Szperik Opublikowano 6 Października 2016 #1 Opublikowano 6 Października 2016 Witam. Od razu zaznaczę że jestem kompletnym amatorem. remontuję obecnie domek parterowy, gdzie piec znajduje się w kuchni (również na parterze), domek wyposażony w instalację grawitacyjną, wspomaganą pompką. problem w tym że zamierzam założyć dodatkowy kaloryfer w korytarzu, jednak przekuwanie się do niektórych rur nie za bardzo mi się uśmiecha. przedstawię kilka opcji w zależności od możliwości łatwego dojścia i podłączenia się, oraz proszę o wskazówki które podłączenie będzie najlepsze. schemat pierwotnego układu: rury górne 210 cm , rury dolne -5 cm (wymiar od poziomu posadzek). pierwsza opcja : nie ukrywam że najwygodniejsza. ponieważ pokój 2 i 3 są już wyremontowane, jednak pytani czy instalacja zadziała i w korytarzu grzejnik spełni swoją funkcje sposób ten polega na wykorytowaniu posadzki w pokoju 1 i przeprowadzenia dwóch rur w jednym poziomie. najmniej pracy, najmniejsze koszty ale pytanie czy zadziała ? druga opcja: tu już zaczynają się schody, więcej pracy przede wszystkim oraz pogorszenie estetyki. oraz pytanie czy obieg spełni swoją funkcję. pociągnięcie górnej rury z kuchni oraz połączenie dolnej rury w pokoju 1. trzecie opcja : podobna do drugiej ocpji, jednak tu przyłącze górne byłoby przed boilerem, co według mnie nie byłoby dobrym rozwiązaniem. a dolne jak poprzednio w pokoju. czwarta opcja: podejrzewam że najodpowiedniejsza, jednak chcę uniknąć jej za wszelką cenę ponieważ łączy się z rozkuwaniem ścian w świeżo wyremontowanym pokoju 2. oraz pogorszy na starcie estetyke pokoju 1. dodatkowo dodam że na wiosnę ruszam z dobudową kotłowni, co łączy się ze zmianą całej instalacji. myśl przewodnią jak to mniej więcej będzie wyglądać przedstawiam poniżej: a więc dodanie kaloryfera w formach jakie przedstawiłem jest tylko rozwiązaniem tymczasowym ale koniecznym. z góry dziękuję za pomoc. przypominam że instalacja jest wspomagana pompą.