Skocz do zawartości

Mikel

Forumowicz
  • Postów

    19
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

2418 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Mikel

Ciekawy

Ciekawy (3/14)

  • Pierwszy post
  • Współtwórca
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później
  • Od roku na pokładzie

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. No właśnie nie wybrałem 18 tylko 9. A instalator nic mi nie wspomniał o tym że ta pompa jest aż tak mocna i nie moduluje nisko.. tak jak pisałem wyżej inny instalator wciskał mi 12kw.
  2. Ok, A czy na przykład ta zmiana buforu na większy coś realnie zmieni? bo mam możliwość niewielkim kosztem założenia tego buforu 150l, zamiast obecnych 50l.
  3. szkoda że tego nie wiedziałem wcześniej. Ale muszę coś spróbować zaradzić z tym co już mam..
  4. No właśnie zauważyłem że nie schodzi poniżej 34hz.. Inny instalator polecał mi pompę 12kW, więc nie przyszło mi do głowy że z tą pompą mogę mieć tego typu problemy. Chciałbym to ogarnąć możliwie niewielkim kosztem.
  5. Nie ma takiej opcji - w tym roku ją kupiłem. Można coś innego poradzić? Z analizy na cieplo.app wychodziło mi zapotrzebowanie z c.w.u. 7,5-8,5kW, więc nie sądziłem że mogę tutaj za dużo przestrzelić, instalator też twierdził że będzie ok. Instalator twierdzi że bufor 150l niewiele zmieni, radzi dodać harmonogram żeby pompa nie grzała w nocy tylko w dzień i maksymalnie zwiększyć histerezę na sterowaniu poszczególnymi pomieszczeniami - z obecnych 0,3 jak mam teraz w pokojach (takie wskazówki były na jakimś forum że im mniejsza histereza tym lepiej) do np. 1,0 jak mam w garażu.. Czyli co, dodać harmonogram? Nie wiem co rozumiesz przez "Domyślam się że jest ustawiona do pracy ciągłej ze stałą temperaturą wody?". Pompa chodzi cały czas..
  6. Witam. Mam problem z taktowaniem pompy ciepła Panasonic TCap 9kW J monoblok, w instalacji roztwór glikolu. Dom piętrowy, nowy, łącznie 275m2, na parterze duży garaż 55m2 z dużą 5m bramą garażową, który wychładza cały budynek, na ścianach 20cm styro, dach 35cm wełny. Instalacja tylko podłogówka, rozstawy rur 15cm, w garażu 30cm. 2 łazienki – w nich drabinki zasilane z obiegu c.w.u. – grzeją się jak grzeje się zbiornik c.w.u. 270l. Bufor jako sprzęgło – tylko 50l. 2 rozdzielacze – parter 7 obwodów (13 pętli), piętro 8 obwodów (12 pętli), a przy nich 2 pompki grundfos alpha 2 25-80, idą na 2 biegu, przepływy 1,5-2,5 w zależności ile pętli włączy się jednocześnie. Pętle do ok 80mb. Mam wszędzie termostaty pokojowe i siłowniki termoelektryczne. Temperatura w pomieszczeniach ustawiona na ok. 22st, garaż 16st, wiatrołap 17st., łazienki 22,5st, histereza od 0,3 do 1 (garaż, wiatrołap). Delta na grzaniu w pompie 5st., na c.w.u. 9st. Zbiornik c.w.u. grzany do 45st. Pompa włącza się średnio 4 razy na godzinę. Co bym nie robił – zmieniał deltę na grzaniu, zmieniał z krzywej na stałą (próbowałem stałą 30-35st.) – średnia liczna włączeń/wyłączeń pompy na godzinę waha się od 3,5 do nawet 5,5. Bawiłem się też histerezą ma sterowaniu podłogówką – niewiele to zmieniło. Zaobserwowałem że trochę mniej włączeń na godzinę jest przy trybie cichym pompy 3 – między 3,5 a 4/h. Przy trybie normalnym dochodzi do 5/h. Co mam zrobić aby zredukować taktowanie pompy do max 2/h? Czy bufor 150l zamiast 50l coś zmieni? – Większy mi się nie zmieści w kotłowni. A może jakieś inne rozwiązanie?
  7. Dzięki wielkie za pomoc, kupię chyba ten miarkownik.. Właśnie w zeszłym roku mieliśmy awarię prądu zaraz po tym jak się piec rozgrzał do 70st.C i był pełny.. I było dramatycznie - temperatura skoczyła w momencie do 120stC albo i wiecej mało pieca nie rozsadziło, jakoś z tym sobie poradziliśmy ale było ciężko.. podobno jakiś zawór nie zadziałał zabezpieczający ale się na tym za bardzo nie znam.. Pompa przestała pracować i przez to chyba ta temperatura tak skoczyła. Właśnie się zastanawiam też nad jakimś podtrzymaniem prądu - zasilaczem ups czy czymś takim.. A jak u was jest ten problem rozwiązany?
  8. [szybra w czopuchu nie należy używać wogóle (cały czas otwarty; chyba, że jest wichura). Reguluje się powietrzem „na wejściu kotła”. Dmuchawa źle wyregulowana wychładza kocioł i komin. Poczytaj: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?...9gla-kamiennego Prawidłową techniką palenia można zdziałać wiele. Dziękuję - bardzo obszerny ten wątek:) Co do tego "Szybra w czopuchu" - czyli tego zaworu od komina to dlaczego ma być otwarty? ja mam otwarty tylko jak rozpalam żeby był lepszy ciąg a później zamykam (zostawiam tak otwarty na 1/4 - pisało tak w instrukcji z tego co pamiętam) bo podobno wtedy całe ciepło idzie do komina a nie do grzejników..? czyli de fakto reguluje i tym czopuchem i tymi drzwiczkami na dole jednocześnie.. to źle robię???
  9. Witam jestem laikiem w kwestiach technicznych więc przepraszam za ewentualne nieścisłości/brak precyzji Od 3 lat posiadam piec Ogniwo Biecz s6wc 20kW, piec ogrzewa piętrowy budynek mieszkalny (2 mieszkania o pow. 2x 86m2). oraz zbiornik ciepłej wody w kotłowni. Budynek jest ocieplony styropianem, dach w tym roku wełną. Palę węglem (duże kawałki) i trochę drewnem. W związku z faktem, że w tym roku spodziewam się potomka i żona będzie w zimie sama z małym dzieckiem chciałbym usprawnić pracę kotła poprzez zamontowanie dmuchawy lub sterowania na łańcuszek. Zalezy mi żeby żona nie musiała co chwilę biegać z piętra do kotłowni sprawdzać czy się pali, czy temperatura nie "skoczyła" za bardzo itp. i bawić się w ciągłe przykręcenie a to komina a to drzwiczek na dole pieca... Które rozwiązanie będzie lepsze: dmuchawa czy łacuszek? Acha wspomne jeszcze że przy piecu jest pompa ze sterownikiem takim prostym, który zapodaje od jakiej temp. pompa ma się włączyć.. Ciąg jest chyba nie najgorszy.. Bardzo prosze o doradzenie które rozwiązanie będzie lepsze.. Słyszałem że przy dmuchawie bardzo szybko się rozpala piec i ogólnie obsługa sprowadza się tylko do dokładania i czyszczenia pieca.. Ale teraz kolei ktoś mi powiedział że przy dmuchawie sa duże straty ciepła i że bierze dużo prądu więc sam już nie wiem.. Michał
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.