Skocz do zawartości

kurakk

Stały forumowicz
  • Postów

    148
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana kurakk w dniu 17 Maja 2017

Użytkownicy przyznają kurakk punkty reputacji!

Informacje o ogrzewaniu

  • Co ogrzewam?
    Dom jednorodzinny 140m2 + 60 m2 piwnice ogrzewane (podłogówka frezowana) + CWU 300L
  • Instalacja
    Podłogówka 100% +1 drabinka wpięta w podłogówkę z grzałką
  • Kocioł
    PC 9KW T-CAP

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Śląskie

Ostatnie wizyty

1 363 wyświetleń profilu

Osiągnięcia kurakk

Współtwórca

Współtwórca (7/14)

  • Oddany Unikat
  • Pierwszy post
  • Współtwórca
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później

Najnowsze odznaki

2

Reputacja

  1. Stan aktualny wygląda tak, że już dwa razy zaobserwowałem komunikat "BRAK WYMAGANEGO PRZEPŁYWU. SPRAWDZIĆ I WYREGULOWAĆ." Wystarczy wtedy dać guzik OK i komunikat znika. Komunikat zaobserwowałem wieczorem, a woda była gorąca więc instalacja musiała pracować. Bezpośrednio po wymianie płynu manometr wskazywał nieco ponad 1,5 bara na zimnej instalacji. W tej chwili w słoneczny dzień gdy instalacja pracuje T1(solary)=76st., T2(zbiornik dolna wężownica) = 65st., przepływ 9,0 l/m, manometr dobija do 2,0 bara. Wieczorem gdy instalacja już nie pracuje manometr pokazuje 0,9 bara. Zastanawiam się czy to właśnie ten moment gdzie trzeba iść na dach i spróbować odpowietrzyć? Jeżeli tak to pewnie będzie konieczne dobicie ciśnienia ? Przy okazji oczywiście przejrzeć resztę tak jak kolega wyżej sugeruje.
  2. Po wymianie glikolu i bojlera wszystko ruszyło i działa. Sterownik zaczął rzucać błąd baterii ale wymienię i myślę będzie ok. Dziękuje wszystkim za pomoc.
  3. Jeżeli chodzi o to, nie do końca precyzyjnie napisałem w 1-szej wypowiedzi. Pompa w trybie ręcznym pracuje cały czas do momentu aż jej nie wyłączę. Pisząc "podobnie jest w trybie ręcznym" miałem na myśli, że wydaje się jakby faktycznie pompowała tak jak w trybie normalnym. Zastanawia mnie czemu przez te kilka minut po włączeniu w trybie normalnym, nadal w prawym dolnym rogu wyświetlacza mam ----- , a wg instrukcji sterownik powinien wyświetlać takie wartości jak: moc chwilowa kolektorów, bieżący przepływ nośnika ciepła, moc pobierana przez pompę, a jeżeli pompa wyłączona - wskazanie ----- . Dodam, że na tym przepływomierzu G916 też miga czerwona dioda gdy pompa pracuje, a jak nie pracuje to świeci tylko zielona. A uwagi z instrukcji mówią tak: "Należy pamiętać o prawidłowym zainstalowaniu czujników temperatury zgodnie z opisem na wybranym schemacie. Zamiana miejsca zabudowy czujników temperatury może skutkować nieprawidłowym działaniem układu sterowania. Gdy pompa kolektorowa jest wyłączona lub odłączony jest czujnik na powrocie kolektora ( czujnik T3 ), w miejsce odpowiednich wartości mocy chwilowej kolektorów słonecznych wyświetlane są poziome kreski ( - - - - - ). Dla instalacji o numerach 6, 14, 15 i 16 opcja obliczania mocy jest niedostępna." Wskazania są związane z tym jaki aktualnie wybrany jest schemat instalacji więc nad tym muszę jeszcze posiedzieć. Instalację zastałem na ustawionym schemacie nr 6 ale pewności nie mam czy tak było kiedy jeszcze działała. Kocioł fizycznie jest i zawsze był ale cyrkulacji nie ma i nigdy nie było tak więc sądzę, że w momencie jak to przestało działać to ktoś próbował swoich sił żeby to uruchomić i tak zostało. Zastanawia mnie w jaki sposób pompa obiegowa CWU może być jednocześnie sterowana ze sterownika z solarów, muszę nad tym pomyśleć...
  4. Być może dolna wężownica jest ok ale na 100% uszkodzona jest wężownica górna podłączona do kotła więc to już kwalifikuje baniak do wymiany. Nie wykluczam, będę to sprawdzał jak już stary baniak będzie odłączony. Myślę, że wtedy nie było by ciśnienia w instalacji, a ciągle jest mimo, że instalacja nie działa już 2-3 lata. Z instrukcji sterownika: Parametr - Różnica temp. T1, T2 włącz. pompy kolektorów. Parametr ten określa warunek włączania i wyłączania pompy kolektorowej. Jeżeli temperatura kolektorów słonecznych T1 jest większa niż suma parametru „Różnica temp. T1, T2 włącz. pompy kolektorów” i temperatury wody w podgrzewaczu T2, pompa kolektorowa włączy się. Zakres nastaw 4-15 *C, fabrycznie 6 *C. Czyli coś da się ustawić i np. regulując tym parametrem ustawić tak żeby wymusić warunki do włączenia pompy kolektorów.
  5. Panele na dachu, budynek starszy (klocek),podpiwniczony, parter i piętro bez poddasza więc 7m może ok 8m wysokości będzie, więcej nie. Dobrze na pewno się nie czuję w temacie, nie zajmuję się na co dzień tymi sprawami ale coś tam potrafię zrobić i chcę w miarę moich możliwości coś pomóc w rodzinie. Prace hydrauliczne będą zlecone ale chce rozeznać na ile się da możliwość uruchomienia tej instalacji. To nie tak, że nie chce dać zarobić ale nie chce dać się naciągnąć, zwłaszcza na nową instalację jeżeli są szanse na uruchomienie istniejącej. Tu nie ma pola na to, ledwo mieści się ten 300L. To nie jest też u mnie więc nie chciałbym kombinować. Chciałem pomóc doprowadzić do stanu działania w takiej konfiguracji jak było, a po odpowiedziach widzę, że nie ma co kombinować tylko najlepiej wymienić zbiornik na taki jak był, bo kiedyś to działało nieprzerwanie na pewno kilka lat. Można założyć myślę, że szczelny jest i napełniony też skoro ciągle pokazuje ciśnienie. Czy odpowietrzony zakładam że tak skoro nikt tam nie grzebał i ciśnienie jest ale trzeba to sprawdzić. Po włączeniu instalacji pompa zaczyna pracować ale jak z tym przepływem to do końca nie wiem, wygląda jakby był ale sterownik nic nie pokazuje i po kilku minutach pompa wyłącza się. Trzymając rurkę wylotu pompy czuć, że jakby przepływ był ale przy wejściu do bojlera już nic nie czuć. Wskazówka manometru coś tam drgnie w momencie wyłączenia pompy. Wymieniając zbiornik i tak należałoby wymienić glikol i wtedy próbować to uruchomić. Nie wiem jak się zachowuje instalacja gdy glikol jest zdegradowany a ciśnienie jest prawidłowe, a pomogła by mi taka informacja. Nie wiem też (być może gdzieś w ustawieniach sterownika znajdę) czy jest jakaś temperatura minimalna na solarach (T1) przy której instalacja powinna startować. Jeżeli oczywiście z pozostałych czujników i ustawień nie wynika, że ma nie pracować bo bojler dogrzany grzałką. A np. Kospel SB-300 ?
  6. Dzień Dobry. Instalacja solarna na komponentach Hevalex ze sterownikiem G-422-P06 i zbiornikiem 300L Hevalex, nie działa już od 2-3 lat. Od tego czasu jest po prostu wyłączona z prądu. W tej chwili uszkodziła się górna wężownica w zbiorniku co kwalifikuje go do wymiany. Chciałbym wymienić zbiornik i spróbować uruchomić instalację. Z racji tego, że ubyło domowników o połowę rozważany jest zakup zbiornika 200L. Czy w ogóle można zmniejszyć zbiornik przy założeniu że instalacja solarna ruszy? W tej chwili wygląda to tak, że manometr pokazuje 1,5 bar, po włączeniu wtyczki do prądu słychać pompę, czujniki T1 do T4 pokazują temperaturę oraz dotykając rury z wyjścia pompy czuć, że jakby przepływ był. Spada również temp. na czujniku T1 co wskazywałoby, że przepływ jest. Na wejściu wężownicy do bojlera dotykając jednak nie ma odczucia że jest przepływ. Na sterowniku w prawym dolnym rogu wyświetlają się ----- a powinien zdaje się być przepływ jeżeli instalacja pracuje. Po kilku minutach pompa wyłącza się i nadal jest -----, a czujniki pokazują temperaturę. W trybie ręcznym uruchamiając pompę jest podobnie, pompa rusza i wygląda jakby pompowała. Zdaję sobie sprawę, że warunki na zewnątrz w tej chwili mogą nie pozwalać na start instalacji. Nie znam historii co się dokładnie stało te 2-3 lata temu, że przestało to pracować. Czy jest to do uratowania ? Od tego zależy również zakup zbiornika, bo jeżeli nie to niepotrzebnie kupować zbiornik z dwoma wężownicami, a jeżeli jest szansa odpalić te solary to czy można dać mniejszy zbiornik czy jednak mimo wszystko powinien być 300L. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
  7. Mam ten, który aktualnie mam wgrany w st-280 i nowszy też mam ale nie wgrywałem jeszcze. Gdzie mam wrzucić ?
  8. Blokada jest w oprogramowaniu. Mam St-280, który współpracuje z K1P i K1Pv4 z wgranym oprogramowaniem Spklux ale nie najnowszym i działa. Nie wgrywam nowszego, bo w sumie nie wiem co to zmieni, oni nie piszą nigdzie co się zmienia w kolejnych wersjach. A że działa to nie ruszam póki co.
  9. Witam. Zmieniam ster na z K1P na K1PV4 i potrzebny mi soft do K1PV4 PZ. Jaka wersja jest obecnie aktualna i nie ma na niej problemów? Może mógłby ktoś wrzucić ?
  10. Udało mi się znaleźć w jednym wątku, że korekta górna służy do korygowania powietrza gdy kocioł próbuje osiągnąć temp. zadaną, a gdy już ją osiągnie to wtedy bierze pod uwagę korektę dolną. Gdy parametry te pozostają nietknięte to działa główna korekta powietrza i charakterystyka pozostaje taka sama w przypadku dążenia do zadanej jak i po jej osiągnięciu i przekroczeniu. Czy ktoś może to potwierdzić?
  11. Wgrałem soft v3 2.4.7do mojego K1P, jest całkiem inaczej niż na dedykowanym K1P PZ 2.4.7, trzeba posiedzieć nad ustawieniami ale powinno być ok. Jednak cały czas wali mi komunikatami że kanał powietrzny niedrożny, też ktoś miał coś podobnego? Turbinka praktycznie wcale się nie kręci. Czy ktoś mógłby wyjaśnić jak dokładnie działa korekta dolna i górna wentylatora?
  12. Zamontowałem turbinkę, dziś wgram soft v3 i zobaczymy. Nadal działasz na fabrycznych 12kW ?Ja dostałem z Techa listę zmian jakie należy wykonać w menu serwis na moim K1P 15 KW PZ żeby wszystko hulało. Zmiany są w parametrach mocy i rozpalania no i wiadomo, halotron podajnika na off i kontrola klapy zasobnika też. Gdyby ktoś był zainteresowany to zamieszczę szczegóły. Wygląda na to, że K1PV3 nie był montowany w Eko Komfort PZ skoro nie ma softu typowo pod PZ i trzeba zmiany wprowadzać, ciekawe.
  13. Instalację podłączoną mam tak jak na rysunku. Zawór 4d mam Afriso ARV484 z siłownikiem ARM 323 (jeszcze nie założony), a podłogówka jest zasilana przez zawór ograniczający Afriso ATM761 GZ 20-43. Chciałbym przerobić instalację tak aby zawór 4d z siłownikiem sterował mi podłogówką gdyż jest to główne ogrzewanie w całym domu, a niezależnie żebym mógł sobie puścić cieplejszą wodę na drabinkę w łazience i grzejniki w piwnicy. W tej chwili mogę to zrobić jedynie ręcznie odkręcając 4d np na 4/10 co daje mi na grzejniku jakieś 40* a podłogówkę muszę wtedy ograniczyć przykręcając zaworem termostatycznym. Mieszkam jeden sezon i grzejników w piwnicy użyłem raz, a drabinkę w łazience kilka razy więc w razie czego zawsze mogę sobie zejść do piwnicy i manualnie odkręcić. W tej chwili mogę zawór termostatyczny ustawić np na 35* i ustawić 4d np na 2/10. Na podłogę pójdzie wtedy jakieś 25* ale na grzejniki również i jak będzie potrzeba włączenia drabinki trzeba odkręcić 4d na 4/10 a termostatyczny skręcić na 2,5. Czy ktoś mógłby coś doradzić jak wybrnąć z tego? Drugą sprawą jest temp. powrotu. W sezonie grzewczym przy temp. kotła 60* powrót jest w okolicach 38-42* gdy nie chodzi pompa CWU. Miałem przez dłuższy czas pompę odłączoną, bo temp. CWU była na poziomie 55*, czyli działa grawitacja. Jeden z kolegów na tym forum napisał, że wymusza obieg pompą CWU mając ją włączoną na stałe. Sprawdziłem to u siebie i faktycznie działa, powrót podskoczył o 10* ale podskoczyło też spalanie. Chciałem dowiedzieć się dokładnie w które miejsce musiałbym wstawić pompę na powrót żeby wymusić tzw. obieg kotłowy ? Podobno jest to rozwiązanie optymalne jak chodzi o spalanie i utrzymanie ciepłego powrotu.
  14. Dzięki za fotki. U mnie było dokładnie tak samo. Sporo czasu spędziłem w piwnicy chcąc doprowadzić do używalności PID na softach 2.4.1 i 2.4.7, a i tak podajnik podawał jak szalony, bo temp. leciała w dół, a wentylator ledwo dmuchał co powodowało mi zawalenie palnika opałem i gaśnięcie kotła. Po wgraniu z powrotem 2.2.6 działa jak należy ale też do pewnego momentu. Jak się ociepliło na dworze to puszczałem na podłogę temp. 25 st. i musiałem wtedy wydłużyć maksymalną przerwę podawania z 50 na 130 bo przesypywał węgiel do popielnika. Na samym CWU nie ma szans z PID, musiałem przejść na dwustan. Też myślę nad założeniem pompy na obieg kotłowy, bo sam 4d nie daje sobie rady, muszę pchać obieg pompą CWU żeby powrót był na w miarę przyzwoitym poziomie. W tej chwili mam ok 50 przy zadanej na piecu 59. Nie daje więcej bo mam zmywarkę podłączoną pod ciepłą wodę i maksymalnie mogę jej podać 60 st. Docelowo chcę jeszcze założyć zawór mieszający na wyjściu z bojlera, żeby na instalację móc zmniejszyć temp. wody bo można się poparzyć, a jednocześnie chciałbym na bojlerze mieć te 55-58. Przy opcji z tym zaworem mieszającym na CWU będę musiał założyć pompkę do cyrkulacji, bo przestanie mi działać grawitacyjnie. Myślę, że może i trochę zaoszczędze na węglu, bo jednak cyrkulację ustawie sobie tylko na godziny wieczorne, a teraz działa cały czas co pewnie przedkłada się na większe zużycie opału. A jaką Ty masz instalację i w jaki sposób rozwiązane podłączenia ? Ja chcę oddzielić obwód podłogówki od grzejników, bo w tej chwili wszystko idzie mi przez zawór 4d. Podłogówka oczywiście jest podłączona przez zawór ograniczający ale na ten typ nie ma siłowników. Mam kupiony siłownik na 4d ale wtedy nie będę w stanie jednocześnie ustawić na podłogę np 30 a na drabinkę w łazience powiedzmy 42 dlatego muszę coś pokombinować. Chyba, że ktoś mógłby doradzić jak z tego wybrnąć bez może niepotrzebnych i kosztownych przeróbek?
  15. Może dałbyś jakieś fotki ?Ja mam też eko komfort pz 15kW, sterownik K1P, dmuchawa WPA HL 06 i nowe softy 2.4.1, 2.4.7 nie działają mi poprawnie jak chodzi o PID. Może jakbym zrobił przeróbkę na V3 coś by się zmieniło.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.