Skocz do zawartości

BST

Forumowicz
  • Postów

    70
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje o ogrzewaniu

  • Kocioł
    Blackstar+ v16

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia BST

Stały bywalec

Stały bywalec (5/14)

  • Od roku na pokładzie
  • Starter dyskusji
  • Współtwórca
  • Miesiąc później
  • Oddany Unikat

Najnowsze odznaki

7

Reputacja

  1. A mógłbyś przetłumaczyć na język laika?
  2. Fabryczne ustawienia sterowania siłownikiem zaworu mieszającego mam całkiem ok, ale jestem ciekaw czy można je poprawić. Załączam wykres, na którym widać, że po zakończeniu nagrzewania CWU (zawór mieszający na max - 100%) zawór dośc szybko doprowadza do temperatury bliskiej do zadanej dla grzejników, ale potem dość dużo czasu zajmuje mu dojście do dokładnie zadanej. Czy patrząc na wykres możecie doradzić który z parametrów regulacji PID dla siłownika warto poprawić. P chyba odpada, może I? Dodam, że D ma ma ustawione na zero.
  3. Tej stanowczo nie polecam. Ja miałem problemy. Zwróć się bezpośrednio do NBE lub poprzez polskiego dystrybutora o najnowszą jeśli już.
  4. Jakiś czas temu na stronie mieli jako najnowszą wersję jakąś dość starą (około .330). Po aktualizacji do niej są problemy i trzeba prosić support NBE o aktualizację do najnowszej. Jeśli na stronie jest min .390 to powinno być ok.
  5. Mam BSa i co prawda użytkuję go dopiero 2 miesiące, ale jestem bardzo zadowolony. Przyglądanie się wykresom i poznanie zasady działania zajęło trochę czasu, ale teraz to już zapominam, że mam kocioł - wszystko działa samo i tak jak powinno. Po kotle na ekogroszek bardzo doceniam czystość i właściwie bezobsługowość tego kotła. Raz w tygodniu poświęcam 5 min. by wsypać kilka worków pelletu i tyle. Aa, jest jedna rzecz, której mi brakuje. Możliwości ustawienia, które brałoby pod uwagę coś co nazwałbym "bezwładnością cieplną" domu. Np. kiedy mrozy trwają dłużej np. tydzień - dom się wychładza i potrzebuje więcej ciepła do utrzymania stałej temp. wewnętrznej niż jeśli mrozy są krótko. Przydałby się jakiś parametr, który można by dostosować do własności cieplnych domu.
  6. @Mariup4p dokładnie. Mnie nikt z fachowców od tych kotłów nie zwrócił na to uwagi, choć pytałem. Nie jest to wielka różnica, ale dlaczego nie zrobić czegoś lepiej jeśli można.
  7. @sleepyhead nie do końca wiem co/czy piszesz do mnie, ale chyba pytanie odnośnie ustawień do mnie. Ja mam w gruncie rzeczy dość zwykły układ i ustawienia, nie kombinowałem w ogóle przy ustawieniach spalania (nie licząc drobnych zmian związanych z tym, że moc min. ustawiłem na 1,6 kW, ale przy takich temp. na zewnątrz jak teraz to i tak kocioł prawie w ogóle nie schodzi poniżej 2 kW). Skupiłem się bardziej na tym, żeby kocioł pracował płynnie, z jak najmniejszymi zmianami zapotrzebowania. Wywaliłem termostaty z grzejników (mieszają w układzie swoim otwieraniem i zamykaniem). Temp wewnętrzną wyregulowałem (a właściwie jeszcze ją wciąż poprawiam) wartościami na krzywej grzewczej i ilością włączonych grzejników . A i z układem nie kombinowałem. Mam sprzęgło, mieszacz pogodowy z siłownikiem i zawór strefowy. Wybrałem to co sugeruje producent w instrukcji (kto jak kto, ale NBE chyba wie co i dlaczego jest dobre, choć dziś te same elementy zamontowałbym w innej kolejności (z korzyścią dla grzania w lecie, samego CWU).
  8. @sleepyhead pytałem bo ja wziąłem ten kocioł ze względu na jego płynną modulację i sprawność na minimalnej mocy (przy 2 kW prawie taka sama jak przy nominalnej). Dzięki temu mogę się obyć bez bufora. Mam pogodówkę i kocioł się nie wyłącza w ogóle, pracuje non stop spokojnie, płynnie na temp 70 st. (+- 1 st.). Spalanie 0,5-0,6 kg/h i zastanawiam się co miałoby dać dołożenie bufora. A tak BTW uwzględniłeś w wyliczeniach straty z bufora?
  9. A jak te przeliczenia się mają do ustawienia kotła tak by pracował bez przerw? Pytam bo ja kupiłem BS+ w dużej mierze dla jego modulacji.
  10. Aa, ok, to ciekawostka. Czyli dokumenty na stronie są nieaktualne. Swoją drogą patrząc na to jak wyśrubowane mogą być parametry polskich konstrukcji, myślę, że Duńczycy do badań BS+ podeszli trochę zbyt po skandynawsku (wyszło im 21 mg/m3), ale nie można mieć do nich o to pretensji 😉
  11. @Mariup4p z certyfikatów dostępnych na stronie dystrybutora wynika o dziwo, że Feniks ma wyższą emisję pyłów niż Blackstar+, oba chyba nie mieszczą się w dzisiejszych normach do dofinansowania, ale to do sprawdzenia bo nie jestem pewien.
  12. A ceny na zachodzie EU jak wszędzie zależą od popytu. Ciekawe w związku z tym jakie są tam trendy w zmianach źródeł energii. Słyszałem, że w Niemczech były(są?) duże dopłaty do wymiany na pompy ciepła. Jeśli tak i jeśli się to utrzyma to popyt będzie spadał przy jednoczesnym wzroście produkcji w PL (na fali chorych cen z zeszłego roku pojawiło się sporo nowych producentów). 2024 rok może być, więc ciekawy 🙂
  13. Nie chce się wcinać w dyskusję o opłacalności PV na wątku o cenach pelletu 😉 dodam tylko, że z moich obserwacji ceny pelletu w Polsce są skorelowane z jego cenami w Europie bardziej niż z cenami węgla w Polsce. Prawdopodobnie dlatego, że większość produkowanego w Polsce pelletu jest eksportowana do Niemiec, Austrii czy Włoch. Nie mam na myśli bezwzględnych wartości cen, a powiązanie cen (procentowe wzrosty/spadki). Polecam wykres średnich cen pelletu w Niemczech: https://www.heizpellets24.de/charts/holzpellets
  14. RCK przy BS+ i Feniks ma być zamontowany poniżej czopucha. W BS+ dolna krawędź czopucha jest bardzo nisko, ok. 57 cm od podłoża, a dolna krawędź RCK ma by c min. 40 cm od podłoża, więc jeśli chce się go zamontować poprawnie to raczej nie ma takiej możliwości, no chyba, że ma się jakiś łamany czopuch wchodzący w komin znacznie wyżej. W Feniksie oczywiście nie ma z tym problemu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.