Skocz do zawartości

wojtas85

Stały forumowicz
  • Postów

    156
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnie wizyty

1 571 wyświetleń profilu

Osiągnięcia wojtas85

Współtwórca

Współtwórca (7/14)

  • Oddany Unikat
  • Pierwszy post
  • Współtwórca
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później

Najnowsze odznaki

13

Reputacja

  1. mam powlaczane wszystko praca, tryb ruszt, nadmuch w trybie ruszt na 30% i nie ma wlaczonej ikony wentylatora, nie wlacza sie, wczesniej nie palilem w tym trybie z palnikiem. mam ecomax 860 i modul p3c z obsluga bufora. Zagadka jak to wlaczyc.
  2. u mnie jest bufor i ustawiona temp zalaczenia pomki co na 60 st. Zapalam drewno na ruszcie, rozpala sie , pompa startuje normalnie, czaly czas jest wyswietlana "praca", wentylator nie chodzi. plomien na 0% -ruszt jest na dole, a palnik w srodkowych drzwiczkach i nie widzi czujka, ale swiecilem tam latarka i tak sie nie wlacza wiatrak. Cos jest chyba nie tak...
  3. jest w trybie praca i nie dziala, wylaczalem z pradu sterownik i nadal to samo
  4. Kiedy ma sie uruchomic wentylator w trybie ruszt ? mam wszystko powlaczane, ustawiony tryb ruszt i nie wlacza sie...
  5. Czy ma ktos moze serwisowke (rysunki zlozeniowe) czy cos podobnego albo filmik ze skladania od zera palnika Kipi 20kW ? glupia sprawa, rozkrecilem ponad pol roku temu swoj palnik w celu wymiany komory paleniska i serwisu i pozniej nie bylo czasu tego zlozyc, a teraz nie do konca pamietam co i jak 🙂 Prosba o pomoc w temacie... moge tez do kogos podjechac moze znajdzie chwile na pokazanie zlozenia czy cos, jestem z Wroclawia.
  6. Wiem że żar musi być z tyłu przy tej przegrodzie. Tylko w tym bio jest tak że środkiem jest małe okienko centralnie na środku + ten skośny "serek" , a boki są pełne do samego rusztu. Wydaje mi się, że przez to tłumi spalanie. Powinno być tak samo jak w classicu., czyli duża przerwa od góry do dołu. Gdzie mam dołożyć przegrodę ? Jeszcze przed tym co jest ? to wogóle nie będzie cugu, nawet na drewnie. Powietrze jest w kotłowni. Klapkami też było regulowane i bocznymi i klapką skrótu i nic się nie poprawia. Jak bym wiedział ze tak będzię to wziąłbym classica. Człowiek z ogniwa wprowadził w błąd.
  7. Zakupiony został Ogniwo BIO 8 kW, ale na węglu to porażka, brak cugu, nie chce się palić itd... na drewnie działa dobrze. Jak można przerobić ten kocioł do spalania węgla - usunąć ten trójkąt z dziurkami "serek", żeby zwiększyć powierzchnię ? A jeszcze przed zakupem rozmawiałem z kimś z Ogniwa (jakiś konstruktor niby) i zapewniał, że na węglu również będzie się palić. W czym tkwi problem ? W załączeniu przekrój ogniwo BIO i classic DS.
  8. Ale jakich fusów ? Wystarczy podać zalety i wady i resztę sobie sam rozkminie.... Nie ciężko, ale to nie mój budynek, dlatego na chwilę obecną to pomijam....skup sięna tym co piszę a nie na wymyślaniu... A jak nie masz nic ciekawego do napisania w w/w temacie to proszę nie zabieraj już głosu.
  9. uparty jesteś....nie pytam o bufor, kwestie prawne, i pogodę za miesiąc !! interesuje mnie to co w poście #1
  10. Nie o to pytałem, tylko co lepiej wybrać pod względem budowy i użytkowania różnych kotłów. Budynek na razie pomińmy.
  11. Który kocioł będzie lepszy - spalanie głównie węgiel, ale też trafia się drewno kawałkowe. Na oku mam OGNIWO Classic DS 10 kW, oraz OGNIWO BIO 8 kW. Niby ten drugi przystosowany tylko do drewna, ale węglem chyba też można w nim palić ? Poza tym ma większy wymiennik 1,8 m2 w porównaniu do classic-a 1,3 m2, większą komorę zasypową i drzwi załadunkowe. Wydaje się być nowszej konstrukcji. A może jeszcze jakiś inny o podobnej budowie i mocy ?
  12. @sambor jeśli chodzi o CWU to jest bojler poziomy podwieszony pod sufitem, zasilany z głównej nitki i powrót do kotła, bez pompy, z zaworem klapowym zwrotnym na zasilaniu. Gdzie ewentualnie umieśćić 4D ? Pompa CO jest jedna na zasilaniu z kotła (wraz z bypassem i zaworem różnicowym), średnica na wyjściu jest duża bo 2" Kilka zdjęć dla zobrazowania sytuacji poniżej. PS. Dodam, że obsługuje to osoba starsza i im mniej zaworów do kręcenia i elektroniki tym lepiej. Część instalacji (na dole grube rury) działa grawitacyjnie przy zaniku prądu. Poddasze było adaptowane i modernizowane więc tam już jest pex na grzejniki. Budynek stary poniemiecki
  13. Może i lepie, nigdy nie miałem do czynienia z 4D. A jak to w praktyce wygląda jeśli chodzi o pogodzenie ochrony kotła i temp. na grzejniki ? zwłaszcza w takim okresie przejściowym i tak jak teraz , gdzie temp. na zewnątrz dochodzi w dzień do +10 ?
  14. Cześć, Będzie przerabiana instalacja, kocioł się rozciekł, jeżeli nie uda się pospawać to wymiana na nowy. Przy okazji planowana jest przeróbka podłączenia instalacji. Czy można zastosować 2 zawory, mianowicie : 1 - stałotemperaturowy zawór termostatyczny (VTC) z wkładką powiedzmy 55 st. C na obiegu kotłowym 2- zawór 3D (na razie ręczny) na wyjściu z kotła (regulacja temp. na instalację)\ Gdzie wtedy umieścić pompę CO ? - na powrocie za zaworami a przed kotłem ? W domu same grzejniki, kocioł był źle dobrany (23 kW na ok. 120m2) i po rozhajcowaniu była sauna, albo palenie na niskiej temp. Planowany kocioł Ogniwo DS classic 10 kW.
  15. Do palenia drewnem czy weglem zakladam 2-gie drzwiczki, a te z palnikiem sciagam calkowicie. Przypuszczam na 99% ze wina tego nadmiernego zuzycia byl kiepski pellet.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.