Skocz do zawartości

magep

Forumowicz
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia magep

Żółtodziób

Żółtodziób (2/14)

  • Oddany Unikat
  • Pierwszy post
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później
  • Od roku na pokładzie

Najnowsze odznaki

1

Reputacja

  1. Sorki nawał obowiązków rodzinnych. Wymiary mogę podać jak zmierzę ale robiłem na oko wszystko. Zawirowacze takie ale wyjąłem je bo miałem bardzo zimne spaliny. Pali się rewelacyjnie, odbiór ciepła ze spalin bardzo dobry, przy spalinach 80 stopni w czopuchu słyszę jak zaczyna wrzeć woda w piecu, mam obieg na grawitacji i grube rury. 15 kg węgla pali się 18-20 godzin. W fazie koksowania palnik potrafi się rozgrzać do czerwoności Wysłane z mojego Redmi 3 przy użyciu Tapatalka
  2. Jak wrócę do domu to pstrykne fotkę, moje zawirowacze to pret gwintowany 6mm i 4 blaszki umocowane nakretkami, nic wymyślnego ale działało na tyle skutecznie ze musiałem je wyjąć bo boje o wilgoć w kominie (temperatura spalin rzadko kiedy przekraczała 90stopni w czopuchu po zmodyfikowaniu mojego palnika) Wysłane z mojego Redmi 3 przy użyciu Tapatalka
  3. Dzis sobie dostawilem na koncu palnik w ksztalcie U Nad palnikiem wypala sadze do golego zeliwa i slysze jak podgotowuje wode a temeratura spalin ponizej 130stopni w czopuchu Po 45 minutach zadana temperatura 65 osiagnieta, start z zimnej instalacji 20stopni.
  4. Pellet też mnie interesował ale w Małopolsce chyba mi to nie przejdzie (dokupienie palnika i przeróbka) z nakazem wymiany kotłów na 5 klase, to szkoda mi inwestować w palnik skoro kocioł cały muszę wymienić w najbliższym czasie ale nowy planuję właśnie na pellet.
  5. Tak po bokach w komorze paliwa nie ma szamotu, rozpalanie http://cloud.tapatalk.com/s/59f9da5daaa2c/VID_20171101_151629.mp4 i widok przez kpwhttp://cloud.tapatalk.com/s/59f9e06e9c0e7/VID_20171101_154430.mp4
  6. Witek1234 napisałem ze proporcje na rysunku nie są zachowane wiec ilość szamotu zmniejszająca komorę jest trochę na wyrost. Tu widać na zdjęciach co i jak. Nie ma problemu z czyszczeniem, wystarczy zdjąć sklepienie a nawet gdyby trzeba zdemontować całość konstrukcji to jest to dosłownie 10 minut roboty bo wszystko stoi luzem bardzo stabilnie. Podpory sklepienia nam z kawałków odciętych krawężników betonowych bo akurat takie miałem pod ręką. Opalu wchodzi 10 takich łopatek jak na zdjęciu (wymiary łopatki to 20cm na 17cm i starcza mi to na około 15 godzin palenia węgiel groch Janina wiec nie zbyt kaloryczny. Tu przy drzwiczkach wkładam jeszcze jedną szamotkę na górę tak aby stykała się z drzwiczkami po ich zamknięciu, docelowo będzie jak na rysunku wycięty kształt lub założona dodatkowa blacha w tym kształcie na drzwiczkach nad KPW. Postaram się dokładnie zważyć węgiel bo sam jestem ciekaw ile tego jest.
  7. Witam, Camino użytkuję już kilkanaście lat i robiłem różne próby ze spalaniem, palę od góry ale chciałem poprawić efektywność dopalania spalin i wydłużyć ich drogę żeby nie grzać zbytnio komina, a jako że mam chyba najdłuższą wersje camino i dla mojego domu jest ona za duża to zabudowałem część pieca szamotem (żółte na rysunku). Ostatnio stworzyłem sobie dla eksperymentu kanał dopalający w prostej konstrukcji ( godzinka pracy) i właśnie sobie go testuje od kilku dni, temperatura spalin spadła poniżej 130 stopni przy rozpalaniu i poniżej 100 stopni przy odgazowywaniu (mam też zawirowacze w kanałach )a w kanale jest piekło. Droga spalin znacznie się wydłużyła a dodatkowo powstało coś w rodzaju palnika znanego z dolniaków. Zamieszczam rysunek ,prymitywny i proporcje nie za bardzo pasują ale wszystko jest jasne, może kogoś zainteresuje i ktoś będzie chciał potestować. Na razie testuje ale efekty są obiecujące. Moim camino steruje miarkownik elektroniczny własnej konstrukcji z płynnym ruchem klapki ( pomiar temperatury co i spalin). Aha i na końcu kanału dopalającego można sobie postawić jakąś szamotkę z wyciętym otworem ala palnik w dolniaku (różny kształt i średnica otworu) skierować albo na tylną ściankę kotła albo do góry. Ps. blachy które podtrzymują konstrukcje bardzo ładnie kierują spaliny prosto pod wlot kpw i powodują lepsze mieszanie. ps. myślę że sprawdzi się też w innych górniakach.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.