Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Multifun I Problem Ze Spalaniem W Automacie


jarrek

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

odkąd zasypałem wysokokalorycznym Skarbkiem z Bobrka zaczęły się problemy z niedopałem. Odkąd mam piec nie ustawiałem go ręcznie. Zastanawiam się czy jest możliwość poprawnego spalenia tego opału w automacie.

 

Jeżeli tak to w jakim kierunku iść z ustawieniami ? W tej chwili jest tak:

post-60083-0-34818400-1513763964_thumb.jpg

 

Spala się niestety tak:

post-60083-0-01518900-1513764679_thumb.jpg

 

W fazie palenia wygląda to tak (to czego nie widać na foto to mniej żaru po stronie podajnika):

post-60083-0-75261600-1513764702_thumb.jpg

 

W podtrzymaniu widać taki efekt palenia:

post-60083-0-29440400-1513764777_thumb.jpg

Opublikowano

Widzę, że masz ustawione paliwo spiekalne. Bobrek jest kaloryczny, ale nie spiekający, ustawiłbym na paliwo normalne, a korekte paliwa na -5 do  -10%, nadmuch +5%.

Powinno śmigać, jak należy.

Opublikowano

Zmieniłem.

Zastanawia mnie jaki wpływ ma korekta temperatury żaru. Jeżeli ma podnosić lub zmniejszać kopczyk, to zmniejszyłem o 5% również ten parametr. Nie wiem czy dobrze myślę ?

Teraz jest tak:

post-60083-0-67973400-1513805840_thumb.jpg

Zobaczymy co do rana będzie

Opublikowano

Przekroczenie temperatury żaru skutkuje zmniejszeniem mocy kotła. I tak teraz masz max moc ustawioną na 80%, więc i żar pewnie nie przekracza Ci 400-450stC.

Opublikowano

Dzięki. Jest lepiej.

Jednak rano było jeszcze trochu takich czarnych kawałków jak na wcześniejszych fotkach, z tym że mniej. Zmieniłem zatem rano nadmuch na +10, a podawanie ustawiłem na -10.

Widać po wykresie,że jest więcej w fazie palenia

post-60083-0-90101200-1513889517_thumb.png

Po 17 jak wróciłem do domu, było jeszcze ciut mniej tych niedopalow, ale do ich braku jeszcze daleka droga.

Nadal na retorcie z jednej strony jakby za mocno dmuchał i z jednej strony wypala bardziej, tak to wygląda teraz:

post-60083-0-42916600-1513890103_thumb.jpg

Dzwoniłem dziś w tej sprawie do Sasa i twierdzą, że retorta do uszczelnienia. Z tym że na retopalu było ok. ?

 

Teraz jest ustawione tak

post-60083-0-10527200-1513890238_thumb.png

 

Co radzisz ? Zmieniać ustawienia czy uszczelnić ?

Opublikowano

Zmień też paliwo w podtrzymaniu na -10 do -20%.

Przyobserwuj też kopiec w głębokiej fazie palenia, czy dopala.

Jak masz palnik obrotowy, to raczej nie ma co uszczelniać.

Opublikowano

Na ustawieniach w paleniu : paliwo -7, nadmuch +7  pogorszyło się

Zaczął też więcej w podtrzymaniu siedzieć

post-60083-0-27878600-1513929643_thumb.jpg

 

Wróciłem zatem na -10, +10

 

Zmieniłem też paliwo w podtrzymaniu na -10

Teraz jest tak:

post-60083-0-02308600-1513929691_thumb.jpg

 

U mnie siedzi zwykła retorta, remokomplex skośny.

post-60083-0-69405200-1513929296_thumb.jpg

 

Zastanawiam się co do sensu uszczelniania, jeżeli wcześniej na mniej kalorycznych paliwach było ok.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Po sprawdzeniu oryginalnie pakowanego Bobrka okazało się, że to co mam nie dość, że słabsze to jeszcze nie dopala się.

Jest mocniejsze od retopala (to jedyny plus).

Uszczelnilem w międzyczasie retorte.

 

Zaczynam przygodę z ustawieniami przy wyłączonym pid.

 

Czy jest sens zostawić włączony czujnik żaru ?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.