Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Węgiel z PGG a piec kaflowy / kuchnia węglowa - czy ma znaczenie który?


2022

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

to mój pierwszy post, a przybywam przekierwany przez google na to forum i chciałbym zapytać o jedną rzecz.

Pomagam bliskiej osobie z rodziny, która potrzebuje do opału węgla (od zawsze kupowała węgiel niedaleko swojego miejsca zamieszkania, ale ceny na składach są już dla niej za wysokie). Jakiś czas temu zacząłem polować dla niej na wegiel z PGG i za 6x w końcu się udało. Nie znam się na węglu, widziałem różnice w parametrach każdego z dostępnych, ale mnie nic to nie mówi. Do koszyka dodałem co się udało, tzn. orzech z Wesołej i chciałem zapytać, czy to będzie chociaż dobry węgiel do spalania w piecu kaflowym i kuchni węglowej (bardzo stary dom)? Tzn. do tej pory się tym nie inetersowałem, bo sama sobie kupowała węgiel jaki tam na składach był, ale tym razem tak z ciekawości chciałem wiedzieć, czy może lepiej było wybrać inny, np. Ziemowit / Piast lub inne? I druga sprawa, jak np. zlecę przywóz z KDW do domu (miejsce spalania), to będzie to ten węgiel, który zamówiłem, czy może się zdarzyć, że nie wiem KDW przywiezie co tam ma akurat na stanie lub inny? Czy to jednak jest dotrzymywane itp.

 

Dziękuję za odp

Edytowane przez 2022
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2022 zmienił(a) tytuł na Węgiel z PGG a piec kaflowy / kuchnia węglowa - czy ma znaczenie który?

Węgiel z Wesołej nie jest jakiś bardzo problematyczny, coś tam się potrafi spiekać, ale nie ma tragedii. Paląc tym węglem u siebie w piecu zasypowym nie miałem problemów.

Co do palenia w piecu kaflowym to się nie wypowiem, bo nie mam zielonego pojęcia jak to tam w środku wygląda itp.

Piast i Ziemowit są nieco słabsze z mniejsza spiekalnością.

Przy aktualnych problemach z dostępnością już bym ten węgiel zostawił, bo polując na inny może to potrwać dość długo.