bartpol Opublikowano 21 Lutego 2017 #1 Opublikowano 21 Lutego 2017 Witam .Piec jubam ekoplus 19 kW ma lat 12 użytkuje ja a raczej robię doktorat od grudnia jak kupiłem dom.Ustawień ,prób,wiele ,wiele niewiadomych i problem z spiekami czy też produkcja koksu ,nie znam się ...Na razie .Węgiel to (już pominęłam poprzednie węgle )Smyk 26MJ/kgUstawienia pieca ,wcześniej były inne ale spiski były wielkie a na retorcie nie równo się kopczyk tworzył .U-60U1-10 sU2-55sU3- 20 minut (choć to nie istotne)U4 -20 sęk (też nie istotne ,teraz)Węgiel wymieszany z węglem 19-22MJ/kgTak wyczytałem szukając informacji na google,by się spieki nie robiły .Czas pracy do temp 60 stopni na dziś to 5,30 do 6,10 minut mierzone stoperem ,nie śmiać mi się ,perfekcjonista jestem :)Czas przerwy w pracy od 9,10 do 9,40 minutNadal są spiekiPowietrze wszystko pozamykane na max by było go jak najmniej .Więcej powietrza ...Więcej i większe spieki choć wtedy węgiel nie był wymieszany z dziadowskim castoramowym .Zamieszczenie zdjęcia jak się uda .Nowy jestem mam problemy z forami i pisaniem na nichCo mam zle ? Co poprawić ? By spiekow niet .Pozdrawiam i dziękuję .
bartpol Opublikowano 21 Lutego 2017 Autor #2 Opublikowano 21 Lutego 2017 Martwi mnie że po lewej stronie kopczyk Się tworzy ,a po prawej jest równo z retorta
PrzeMal Opublikowano 21 Lutego 2017 #3 Opublikowano 21 Lutego 2017 Przede wszystkim to bym uchylił klapkę na dmuchawie. Koks = brak lub za słabe powietrze. Spiekow kolega chyba nie widział jeszcze, moim zdaniem to w popielniku jest dużo niedopałków. Po za tym kiepski węgiel wymaga więcej powietrza, przy wysokokaloryczne zmniejszamy strumień powietrza. Szulalbym po tej stronie przyczyn złego spalania. Wysłane z mojego Z520 przy użyciu Tapatalka
bartpol Opublikowano 23 Lutego 2017 Autor #4 Opublikowano 23 Lutego 2017 Więcej powietrza nic nie daje już kombinowałem