Skocz do zawartości

aTomek

Forumowicz
  • Postów

    73
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Tarnów / Małopolska

Ostatnie wizyty

4 668 wyświetleń profilu

Osiągnięcia aTomek

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

  • Pierwszy post
  • Współtwórca
  • Starter dyskusji
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Nie mierzyłem bo w nocy śpię ;) Ale myślę, że by było podobnie jak u Ciebie. Ja w moim sterowniku (RC35) najmniejszą wartość obniżania mam 1 oC dlatego nie mogę nastawić np 21/20,5. Dodatkowo jak w nocy temperatura spadnie poniżej 20 oC to kocioł się uruchamia i grzeje do czasu aż przekroczy zadaną temperaturę o 1 oC więc w zasadzie zazwyczaj rano jak wstaję to mam już 21 oC.
  2. To ja podam moje wyniki z obecnego sezonu grzewczego. Ogrzewanie odpaliłem od początku października 2016 r. Ogrzewam dom około 160 m.kw. - kostka/piętrówka z roku 1946, (parter i piętro maja po około 80 m.kw.).ściana 45 cm cegły pełnej, ocieplone 15 cm styropianem grafitowym, na stropie 30 cm wełny, podłoga 10 cm styropianu a pod spodem nieogrzewana piwnica. Jest jeszcze kilka nieszczelności do likwidacji. Ogrzewanie w większości grzejnikowe i do tego 30 m.kw. podłogówki. Do tego zbiornik c.w.u. Biawar o pojemności 160 litrów. Wszystko zasilane Buderusem GB072 o mocy 14 kW. W domu temperatura nastawiona na 21 oC w godzinach 5:00 do 22:00. W nocy 20 oC. W łazienkach 23 - 24 oC. W domu mieszkamy w 3 osoby, ciepłej wody do wanny nie oszczędzamy ;) W lecie płacę rachunki po około 100 zł zużywając około 25 m3 gazu. Zużycie za X 2016 to 192 m3 i faktura na 394,78 zł. Zużycie za XI 2016 to 283 m3 i faktura na 553,34 zł. Zużycie za XII 2016 to 366 m3 i faktura na 701,09 zł. Zużycie za 24 dni 2017 roku to 430 m3. Coś zimny mamy ten rok, bo w poprzednim miałem niższe rachunki. Płacę za zużycie rzeczywiste (sam podaję stan licznika na koniec miesiąca). Taryfa W.3.12.
  3. Jak już piszemy o mrozach i zużyciu gazu, to pochwalę się swoim zużyciem. Grzeję dom około 160 m.kw. - kostka/piętrówka z roku 1946, (parter i piętro maja po około 80 m.kw.).ściana 45 cm cegły pełnej, ocieplone 15 cm styropianem grafitowym, na stropie 30 cm wełny, podłoga 10 cm styropianu a pod spodem nieogrzewana piwnica. Jest jeszcze kilka nieszczelności do likwidacji (drzwi do piwnicy i na strych). Ogrzewanie w większości grzejnikowe i do tego 30 m.kw. podłogówki. Do tego zbiornik c.w.u. Biawar o pojemności 160 litrów. Wszystko zasilane Buderusem GB072 o mocy 14 kW. W domu temperatura nastawiona na 21 oC w godzinach 5:00 do 22:00. W nocy 20 oC. W łazienkach 24 - 25 oC. Mieszkam w tym domu od października 2015 r., wcześniej trwał kilkuletni remont. Zużycie i rachunki (taryfa W-3.12T) X 2015 - zużycie: 171 m3 - kwota zapłacona: 379,46 PLN - nie mam danych na temat średniej temperatury zewnętrznej XI 2015 - zużycie: 245 m3 - kwota zapłacona: 519,53 PLN - średnia temperatura zewnętrzna z całego miesiąca: 6,4 oC XII 2015 - zużycie: 297 m3 - kwota zapłacona: 618,55 PLN - średnia temperatura zewnętrzna z całego miesiąca: 3,7 oC Za styczeń jeszcze nie mam faktury (będzie po zakończeniu miesiąca) ale do dziś zużyłem 394 m3 - średnia temperatura zewnętrzna z całego miesiąca: -3,6 oC Pozdrawiam, Tomek
  4. Odpowiem tylko na pytanie nr 1. Palnik na naboje zda egzamin - sam takim przerabiałem instalację w moim domu.
  5. Witajcie. Z własnego doświadczenia napiszę, że pompa 25/40 wystarczy. Mam podobny układ, tzn. 2 rozdzielacze (parter i piętro), każdy na 9 grzejników i wszystko pięknie działa. Jeśli pozwolicie, zadam pytanie. Czy zawory zwrotne sprężynowe stawiają duży opór? Dlaczego lepiej je, a nie klapowe?
  6. Nie masz możliwości zainstalowania kotła gazowego? Ja bym się bał "mieszkać" z kotłem węglowym.
  7. Masz tylko ogrzewanie podłogowe, czy dodatkowo kaloryfery? Jak tylko podłogówkę to zmniejsz przepływy na grzejących obwodach a na tym zimnym zostaw zawory całkowicie otwarte.
  8. Dla mnie to jest problem ;) Bałem się, że jak zaleję łaczone rury betonem a później któraś straci szczelność to rąbanie posadzki mnie przerażało. Myślałem, że dlatego daje się rury ze zwoju aby uniknąć nerwów i problemów z nieszczelnością. Przekonaliście mnie - zalecam mojemu instalatorowi naprawienie rur przez wstawienie odcinków rury miękkiej fi15. Pozdrawiam Tomek
  9. guitar - znowu mnie ratujesz. Dzięki za pomoc. Czyli jeśli zostanie wycięty kawałek uszkodzonej rurki, wstawiony nowy odcinek na mufach i zalutowany to będzie ok? Jeśli tak, daję zielone światło mojemu "magikowi". Pozdrawiam Tomek
  10. U mnie instalator sprawdzał instalację CO wodą pod ciśnieniem 2,5 bar.
  11. Potrzebuję waszej pomocy bo jestem bliski załamania nerwowego. Przygotowuję się właśnie do wykonania wylewek na parterze mojego domu. Przed rozkładaniem styropianu odkryłem straszną rzecz. Trzy rury idące od rozdzielacza do grzejników są uszkodzone! Uszkodziła je któraś z ekip wykończeniowych, w tej chwili winnego nie znajdę ale muszę naprawić rury zanim zaleję je betonem. Czy sytuacja jest beznadziejna? Czy muszę wymieniać całe rury na odcinku rozdzielacz-kaloryfer? Wiąże się to z kuciem elegancko zrobionych wnęk na grzejniki i awanturą ze strony żonki ;) . A może jest dopuszczalne wycięcie zgniecionego kawałka i wstawienie nowej rury. Instalację mam prowadzoną rurą miedzianą miękką fi15. Mój instalator chce wstawiać nowe kawałki, twierdzi, że rury wodne z twardej miedzi mam lutowane w ścianach i nic się nie dzieje a poza tym szkoda wyrzucać około 30m rur. Ratujcie, bo niedługo przychodzi ekipa od wylewek a ja nie wiem co robić.
  12. guitar - bardzo dziękuję za odpowiedź. Ratujesz mi życie ;) bo za jakiś miesiąc muszę zrobić wylewki i do tego czasu podłogówka ma być gotowa. Mam kolejny pomysł. Zerknijcie na załączone zdjęcie i napiszcie, co myślicie. Jeśli wskazane jest doprowadzenie oddzielnych rur zasilających instalację ogrzewania podłogowego, to czy można pompę i zawór mieszający zostawić w kotłowni a same rozdzielacze dać w mieszkaniu? Zaletą takiego rozwiązania będzie mniejsza skrzynka (nie musi być w niej miejsca na pompę i zawór) oraz cisza (nie będzie słychać w mieszkaniu pracującej pompy). Zawór i pompa w takim rozwiązaniu będą około 2 metrów od rozdzielacza (w piwnicy a rozdzielacz na parterze budynku). Drugie pytanie brzmi: jaka grubość rur potrzebna jest do zasilania rozdzielaczy podłogówki? Trzeba dać fi28 tak, jak na rozdzielacze kaloryferów, czy mogą być cieńsze? Pozdrawiam Tomek
  13. Dodaję jeszcze jedną informację - z kotła do rozdzielaczy woda w mojej instalacji jest dostarczana rurą miedzianą fi28.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.