Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[METAL-FACH] SEG PLUS 14kw - jak ustawić ekospalanie


krzyspy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z ustawieniem ekonomicznego spalania w modelu METAL-FACH SEG PLUS 14kw. Nie dokładnie spala się ekogroszek, w popielniku zostaje sporo niedopalonego materiału. Ogrzewam 100m2. Nie znam się tez dobrze na sterowniku i potrzebowałbym porady, jak ustawić ekonomiczne spalanie groszku. Posiadam termostat pokojowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki  sterownik masz , czy retorta uszczelniona , jaka temp powrotu , wrzuć ustawianie modulacji .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprostu wrzuć ustawienia z parametry regulatora/ustawienia kotła/modulacja mocy. Temp powrotu trochę niska , sprawdź czy masz włączoną ochronę powrotu jak tak to wyłącz, napisz jaką masz temp kotła i na jakim trybie kocioł pracuje standard, FuzzyLogic, itp Na swoim przykładzie wiem jak retorta nie była szczelna niedopalał groszku z jednej strony .Jakim groszkiem palisz.

 

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maksymalna moc kotła - 8 kW

100% Moc nadmuchu - 25%

50% Histereza H2 - 1 stopień

Pośrednia moc kotłą - 55%

50% moc nadmuchu -23%

30% Histereza H1 - 1stopień

Minimalna moc kotła - 45%

30% Moc nadmuchu- 22%

Histereza kotła - 1 stopień

korekta podawania - 0%

Temperatura kotła to 55 stopni ,praca w trybie standardowym. Groszek kupowany u sprawdzonego dostawcy z polskiej kopalni, suchy bez zarzutu o dużej mocy. Ochrony powrotu nie mogę wyłączyć, zdjąłem tylko czujnik. Piec użytkuję od roku i nadal jest dla mnie zagadką.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temp zdecydowanie za niska nie będę pisał z jakich względów to chyba oczywiste higiena kotła itp, ustaw na 70 stopni , z ekogroszkiem powyżej 27 kalorycznośći nie starczy ci parametrów by to