Skocz do zawartości

sawo

Stały forumowicz
  • Postów

    218
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Zielona Góra

Osiągnięcia sawo

Współtwórca

Współtwórca (7/14)

  • Pierwszy post
  • Współtwórca
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później
  • Od roku na pokładzie

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. wersje z wbudowanym zasobnikiem są niestety dużo droższe od kotłów dwufunkcyjnych które grzeją wodę przepływowo . ale komfort poboru wody jest o niebo lepszy ,bardzo często korzysta się z ciepłej wody w bardzo małych ilościach ,takie krótkie otwarcie kranu z CW w kotle dwufunkcyjnym powoduje za każdym razem start palnika ,co nie jest wcale ekonomiczne .zasobnik powoduje że palnik będzie się dużo rzadziej załączał ,dodatkowo możemy puszczać nawet bardzo mały strumień wody i będzie leciała ciepła .co do marki to nie chcę sugerować konkretnej . ważne przy wyborze marki jest dostępność serwisantów ,kilku serwisantów w najbliższej okolicy daje gwarancję ,szybkiej reakcji na niespodziankę w czasie dużych mrozów . :rolleyes: .po za tym często cena nie odzwierciedla jakości ,płaci się za markę . zdecydowana większość kotłów zbudowana jest z podzespołów tych samych producentów ,i jakość jest porównywalna. ważny jest dobry serwisant .zaniedbany kocioł najlepszej marki może się "odwdzięczyć " awarią wtedy gdy go najbardziej potrzebujemy.
  2. jeżeli kocioł dwufunkcyjny ,to nie powinien mieć mocy max poniżej 24 kW ,ta moc potrzebna jest by zapewnić odpowiednią wydajność ciepłej wody,czyli ok 8-12 litrów na minutę w zależności od temperatury ,natomiast moc potrzebna na CO w kotłach może być ustawiona na wartość niższą ,w zależności od potrzeb np. max 10 czy też 15 kW .
  3. sawo

    Termet

    serwisant w ramach pierwszego uruchomienia ,nie obniży Ci mocy minimalnej ,bo to wiązało by się z wymianą dysz i ponowną regulacją ciśnień na palniku ,a to do niego nie należy (chyba że odpłatnie)tylko po co obniżać moc? stracisz na wydajności ciepłej wody.Wymiana dysz spowoduje obniżenie mocy minimalnej i maksymalnej .może też powodować problemy z zapłonem podczas pracy na CO .obniżenie mocy min o 1 kW praktycznie nie ma znaczenia dla pracy na CO ,ale obniżenie o 3 kW na ciepłej wodzie jest zauważalne .Szczególnie zimą gdy woda zimna ma bardzo niską temperaturę ,wydajność CW spada nawet o 2 litry na minutę.
  4. sawo

    Termet

    nie da się obniżyć mocy minimalnej ,bo jeden i drugi kocioł (21 kW i 24 kW) mają taką samą moc min tj 7 kW ,mają dysze o tej samej średnicy , tylko inne maksymalne ciśnienie gazu w palniku ,minimalne jest takie same , sprawdzałem ciśnienia i rozmiar dysz wg instrukcji serwisowej . 6 Kw mają kotły z otwartą komorą spalania .
  5. pogodówka nie dobiera mocy tylko ,dobiera temperaturę zasilania CO w funkcji temperatury zewnętrznej .kocioł sam "dobiera moc" czyli moduluje palnik w zależności od różnicy między temperaturą zadaną przez sterownik kotła a rzeczywistą, co do bezwładności podłogówki ,proponuję zainstalować regulator temp pomieszczeń typu PID , np TYBOX 710 Delta dore
  6. za kilka stówek więcej możesz kupić Termet Ecocondens crystal .zawsze będzie oszczędniejszy od turbo ,szczególnie przy podłogówce .
  7. sawo

    Bojler

    tak duża pojemność nie jest potrzebna nawet przy zużyciu 50-70 l na osobę /24h .ponieważ ważniejsza jest wydajność godzinowa bojlera . bojler 100-120 l z wężownicą dużej mocy(powyżej 20kW) będzie wstanie zagrzać wodę w ciągu kilkunastu minut ,wtedy nawet przy dużym chwilowym poborze wody (np napełnienie wanny)zdąży dogrzać wodę do wymaganej temperatury aby następna osoba mogła skorzystać z kąpieli.chyba że masz wannę o pojemności 200 l lub więcej .
  8. powinieneś wezwać serwis ,serwisant ograniczy maksymalną moc kotła do minimum czyli 7 kW i kocioł będzie pracował trochę lepiej .tzn będzie pracował dłużej i możliwe że przerwy się wydłużą . teraz podejrzewam że pracuje na ustawieniu fabrycznym czyli pracuje z mocą 21 kW ,co jest zdecydowanie nie ekonomiczne przy mocy grzejników ok 3 kW, to co ty ustawiasz to temperatura wysciowa z kotła ,a nie moc palnika .
  9. Stary kocioł ma sprawność na poziomie 70% ,czyli 30% energii idzie w komin .Nowe kotły gazowe (atmosferyczne) mają sprawność cieplną srednioroczną na poziomie 88%. czyli kilkanaście % więcej .natomiast przy tak dużej powierzchni polecałbym jednak kotły kondensacyjne ,których średnia eksploatacyjna sprawnośc jest na poziomie 102% . ale inwestycja droższa o ok 2-3 tysiące ,jednak przy tak dużym zużyciu gazu zamortyzuje się w kilka lat , Zdecydowanie nie polecałbym jednak kotła dwufunkcyjnego ,tylko jednofunkcyjny z dodatkowym zasobnikiem ciepłej wody . kocioł dwufunkcyjny sprawdza się tylko ,jeżeli odległość pomiędzy kotłem a punktem poboru ciepłej wody nie przekracza kilku metrów (max5-7) .
  10. Kondensacja pary wodnej zachodzi poniżej temp 55st ,do takiej temperatury trzeba wychłodzić spaliny .oczywiście im niższa jast temperatura tym większa kondensacja i sprawność kotła. maksymalne sprawności które podają producenci kotłów ,czyli 107-108 % kocioł uzyskuje przy parametrach 40 st zasilanie i 30 powrót .dla kondensacji ważna jest temperatura powroty z instalacji ,a nie zasilania. przy temperaturze 70 zasilanie i 50 powrót też zachodzi kondensacja (częściowa) i kocioł uzyskuje sprawność na poziomie 99 -102% . przy temperaturach powrotu powyżej 55 st kondensacji nie ma .ale ze względu na bardzo duży wymiennik spaliny-woda (w porównaniu do kotłów tradycyjnych ) sprawność najniższa oscyluje w granicach 96-97 % Przy sredniej temperaturze wody 70st. zakładając maksymalne parametry grzewcze np 70/50 dla temperatury zewnętrznej -20 st .kocioł kondensacyjny będzie pracował w zakresie sprawności od 99% do 107-108 % w ciągu sezonu grzewczego.
  11. Nie słuchaj porad, że do kondensata potrzebne są 2x większe grzejniki .sprawność kotła kondensacyjnego zawiera się pomiędzy 97% przy temp zasil 80/powrót 60 ,a 108% przy temp zasil 40/powrót 30st. Natomiast dla kotła tradycyjnego pomiędzy 85% przy mocy minimalnej ,a 92-93% przy mocy maksymalnej ,sprawność eksploatacyjna srednioroczna wynosi odpowiednio 88% przy zwykłym kotle ,a 102% przy kondensacie ,Dlatego że kondensat zawsze. nawet jak pracuje na wysokich temperaturach ma sprawność wyższą .Oczywiście zwiększając wielkość grzejników np o 30 % uzyskujemy kolejne kilka procent oszczędności . różnica w cenie kotła turbo ,a kondensata zaczyna się od ok 1500pln. jeżeli twoje rachunki za gaz wyniosą np.3000 pln ,oszczędzając 10% masz 300 rocznie ,czyli inwestycja zwróci ci się po 5 latach,a kolejne 10 lat to już czysty zysk.
  12. no to wszystko jasne ,zbyt mały przekrój głównej rury zasilającej i powrotnej.zmień przekroje rur i bedzie ok.rurką fi 16 to można zasilic najwyżej dwa średnie grzejniki ,a nie całą instalację
  13. widzę kolejną bombę z opóżnionym zapłonem ,właśnie słyszałem w radiu o wybuchu kotła z ofiarą śmiertelną na Śląsku. pewnie też miał kocioł stałopalny w układzie zamkniętym ,bez odpowiednich zabezpieczeń
  14. regulator pogodowy do kotła niekondensacyjnego to trochę zbędny wydatek .ja proponuję regulator AURATON 2005 ,dobra cena .możliwość programowania pracy ,histereza +- 0,25 stopnia . powinien ci odpowiadać
  15. sawo

    Ecocondens Opinie

    Tak naprawdę to nie jest całkiem nowy kocioł TERMETU .wcześniej był w sprzedaży pod nazwą WINDSOR . i od niego prawie się nie różni. uważam kociołek za bardzo dobry w tej klasie cenowej .poszukaj w necie opinii o windsorze. ja osobiście zamontowałem kilka takich kotłów ,i wszystkie sprawują się dobrze .zbudowany jest na podzespołach renomowanych europejskich producentów.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.