Destructor Opublikowano 3 Lutego 2014 #1 Opublikowano 3 Lutego 2014 Witam :) Posiadam kocioł c.o do ogrzewania domu o powierzchni 120m2 który był składany z części(nie orginalnie zakupiony) oraz sterownik proton z funkcja pid, dmuchawa RV-14 oraz panel pokojowy(pilot R). Po zakupieniu dotychczasowych urządzeń sterujących i ustawieniu ich według własnych upodobań wydaje mi się, że nie zrobiłem tego do końca dobrze chodzi mi o przedmuchy moc dmuchawy itp. Nie znam się zbytnio na tym więc proszę o pomoc w ustawieniu tych parametrów, tak aby piec jak najdłużej wytrzymał załadowany węglem, dodam, że występują u mnie od początku palenia tej zimy czyli po zmianie sterownika wybuchy gazów z pieca co może być spowodowane złym ustawieniem sterownika. Proszę o pomoc, nakierowanie mnie na poprawne ustawienie parametrów dostępnych w tych urządzeniach. Po przepompowaniu wody do kaloryferów następuje spadek i gdy nagrzewa piec temperatura potrafi iść nawet 20C więcej od nastawy. Piec działa na ustawieniach pilota R czyli do temperatury 22C działa według ustawień sterownika na piecu(60 C), a po osiagnieciu tej temperatury przechodzi w sterowanie pookojem czyli utrzymywanie tej temperatury(55 C). P.S. Nie posiadam podajnika. W razie gdybym o czymś zapomniał proszę pytać. Dotychczasowe ustawienia: maksymalna prędkość dmuchawy-50 bieg (1-50) czas przedmuchu-30sekund przerwa miedzy przedmuchami-15 minut zalaczenie pompy-40C temperatura nastawy-60C wylaczenie pompy-5 stopni mniej od zalaczenia moc biegu najwyzszego( w moim przypadku 50)- 75% moc biegu najnizszego(1)- 30% moc dmuchawy podczas przedmuchu- 40% Pilot R w pokoju: histeraza temperatury pokojowej fabrycznie-0.2C czas odlaczenia pompy -15 minut, załączenie na 30 sekund(nie ma mozliwosci zmiany) obniżenie temperatury kotła-5C(czyli w moim przypadku po osiagnieciu temperatury 22C temeratura zadana zmienia się z 60C na 55C) temperatura krytyczna po ktorej wlacza sie alarm- 75C