Dominik2104 Opublikowano 28 Stycznia 2016 #1 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Witam. jestem posiadaczem kotła KELLER DUAL 15kW na ekogroszek ze sterownikiem TECH'a EL-480zPID oraz regulatorem pokojowym KELLER kel 162116. FOTO: Mój problem jest taki, iż mam ustawioną temperaturę zadaną C.O 60st, a dogrzewa się max do 61st. wentylator non stop chodzi, czasami powoli,czasami szybciej. moje pytanie brzmi: czy piec nie powinien się dogrzać o kilka st więcej niż zadana a wentylator powinien się wyłączyć? Jeśli będzie potrzeba porobię dodatkowe zdjęcia instalacji, spalanego paliwa etc.Proszę o wyrozumiałość gdyż jestem zielony w tych sprawach. :)Pozdrawiam i liczę na szybką odpowiedź,Dominik.
audilhr Opublikowano 28 Stycznia 2016 #2 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Witaj tak ma być kolego sterownik z pid tak działa ze piec pracuje cały czas oscylując koło temp. zadanej zwiększając lub zmniejszając swoją moc. Natomiast zatrzymanie wentylatora nastąpi wtedy gdy temp. na piecu urośnie 5 stopni ponad zadaną wtedy sterownik przejdzie w tryb nadzoru.
Dominik2104 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Autor #3 Opublikowano 28 Stycznia 2016 a jest możliwość, że temperatura sama podbiła się o te kilka stopni i wentylator się wyłączył ? miałem taką sytuację w tym roku.
awiator Opublikowano 28 Stycznia 2016 #4 Opublikowano 28 Stycznia 2016 To może się zdarzyć np. Gdy kocioł się dogrzewa czyli akurat chwilowo zaczyna pracować z większą mocą i w tym czasie nastapi odcięcie odbioru ciepła np. przez zamknięcie zaworów termostatycznych na grzejnikach (właśnie pomieszczenia osiągnęły właściwą temperature)
Dominik2104 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Autor #5 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Mam jeszcze taką sytuację, że zawór który jest podłączony pod sterownik jest otwarty (automat) gdy pompa od C.O nie chodzi i mam grzejniki w domu ciepłe. to normalne ?