Skocz do zawartości

ronald

Forumowicz
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnie wizyty

2 325 wyświetleń profilu

Osiągnięcia ronald

Ciekawy

Ciekawy (3/14)

  • Pierwszy post
  • Współtwórca
  • Starter dyskusji
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. w tej chwili podawanie ok 10 sek, przerwa 20 sek (i wiecej powietrza) aby szybciej rozgrzac co, lub 30 sek (i mniej powietrza). Temp na piecu w momencie nagrzewania wyziebionego domu 85-87 st, (przy zuzyciu ca. 50-60kg/doba) po nagrzaniu 55-60 st. (zuzycie 20-25kg/doba)
  2. witam niektore kotly nie maja deflektora, np. Tilgner EKR 20 KW z rusztem wodnym, plomien omiata bezposrednio ruszt wodny, zdjecia na forum
  3. Witam, przedstawiam instalacje pieca po wprowadzeniu sugerowanych zmian. 1. pompa co zostala zamontowana na powrocie ale na obiegu grzejnikowym 2. zalozony zostal filtr na pompie 3. powrot z wszystkich obwodow grzewczych spotyka sie teraz na wejsciu do zaworu 4dr 4. zalozona kapilara do pomiaru temp. za zaworem 4dr 5. przygotowane podejscie do zalozenia na powrocie bypasu, omijajacego pompe i zawor 4dr w przypadku koniecznosci korzystania z ogrzewania w systemie grawitacyjnym Dziekuje wszystkim dzieki ktorym zmiany te mogly zostac wprowadzone schemat_B.pdf
  4. Co do mialu nie wiem bo nie palilem jesli chodzi o dalsze pytania to spalanie moze byc kontrolowane przez sterownik poprzez nadmuch powietrza (podajnik w tym czasie mozna przestawic na off). Do tej pory uzywalem rusztu dodatkowego do szybszego rozgrzania instalacji, palilem drewnem, dawalo to mase ciepla ale i paliwa trzeba dosc czesto dokladac
  5. Panie Piotrze zgadzam sie z Panem tylko nie rozumiem dlaczego na zdjeciach u hipola jest wlasnie odwrotnie? a o ile dobrze go zrozumialem Pan mu ta instalacje zakladal? a moze zle odczytuje zdjecie?
  6. Przegladajac stare tematy trafilem na na ten zainicjowany przez piotra automatyka. Hipollo pokazuje zdjecia swojej przerobionej kotlowni w ktorej piotr automatyk zainstalowal pompe na powrocie przed zaworem (tak mi sie przynajmnie wydaje). U mnie instalator postapil podobnie (zalaczam zdjecie i schemat) Wg mnie instalacja nie pracuje poprawnie, moja opinie poparlo kilku kolegow. To w takim razie pytam sie jak to powinno w koncu wygladac?? Oprocz tego widze, ze u Hipollo i u mnie zasilanie zaworu i wyjscie z niego na instalacje sa zamienione, ktory wariant jest poprawniejszy (prawidlowy?) 20090106141943.pdf
  7. Uszczelnienie palnika opisane jest w instrukcji do niego, trzeba zdjac ten prostokatny kolnierz (ma on fachowa nazwe ale nie powiem Ci jaka, moze wieczorem) od spodu po obwodzie jest rowek ktory wypenilem silikonem ognioodpornym i kolnierz nalozylem na palnik. Do innych kolegow, dziekuje za wsparcie przynajmniej duchowe, instalacje robil gosc polecany na stronie internetowej Klimosza jako jego serwisant. Przypuszam, ze zrobil tak bo mu pasowalo podejscie powrotu do zaworu 4dr no i przez to mniej roboty. Rozmawialem z nim o tym, bo wg mnie jest sknocone ale facet upiera sie przy swoim i wmawia mi, ze pompe na powrocie tak sie wlasnie instaluje (notabene nie robil przezciez za "dziekuje"). Mysle, ze ten nie robi bledow kto nic nie robi ale przyznac sie do bledu i go poprawic to nie kazdy potrafi. I tak to jest z fachowcami
  8. Posilkujac sie wypowiedziami na forum skrocilem czas podawania i postoju i tak w tej chwili: Podawanie 12 sek Postoj 50 do 70 sek Dmuchawa 5 do 8 (0 ... 24) Po uszczelnieniu palnika poprawilo sie spalanie jak rowniez radykalnie zmniejszylo sie zapotrzebowanie na powietrze. Nie sa to wartosci ostateczne i w mare mozliwosci (czas) bede dalej eksperymentowal na ustawieniach Zuzycie wegla od 20 do 35 kg/24h w zaleznosci od temperatury zewnetrznej i oczywiscie temperatury w pomieszczeniach. W pierwszych godzinach po rozpaleniu palnik pracuje bardzo dobrze, plomien jest w jasny, klarowny i w miare wysoki (wysokosc zalezy od ilosci podawanego wegla i powietrza) w miare uplywu czasu (dni) lekko przygasa poniewaz popiol ktory jeszcze nie zdazyl spasc do popielnika tworzy wokol niego w wal przytlumiajacy spalanie. Z lewej strony palnika (od strony podajnika) popiol nie spada z palnika tylko opiera sie o boczna scianke kotla. (Jak juz pisalem palnik nie jest zamontowany symetrycznie w komorze). Kociol musi byc moim zdaniem czyszczony z sadzy co kilka dni poniewaz zbiera sie jej dosc duzo (chyba zalezy od jakosci wegla) Bardzo dobra sprawa jest dodatkowa komora spalania, po zaladowaniu jej drewnem kociol przy swojej mocy bardzo szybko nagrzewa wode w instalacji. Kociol pracuje z zaworem 4d i pompa na powrocie zalozona przed zaworem 4d. Moim zdaniem nie jest to rozwiazanie prawidlowe (optymalne?), poniewaz po zamknieciu zaworu woda jest napedzana niepotrzebnie w piecu przez pompe a w woda w instalacji stoi i stygnie roznie w roznych pomieszczeniach.. Po otwarciu zaworu ciepla woda nie zdazy nagrzac najdalszych grzejnikow (pomieszczen) a zawor jest zamykany bo dostal ze sterownika sygnal, ze juz osiagnal zadana temperature. Roznica w temperaturze wody na wyjsciu za zaworem i na powrocie do niego siega 16 st. Przy pracy kotla przy otwartym zaworze (sterowanie reczne) roznica temp. wody na wyjsciu i powrocie to ok. 10 st. Ale moze sie tylko czepiam? Przydalaby sie wypowiedz jakiegos praktyka automatyka 20090106141943.pdf
  9. Uzytkuje ten kociol od kilku dni, chcialem podzielic sie uwagami na jego temat. Jest to kociol ze stalym rusztem wodnym i w miare duza aczkolwiek plytka komora spalania dodatkowego. Jak widac na zdjeciach za dolnymi drzwiczkami znajduje sie palnik (nie jest umiejscowiony symetrycznie w komorze spalania, lekko przesuniety w lewo jakby byl troche przykrotki), nad nim za srodkowymi drzwiczkami jest palenisko z rusztem wodnym. Kociol nia ma deflektora, plomienie omiataja bezposrednio ruszt wodny (o ile sa na tyle wysokie). Sterownik kotla to Menuet firmy Foster. Umozliwia sterowanie reczne i pogodowe zaworu 4d jak rowniez sterowanie kotla i/lub zaworu 4d termostatem pokojowym, do tego cala paleta roznych ustawien. To tyle opisu a teraz eksploatacja. Kociol polyka narazie makabryczne ilosci groszku – wychodzi ok. 40 kg/dobe, przy temperaturach na kotle 55, na zaworze 40, na zewnatrz 2-5 st C. Ma duze problemy z dojsciem do temp. 55 na kotle, podajnik/dmuchawa pracuja non stop przy ustawieniach: podawanie 20s, przerwa 20s x10 (chyba radykalnie za dlugo), dmuchawa 17 w skali 0 do 24 i do tego duzo spiekow, groszek wypala sie do konca. Mam nadzieje, ze to kwestia ustawien palnika, bede je teraz zmienial, chetnie skorzystam z doswiadczen innych „brucerownikow“ (budynek ok. 130m2, skosy na pietrze, brak cwu) Ekogroszek mokry (ostatnio ciagle pada) a nie byl kupiony w lecie bo poprzedni piec rozszczelnil sie niedawno i wybor padl na kociol z podajnikiem. Wegiel nie spala sie na calej powierzchni paleniska tylko najbardziej z lewej strony (blizej nadmuchu powietrza). Dzisiaj doczytalem sie w instrukcji palnika, ze nalezy uszczelnic kolnierz zeliwny nakladany na palnik, moj instalator tego nie zrobil. Jak uszczelnie moze bedzie spalal symetrycznie na calym palenisku. Duza ilosc sadzy, po kilku dniach wymiotlem ponad pol wiadra. Najwiecej zbiera sie jej bezposrednio za gornymi i srodkowymi drzwiczkami. W trakcie pracy palnika wyprobowalem palenisko dodatkowe (chcialem przyspieszyc osiagniecie zadanej temperatury na kotle), zaladowalwém go drewnem ok. 1/3 pojemnosci. Gdy drewno sie rozpalilo, temperatura blyskawicznie zaczela rosnac doszla do 90 i nie przestalaby rosmac ale otworzylem recznie 4d i woda poszla na dom, do tego wylaczylem dmuchawe. Ostrzegam przed takimi cwiczeniami. I jeszcze jedno, aby zdemontowac Brucera ( zeby go np wniesc do kotlowni) nie trzeba zdejmowac scian kotla (jak zrobil instalator w moim przypadku) wystarczy tylko zdjac prostokatny zeliwny kolnierz z palnika i Brucer sam wychodzi z kotla. Przepraszam za dlugi post ale i tak staralem sie streszczac
  10. dziekuje Marcin za wyczerpujace info, osobiscie spotkalem mase schematow instalacyjnych z pompa na zasilaniu i w jakim ona ma byc miejscu na zasilaniu nie powinno byc dla nikogo problemem ale zadnego z pompa na powrocie, moze zglosi sie jeszcze jakis fachowiec-instalator, musze szukac argumentow na mojego instalatora zeby mu dumy nie podrapac, skonsultuje sie jeszcze z producentem pieca - Tilgnerem
  11. nie wiem co masz na mysli, przeciez sterownik jaki by nie byl (ja mam menueta) steruje pompa niezaleznie od tego gdzie ona sie znajduje? U mnie pompa jest na powrocie poniewaz na zasilaniu nie bylo na nia miejsca, za zaworem 4dr to wedlug Ciebie miedzy zaworem a powrotem z grzejnikow? (wiesz jak to jest, punkt widzenia zalezy od punktu patrzenia :) )
  12. mam pytanie odnosnie miejsca instalacji pompy co na powrocie obiegu wody grzewczej. Instalator umiescil ja u mnie w galazce pomiedzy zaworem 4dr a kotlem. Nie jestem pewny czy to jest ok poniewaz moim zdaniem gdy temperatura wody na w pomieszczeniach (w grzejnikach) wzrosnie powyzej tamperatury zadanej na zaworze 4 dr, sterownik przymknie calkowicie zawor, piec przejdzie na podtrzymanie a pompa mieli wode w obiegu kociol-zawor-pompa-kociol. Woda w grzejnikach w tym czasie nie krazy bo nie jest niczym napedzana
  13. ronald

    Cena Ekogroszku ?

    szczecin 880zl/tona w workach www.ekoszok.pl
  14. przy ling duo producent podaje ze nie zaleca sie palenia na ruszcie awaryjnym przez caly sezon grzewczy i tego trzeba sie trzymac, ale zateta tego pieca jest m in to ze ma duza komore spalania (chyba 70 ltr) mozna duzo na raz wlozyc i dluzej trzyma
  15. no coz, jak sama nazwa wskazuje duza komora spalania jest po to zeby zmiescilo sie w niej duzo opalu, kazdy dobiera sobie piec optymalnie do swoich warunkow, nie kazdy mieszka w miescie gdzie poza ekogroszkiem nie mozna niczym innym palic (teoretycznie)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.