gryesiek1209
Stały forumowicz-
Postów
106 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Osiągnięcia gryesiek1209
-
Atmos DC25S Atmos Dc25s- wysoka temp na spalinach
gryesiek1209 odpowiedział(a) na Emtecc temat w Kotły zasypowe
To ciekawy wątek z tą wkładką. U mnie kocioł pracuje z buforem 1000L na wkładce 72st. Czy powinienem jednak wkładkę wymienić na bodajże kolejną wyższą czyli 78st ? Czy wyższa wkładka może jakoś wpłynąć na zmniejszenie temp spalin a tym samym na zwiększenie sprawności kotła ? -
I jak się sprawdza takie podłączenie ? Do jakiej temperatury ściągasz bufor na podłogówce ? Do 30 st. na wyjściu podłogówki czy wyżej ? Możesz zdać relację?
-
Zawór 3,2 kvs w drodze. A jeszcze Was podpytam czy po fachowemu jest podłączanie rozdzielacza grzejnikowego i podłogowego na trójniku z jednej rury zasilającej? Czy nie powoduje to podbierania wody z jednego obwodu do drugiego? A może daac zasilanie np podłogówki z innego króćca z bufora?
-
A zmieniłeś z 2.5 na 4 bo niedogrzewalo? Ja mam identyczna sytuację jak u Ciebie. Rozdzielacz na parterze i łazienka na piętrze 15m2 czyli jakues 100mb rury. W sumie u mnie 350mb
-
Zamówiłem zawór z Kvs 2.5. Czy nie będzie za mały? A może lepiej wziąć ten 3.2. Czy zbyt duży kvs będzie dużym błędem w tej sytuacji? W Afriso zapewniali mnie ze ten 1.6 powinien dać radę a 3.2 to stanowczo za duży. Sam już nie wiem co robić...
-
Są różne głosy na temat sterowania. Jedni mają podłogówkę na harmonogrami inni nie. U mnie harmonogram (to już wiem) się nie sprawdzi bo wyłączenie podłogówki na 4-5h powoduje że jej nagrzanie zajmuje wiele wiele czasu. Jak jest u Was ? Wyłączacie podłogówkę w harmonogramie czy załaczacie jesienią i wyłączacie na wiosnę ?
-
A jak sądzisz to połączenie Cu z PEX nie wpływa ? Tam jest chyba mocne przewężenie. Może jakoś inaczej da się to połączyć żeby nie zwężać przelotu ?
-
za długa linia zasilająca rozdzielacz - ile m? Jakieś 7mb w tym 1,5mb CU22, reszta PEX26 (w opisie pomyliłem średnice - pisąłem że CU jest 26 a jest jednak 22) za duży rozstaw rur w podłodze Co 15cm wszędzie za długie pętle - raczej nie, ale..... Nie mierzyłem mb jak było układane ale największe pomieszczenie ogrzewane ma 16m2 (łazienka na piętrze). Pozostałe pętle dużo mniejsze. coś nie tak z pompą np zapowietrzona pompa, zatkany filtr przed pompą Pompa niezapowietrzona. Filtr niesprawdzony jeszcze w/w mają wpływ na słaby przepływ w pętlach niewłaściwe pokrycie podłogi - co tam naprawdę jest na podłodze? 6-7 cm jastrychu plus płytka słaby przepływ - ma wpływ na wysoki start podłogówki zły montaż np zamienione zasilanie z powrotem NIE. Jest ok niebieskie pokrętła odkręcone na max, lub zdjęte. Odkręcone na MAX Czy jest jakieś sterowanie termostatem pokojowym? Nie ma żadnego sterowania. Tylko zawór termostatyczny o którym pisałem wyżej ew rozdzielacz "garażowy" czyli do kitu! Nie wiem czy to jest "garażowy" czy nie. Nie znam się Lista ew błędów - sprawdzić i odpowiedzieć.
-
Cześć, a ja mam powiązany problem. 5 pętli ogrzewania podłogowego w sumie 350mb. Rozdzielacz na parterze, a jedna z pętli na piętrze (16m2 powierzchni). Rurki grzewcze 16 mm Herz PEX, rurki zasilające 26mm Herz PEX. Belki najprostrze z rotametrami. Zasilanie wykonane na regulatorze termostatycznym Afriso 20-43 st z KvS 1,6 m3. Pompa WILO 25-6 z biegami stałymi, grzejnikowymi i podłogowymi. Całość zasilana z bufora rurką miedzianą 25. Pompa i zawór termostatyczny w kotłowni. belki są już bez pompki. W czym problem ? Podłoga zaczyna łapać temperaturę dopiero przy jakiś 38 st. zasilania mierzac na belce i wtedy grzeje jako tako ale szału nie ma. Na pętlach nie można uzyskać wyższego przepływu jak jakiś 1l/min. Dodatkowo pętle regulująsię dopiero w zakresie 0,5 l/min lub wogóle nie da się ich regulować (można sobie kręcić dowoli a i tak nie zmienia to położenia grzybka w szklance rotametra). Pomożecie rozwikłać zagadkę ? Też podobnie jak autor posta podejrzewam że ten KvS jest zbyt mały i może trzeba go wymienić na 3,2 ? Obecnie pompa chodzi na 5m podnoszenia (6m jest max). Na 6m podnoszenia jest szum na pompie ale nie bardzo zwieksza to przepływy. Układ niezapowietrzony. Co tu można zrobić żeby chodziło to jak należy przy tych 30-32 st na zasilaniu ? Czy nie sa też podejrzane rotametry ? Czy ich skala jest odpowiednia (od 0 do 5 l/min) ? A czy to połączenie rury CU z PEX w kotłowni nie hamuje przepływu?
-
RCK Regulator Ciągu Kominowego - Za I Przeciw
gryesiek1209 odpowiedział(a) na Jockey temat w Kominy dymne i spalinowe
Ja u siebie mam Z-kę z rury kanalizacyjnej fi200 i powiem że chyba to jeszcze jest za mało do poprawnej pracy RCK. Moja kotłownia pracuje z Atmos DC18S. RCK pracuje oczywiście, ale jest różnica jak się otworzy drzwi na zewnątrz to jednak bardziej się wychyla. -
Zetka Przez Okno- Czy To Zda Egzamin ?
gryesiek1209 odpowiedział(a) na tasheena temat w Kominy dymne i spalinowe
Czy w przypadku gdy kotłownia jest na poziomie "0" to można takie napowietrzanie zrobić tylko poprzez przebicie się fi160 na wylot przez ścianę bez robienia tego "Z" ?- 116 odpowiedzi
-
- Budowa zetki
- Powietrze do kotłowni
-
(i 3 więcej)
Oznaczone tagami:
-
RCK Regulator Ciągu Kominowego - Za I Przeciw
gryesiek1209 odpowiedział(a) na Jockey temat w Kominy dymne i spalinowe
To jest sonda przylgowa przymocowana na wierzchu czopucha za pomocą opaski Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka -
RCK Regulator Ciągu Kominowego - Za I Przeciw
gryesiek1209 odpowiedział(a) na Jockey temat w Kominy dymne i spalinowe
Reakcja jest dość szybka. Po wyłączeniu wentylatora spadek temperatury spalin jest widoczny po około 5 min. Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka -
RCK Regulator Ciągu Kominowego - Za I Przeciw
gryesiek1209 odpowiedział(a) na Jockey temat w Kominy dymne i spalinowe
Mierzę termometrem wskazówkowym (o zakresie 0-350 st.) z sondą umieszczoną na czopuchu (od góry) za pomocą opaski metalowej. Cały czopuch (od kotła do komina) jest zaizolowany wełną (taką od kominów systemowych) grubości 5 cm. -
RCK Regulator Ciągu Kominowego - Za I Przeciw
gryesiek1209 odpowiedział(a) na Jockey temat w Kominy dymne i spalinowe
Płomień przy maksymalnych obrotach jest niebieskawo żółty i mocno bije po kształtce żaroodpornej w dolnej komorze. Raczej płomień nie wędruje do wymiennika, bo wtedy musiałby jeszcze pokonać dodatkową drogę pod kształtką (innej drogi do wymiennika nie ma). Nie widać dymienia z komina (spaliny jak przy gazie tyle że jest ich więcej). Klapka pw obecnie ustawiona na (5 mm) + 6mm jak w instrukcji. Proponujesz przejść na wkładkę 63 st ? Nie wiem czy to coś da. Zastanawiam się nad skorzystaniem ze sterownika RK-2001UK, który pilnowałby mi temperaturę spalin, albo zastosuję RCK - może przy maksymalnych obrotach wentylatora na tyle będzie zmniejszał ciąg, że spaliny będą pozostawały dłużej w wymienniku ?