Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ogrzewanie Gazowe, Kamienica, 63 M - Prosze Pomozcie!


bartos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich Serdecznie B)

 

Mam do Was goraca prosbe. Remontuje mieszkanie i jestem na etapie centralnego ogrzewania. Chcialym zeby to bylo ogrzewanie gazowe i tutaj pojawia sie pytanie jaki piec wybrać (jednofunkcyjny + zasobnik 80-120 litrow czy dwufunkcyjny, otwarta czy zamknieta komora spalania) i gdzie go umieścić (mieszkanie czy piwnica)? Jestem troche zielony w tym temacie dlatego proszę o Wasze rady i opinie  Jaki wariant najbardziej optymalny - komfort do wysokosci oplat za ogrzewanie.

 

Załaczylem amatorski szkic :) mieszkania zeby było latwiej.

 

Dane mieszkania:

 

- powierznchnia mieszkania 63 m2 parter (cała kamienica podpiwniczona)

- wysokość 2,6m (sufit podwieszany)

- grybość murów okolo 45-50cm (stara kamienica, mury nieocieplone)

 

Dodatkowe info:

 

Piwnica znajduje się pod cała powierzchnia „pokoju 2” (strop Kleina 1,9 -2,1o wysokosci) a komin dwukanwałowy zaznaczyłem czerwony kwadratem - lewy górny gór „pokoju 2” lub jak kto woli prawy gorny rog kuchni.

 

Mieszkanie będzie zamieszkiwany przed dwie osoby poki co 

 

Wariant 1 (instalatora) :

- piec dwufunkcyjny, otwarta komora spalania, zlokalizowany w piwnicy pod pokojem 2

- podejście do grzenikow od dolu, rurki podwojnie izolowane puszczone piwnica

 

Wariant 2 (moja propozycja):

- piec jednofunkcyjny + zasobnik 80- 120 l zlokalizowany w piwnicy pod pokojem 2

- podejście do grzenikow od dolu, rurki podwojnie izolowane puszczone piwnica

 

Wariant 3:

- piec dwufunkcyjny, zamknieta komora splania, zlokalizowany w mieszkaniu w kuchni przy kominie

- rurki w bruzdach w ścianie (mam nowe tynki  wiec troche ich szkoda)

 

Wariant 4:

- piec jednofunkcyjny + zasobnik 80-120 l, zamknieta komora spalania zlokalizowany w mieszkaniu w kuchni przy kominie

- rurki w bruzdach w ścianie (mam nowe tynki  wiec troche ich szkoda)

 

Inne warianty?