Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Dom wolnostojący nie ocieplony okna wymienione, gerzejniki alu. pow. do ogrzania 100 m/kw na dwóch poziomach.

Aktualnie palę w kotle zasypowym dolnego palenia zamierzam skorzystać z dofinansowania i wymienić kocioł na retortowy.

Dostałem propozycje OGNIWO OEPM 20 kw lub 20kw MALEJKA Mysłowice.

Który wybrać, plusy i minusy.

Proszę o pomoc, jestem całkowicie zielony  w kotłach z podajnikiem, żeliwne, stalowe ślimaki sterowniki wszystkiego tyle że trudno sie połapać.

Pozdrawiam

Jacek 

Gość berthold61
Opublikowano

Każdy da radę ale jedno mnie dziw że na dom 100m2 aż 20 kw ? toć to masakra jakaś , wiec coś na ten temat bo niespełna 3 lata temu po kupnie i remoncie domu 120m2 na parterze założyłem kocioł 20kw i bez docieplenia już był za duży a po dociepleniu walczyłem tylko o to aby nie wygasał , więc ratowałem się taczką szamotek do kotła byle zmniejszyć palenisko , a w zeszłą sobotę wymieniłem kocioł na podajnikowy 10kw , ty chcesz 20 kw hm dziwne ale być może masz durszlak .

Opublikowano (edytowane)

Jak już wcześniej napisałem "jestem całkowicie zielony  w kotłach z podajnikiem".

Tak mi poradził instalator, ja optowalem za 14 on uważa inaczej. 

Pozdrawiam 

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Gość berthold61
Opublikowano

To ja ci powiem że mój instalator wtedy bardzo nalegał na 25kw a jak się później okazało to on nie wiedział że są kotły dolnego spalania i górnego spalania wg niego jak odpalisz na dole zasyp to dolniak a jak od góry to górniak , szczena mi opadła , ale to pytanie zadałem mu dwa lata za późno , na 100m2 wg mnie i pewnie innych użytkowników 20kw to zdecyyydowanie za dużo

Opublikowano

Czyli jak wybiorę OEPM 14 to w zupełności mi wystarczy - jestem raczej za Ogniwem.

Większość sezonu temp. w kotle 50 - 60 st.

Gość berthold61
Opublikowano