Skocz do zawartości

wacio1967

Stały forumowicz
  • Postów

    1605
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    20

Ostatnia wygrana wacio1967 w dniu 13 Lipca 2024

Użytkownicy przyznają wacio1967 punkty reputacji!

2 obserwujących

Informacje o ogrzewaniu

  • Co ogrzewam?
    Dom 127 m2 2016 rok
  • Instalacja
    OP (TECH L-7) (TECH I-1M) (TECH WIFI-RS) (AFRISO 343)
    (ESCO ES10D0RTC) + (ESCO ES-10D) + (ESCO DC-20D) + czujniki temperatury
    DTSU 666, ZAMEL LEM-40, OR-WE-516, OR-WE-521
    PVMTerminal + czujniki temperatury
  • Kocioł
    Hybryda (gaz + bufor + PV(DC) + PV(AC)

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    śląskie

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Zadzwońcie do Techa. Oni produkują te sterowniki.
  2. Jeżeli jest tak jak piszesz, to zostałeś bez zabezpieczenia przed wzrostem ciśnienia. Jest ciepło, więc raczej mało prawdopodobne, aby Ci skoczyło ciśnienie w najbliższym czasie. Jak jesteś przed wymianą, to faktycznie nie ma sensu wchodzić w koszty. Możesz sprawdzić czy zaworek nie puszcza. To taki wentyl jak w kole samochodowym. Może wystarczy wymienić na nowy i będzie wszystko działało jak należy.
  3. Szukam opinii na temat PC FOXAIR. Co do obsługi serwisowej, to mam sprawdzone informacje i je akceptuję. Nie znalazłem nigdzie info na temat awaryjności tych pomp. Może jest tu jakiś użytkownik takowej PC?
  4. Mam Viessmann i nie ma problemów z reklamacjami. Wszystko zależy od tego, co reklamujesz. Wymiennika płytowego raczej nie uznają, jak będzie zakamieniony, ale reszta bez problemu.
  5. Odpowiedź już jest w poście. Jest nieszczelność na CWU. Zamknij dopływ z sieci do CWU. Jak przestanie licznik pracować, to wyeliminowany jest odcinek zasilający. Gdzieś ta woda musi się pojawić. 340 litrów to nie szklanka, która wyparuje. Sprawdźcie, czy odpływem z pompy woda nie ucieka. Jeżeli tak, to gdzieś jest nieszczelność w pompie. To chyba najbardziej prawdopodobne.
  6. Same zagadki i rebusy. Jak pompa będzie pchała wodę do instalacji przy zamkniętym zaworze do bufora, to będą wysokie przepływy. Jak otworzysz zawór od bufora, to normalną rzeczą będzie, że przepływ zmaleje, bo część ciśnienia pójdzie w bufor, a nie w instalację. Jakby pompa była na powrocie i wyciągałaby wodę z obiegu, to nie powinno być tego efektu co masz teraz. Wiele osób próbuje Ci pomóc i zapewne już byś miał odpowiedź, gdybyś wrzucił schemat całej instalacji. W tej chwili podejrzewam, że duża część forumowiczów wypowiada się na chybił trafił. Ja zresztą też.
  7. Ciekawa instalacja. Tak się przyglądam temu i się zastanawiam czy dobrze to widzę. Jeden zawór 3D i dwie pompy ?
  8. No i super. Proste i niezawodne. Miałem podobnie to rozwiązane i wszystko hulało. Ja dodatkowo mam każde pomieszczenie osobno sterowane, bo nie wszędzie chcę mieć ciepło. Potem to wszystko przerabiałem, ale nie z powodu że coś źle działało, tylko na elektryczne chciałem przejść całkowicie. Teraz mam hybrydę gazowo-elektryczną, a elektryka jest hybrydą on/off grid
  9. Jeżeli bojler nie ma stabilnej temperatury, to najlepszym rozwiązaniem jest dołożenie jakiegoś ogrzewacza przepływowego. Jak temperatura w bojlerze będzie odpowiednia, to urządzenie przepływowe nie powinno się załączyć. W ten sposób osiągniesz komfort użytkowania. Poza tym, puszczając obieg CO przez bojler, który jest bardzo małym buforem, non stop jesteś narażony na wahania temperatury CO. Co innego jest czerpanie energii na potrzeby CWU z dużego bufora z wężownicą. Tam nie będzie aż tak odczuwalna utrata ciepła.
  10. Do CWU potrzebujesz wyższej temperatury niż do CO. Grzałkę umieszczasz w ryże na wylocie i dogrzewa CWU jeżeli jest taka potrzeba.
  11. A powinno być bardzo duże, bo brak powrotu. 🙂
  12. Grzałka elektryczna zasilana z PV (netmetering) i rachunek grozy.
  13. Szacun za schemat i interpunkcję. Wątpię że ktoś, coś z tego zrozumie.
  14. Wrzuć grzałkę elektryczną.
  15. Z tego co opisujesz, to masz najprostszą instalację. I dobrze. Nie wszyscy chcą się bawić elektroniką. Co do sterownika, to jeden musi starczyć na całość, a to nie zawsze się sprawdza. Dla OP najlepiej jest, jak pracuje cały czas na "wolnych obrotach". Ja bym poszedł w kierunku ustawienia w taki sposób kotła, aby grzał cały czas, a sterownik byłby w razie czego, jakby pomieszczenie zaczęło się przegrzewać. Wszystko zależy też od tego jaki masz ten sterownik. Jak jest możliwość podłączenia kotła pod sterownik w taki sposób, aby sterownik dobierał odpowiednią moc kotła, to byłoby to najlepsze rozwiązanie. Musiałbyś ustawić odpowiednią histerezę, aby kocioł nie zaczął "szaleć".
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.