Nie poradzę nic z nastawami ale myślę że przy takich temperaturach na dworze kocioł więcej stoi niż pracuje co generalnie sprzyja powstawaniu sadzy. Poczekaj może aż będzie trochę zimniej i wtedy oceń czy te nastawy wymagają zmiany.
W sierpniu brałem zestaw ewatt 303 kws -kosztorys opiewał na 14000 - dofinansowanie było(będzie co ciągle czekam) 6100. Do tego koszt kredytu 600zł i jakieś tam oprocentowanie.
Nie wybiorę za ciebie ale zadam pytanie:
chcesz kupić kocioł z podajnikiem żeby w nim palić jak w zasypowym? ile masz tego do spalenia ręcznego, tonę ,dwie ? Kocioł kupuje się na kilka lat. Wybierzesz kocioł z dużym zasypem którego walory jako kocioł z podajnikiem będą małe i będziesz się męczył przez lata.
A bardziej w temacie :Stałem przed takim samym wyborem jak Ty i taurus chyba nie miał żadnych zalet w stosunku do kotrema ( w kwestiach istotnych dla mnie). Sprawa paleniska awaryjnego (!) była u mnie mniej niż nieważna.
Ja mam taki http://www.volton.pl/pl/p/Awaryjny-zasilacz-UPS400-PELNY-SINUS-/146
Podpięte do niego są 3 pompy obiegowe ,sterownik solarny i kotła,dmuchawa i motoreduktor.
Od sierpnia wszystko działa bez zarzutu.
Przylgowo do rur (ale nie są to opaskowe).
Mam na zasilaniu i powrocie grzejników, powrocie do kotła i w kotle.
Wskazania wszystkich współgrają ze sobą. Dodatkowo każdy czujnik sprawdziłem innym temrometrem(panelowym).
Jestem w stanie przyznać że może być różnica między wskazaniami a rzeczywistością o 2 no może 3 stopnie.
Niemniej jednak rząd pozostanie ten sam i meritum sprawy wydaje się rozstrzygnięte - nie działa obieg kotłowy
Dziękuję wszystkim za pomoc
Dziękuję za odpowiedzi.
Ad pasik
Termometry raczej są dobre.
Mam zainstalowane ich kilka i parę z nich jest dublowanych przez innego rodzaju czujniki i wszystkie wskazują +-2 stopnie tą samą temperaturę.
Ad Vernal
Strzelasz w stosunku do termmetrów czy poprawności układu kotłowego?
Ad automatyk
Nie ma pompy na małym obiegu.
Cześć wszystkim
Kocioł z podajnikiem.
Zawór 4 drożny zamknięty zupełnie - znaczy nie puszcza na grzejniki.
Temperatura na kotle 72 stopnie (zadana 60,ale pociaga do 72 właśnie).
Temperatura na powrocie 58 stopni - czy to nie za mało?
Kiedy zawór jest otwarty na około 30% różnica między kotłem a powrotem wynosi około 20 stopni.
Powrót kotła jest o około 6 stopni cieplejszy niż powrót z grzejników i wynosi około 46 stopnie przy 72 na kotle.
Pytanie - czy obwód kotłowy działa prawidłowo?
Grzenik elektryczny albo te kurtyny to jakiś żart chyba.
Przy 27m2 z blachy to majątek wydasz żeby to ogrzać o ile w ogóle się uda w co wątpię.
Mam garaż murowany z nieużywanych poddaszem o tej powierzchni i nagrzewnica gazowa której palniki mają moc 3kw nie dawała rady. Przy czym temperatura wyjściowa była około 6 stopni.
Albo nagrzewnica gazowa i to nie taka małą albo piec na węgiel...ale przede wszystkim jednak ociepl..
Dobry wieczór
Mam mieszacz afriso atm 35-60 http://www.afriso.pl/333-dn20-frac34-gw-zakres-temperatury-35divide60degc-kvs-16-p-3562.html?cPath=1_554_556 ustawiony na 2,5 (46 stopni C)
Mieszacz sprawuje się dobrze kiedy temperatura wody gorącej jest w okolicach 60 stopni.
Jeżeli temperatura wody spada do około 50 mieszacz daje wodę za zimną. dokładnie 40 stopni.
Rury ciepłej wody w całości ocieplone.
Mieszacz ocieplony.
Z uwagi na znaczne zmiany temperatury przed mieszaczem (solary) nie mogę po prostu podnieść nastawy.
Ktoś ma jakiś pomysł?
Co do dymienia - Masz nawiew do kotłowni ? Jeżeli tak to jakiej średnicy
Czy masz wywiew z kotłowni?
Komin należy czyścić częściej niż raz w roku- conajmniej 4 razy w roku.
Co do podnoszenia kotła - może lepiej wyeliminować źródło dostawania się wody - jakiś drenaż ?
Co do mocy - prawidłową odpowiedź da ci tylko parę dni w programie Audytor OZC - zaprojektujesz swój dom i zobaczysz jakie masz zapotrzebowanie. Inaczej to trochę wróżenie z fusów. Choć wydaje się ze 30KW to trochę dużo.
140 litrów spokojnie starczy.Nawet poziomy.
Mały obieg też możesz zrobić ale koniecznie musisz mieć zbiornik wyrównawczy na tym samym obwodzie co kocioł. I dobre sterowanie kotła co by ten zbiornik nigdy nie był potrzebny.
Prawie cały czas, a dokładniej około 4 h.Bojler pracuje pod dyktando programatora czasowego.
Mój bojler elektryczny potrzebuje około 2kwh na podtrzymanie temperatury, czyli +- tyle wynosza straty.
W mojej sytuacji było to najlepsze rozwiązanie tymczasowe, aby nie kupować przepłowego i nowego przydziału mocy w ZE.
Docelowym rozwiązaniem i jedynym prawidłowym jest zawór 4D.