Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zapowietrzenie/zanieczyszczenie instalacji CO? - pompa pieca gazowego nie daje rady oddać ciepła


przemke

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, to mój pierwszy posta na tym forum. Przejrzałem parę wątków ale dotyczą one innych sytuacji czy innych rodzajów piecy opiszę więc problem poniżej. Nie znam się niestety za bardzo na instalacjach CO czy hydraulice.

Aktualnie piec dwufunkcyjny (nowy Junkers ZW24-2DV-KEP31 moc ustawiona do 15kw) zużywa ok. 7-8m3 dziennie przy temp. rzędu 0 do kilku stopni na dworze i nie jest wstanie podnieść temp. do 20 lub więcej stopni (a nawet 19 momentami).Podnoszenie temp. obiegu na piecu nic za bardzo nie pomaga, nie rozgrzewa bardziej. Jest 5 grzejników płytowych stalowych na mieszkaniu 60m2, cześciowo powrót jest podłogą wiek całości ok. 19lat. W trakcie załączania pompy CO ciśnienie na manometrze spada o ok. 0,3 bar. Jeden grzejnik jest całkowicie zimny (choć nie był całkiem wcześniej) pomimo czyszczenia go szlaufem, wielokrotnego odpowietrzania. Rurka przed termostatem już jest zimna pomimo iż na rozdzielaczu rurka idąca tam jest gorąca a powracająca też jest ciepła podobnie jak inne! Pewne zabiegi czyszczące instalację nie przyniosły specjalnej poprawy (czasem nawet gorzej po spuszczaniu wody, szczegóły poniżej) i sa podejrzenia o jakieś bańki powietrza blokujące go. Na rozdzielaczu są dwa odpowietrzniki i z jednego z nich ciekło, był lekko odkręcony - sam to zauważyłem i go zakręciłem. Fotka rozdzielacza, odpowietrzniki to te po prawej. Mam takie pytania:

1. Pytanie co robić, kogo wzywać (Wrocław). Sam już nic tu nie zrobię. Czy gościa z pompą Rothenbergera do przepłukania całej instalacji czy najpierw jeszcze kogoś (kogo szukać?) kto by może lepiej zdiagnozował problem instalacji/pieca albo dał radę odpowietrzyć?

2. Co jeszcze może być przyczyną, czy może wadliwy zawór trójdrożny dawać takie problemy? czy możliwe że może być zapchany - czy w takim piecu jest za czy przed tym filtrem ?