Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy Warto Kupić Kocioł Retortowy


DZNornik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po raz pierwszy na tym forum!

Jestem po raz pierwszy na tym forum i dlatego proszę o wyrozumiałość jako że w temacie ogrzewania domku jednorodzinnego jestem zupełnym laikiem.

Mieszkam w domu jednorodzinnym o powierzchni 120m i jedna strona domu jest teścia a druga nasza.Mamy piec taki zwykły na węgiel,który ogrzewa

kaloryfery zamontowane w całym domu.Jednak piec ten ponad 22 lata także nosimy się z zamiarem kupna nowego piec i tu nie wiem czy opłaca się

inwestować w kocioł retortowy? Dom jest nie ocieplany jako że ma ponad 30 lat, a pieniędzy teraz na to nie mamy.Oboje z żoną jesteśmy już starszymi

ludźmi,a teść ma 84 lata.Jeżeli miałby to być kocioł retortowy to ceny tych kotłów są jednak - jak dla nas -bardzo wysokie.

Jest też w osobnym pomieszczeniu piec na gaz jednak eksploatacja finansowo nas zżerała - gaz jest coraz droższy - jeżeli już to może taki piec

bardziej nowoczesny jego cena to ok.2500 - 3000zł i podłączenie go tylko do naszej połowy domu w miejsce starego pieca gazowego.

Doprawdy nie wiem co wybrać aby było "dobrze i niedrogo".

Może ktoś uprzejmy coś mi odpisze na zadany temat tak w dużym skrócie.

Poczytałem sobie trochę o tych piecach retortowych i z tego co zrozumiałem że one chyba bardziej się sprawdzają w dużych domach,nie wiem pewnie czegoś

nie rozumiem.

Proszę o wyrozumiałość , będę wdzięczny za wszystkie odpowiedzi na mój wątek na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 120m2 moc z zakresu 12-15kW,

produkt solidnego producenta takiej mocy kotła z palnikiem miałowo-groszkowym można nabyć w kwocie rzędu 6-6,5tys. zł brutto

 

Nie wiem, czy taka cena jest akceptowalna.

 

Eksploatację nieco tańszą umożliwia opcja spalania miału zamiast typowego ekogroszku, można też stosować tańszy w zakupie ekogroszek węgla brunatnego.