenisku

3. Nieprawidłowe ustawienie tłoka w położeniu zerowym (w chwili uruchomienia tłok powinien zacząć poruszać się "do tyłu", czasem jak się przestawi wyłącznik krańcowy tłok najpierw wykonuje ruch do przodu dopiero potem sie cofa, wtedy może dojść do blokady ze względu na mały moment rozruchowy silnika asynchronicznego).

4. Uszkodzenie (zatarcie) układu podającego (tłoka, cięgien, motoreduktora)

 

Napisz w jakim położeniu i jakich okolicznościach dochodzi do zatrzymania tłoka wtedy łatwiej będzie powiedziec coś więcej.

 

Pozdrawiam

Robert

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do wypowiedzi forumowicza Robert Orzeł dodam:

 

- sprawdź ustawienia w sterowniku GECO - czas obrotu , czas pół-obrotu , dzielnik 0.1 sek, 1 sek

ustaw według instrukcji kotła karo.

 

- odłącz zasilanie kotła i sprawdź, czy przewody są prawidłowo dokręcone przy sterowniku jak i w puszce przy tłoku.

silnik przy starcie pobiera prąd kilka razy większy niż podczas pracy.

 

- sprawdź i dokręć kontrakton - po lewej stronie tłoka sa dwie aluminiowe kosteczki , jedna z przewodem.

- sprawdź czy dochodzą blisko siebie i czy kabel nie jest uszkodzony

 

- zdejmij zasobnik , odkręć płytę - tłok, wyczyść cały mechanizm, gdyż w kotłach karo sypie się pył - drobiny węgla

na cały mechanizm i silnik z przekładnią.

- sprawdź - wymień kondensator przy silniku

- nasmaruj prowadnice , są tam takie końcówki od smarowania

- dokręć płytę-tłok zwracając uwagę na ustawienie - małe tarcie.

 

- winny może być przekaźnik w module sterownika , może mieć wypalone styki, zależy ile kocioł pracował.

 

- jeżeli nie chcesz się w to wszystko bawić i brudzić, a mieszkasz niedaleko Protech-u to najlepiej wezwij serwisanta.

 

więcej nic mi nie przychodzi do głowy.

 

pozdrawiam, użytkownik kotła Karo

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

dziękuję za podpowiedzi, jeśli chodzi o ustawienia sterownika to ich nie zmieniałem , więc powinno być dobrze, opał wyeliminowałem ponieważ kocioł blokuje się i bez niego , smarowałem prowadnice, dokręcałem kontaktron, przekaźnik raczej jest w porządku ponieważ kocioł pracuje dopiero 2 lata. Podajnika nie próbowałem demontować ponieważ nie wiem od czego zacząć, jeśli chodzi o regulację płyta - tłok to raczej jest ok. Podejrzewam że coś jest z przekładnią ( być może dostał się tam pył ), nie rozbierałem jej jeszcze,więc nie wiem jak byłoby się najlepiej za to zabrać.

Tłok potrafi chodzić nawet pół dnia bez awarii po czym zablokuje się.

 

pozdrawiam

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Karo tłok cofa się do pozycji spoczynkowej i to wg. mnie jest jedną z jego bardzo nielicznych wad.Przez to miejsce pracy tłoka nie jest zasłonięte i dostają się tam ciągle pyły,które z czasem ubijają się w bardzo twardą warstwę.Powoduje to klinowanie się tłoka.

Dochodzi do tego najczęściej kiedy pali się niezbyt dobrze wysuszonym paliwem.

Sprawdź,czy żar nie cofa ci się za bardzo w kierunku tłoka.

U siebie,kiedy w kotle się nie paliło,za pomocą wąskiego i długiego szpikulca wykułem dość grubą warstwę z miejsca,gdzie chodzi tłok.

Wątpię,żeby coś mogło dostać się do reduktora.Za szczelny.

Ale przede wszystkim sprawdź połączenia kabelków w puszce.Możliwe,że jest tam jakiś słaby styk,który daje znać o sobie,jak się pojawi inna temperatura albo drgania.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam wszystkich.

Mam podobny probelm jak koledzy wyżej. Przeczyściłem prowadnice tłoka i problem nadal występuje. Odłączyłem dla testu mechanizm napędu tłoka od silnika i okazało się że silnik nadal nie startuje. Gdy mu "pomogę", ruszę ramię to silnik sie obraca. Nie wiem co może być przyczyną , prawdopodobnie jest to kondesator jak napisał kolega JPeron. Czy ktoś wie jakiej wielkości jest to kondensator. Nie znam sie dobrze na elektryce, czy kondesator to jest ten element przy wiatraczku do którego dochodzą 2 przewody? Co jeszcze mogę sprawdzić?

Bardzo proszę o pomoc, gdyż mój piec jest w trybie automatycznym już wcale nie działa, dzisiaj przepalałem drewnem na ruszcie awaryjnym.

Mój piec to model Karo duo z roku 2011.

Z gory dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piec Karo Duo z formy Protech = Taurus Gaur Duo.

Motoreduktor już jest naprawiony. Napiszę dla potomnych co było przyczyną. Był luz na ośce wirnika i wirnik "przyklejał" się do stojana. Winą był luz na łożysku dociskowym od strony napędu, u mnie akurat wystarczyło docisnąć takie blaszki i luz się zmniejszył. Powinno działać, wieczorem się przekonam na 100 %.

Podobno te reduktory wytrzymują średnio 5 lat, takie mam informacje od producenta. Koszt reduktora u producenta 390 zł, taki sam w firmie Powergate 300 zł.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...
  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.