Chrabąszcz Opublikowano 8 Października 2013 #1 Opublikowano 8 Października 2013 Witam !!!! Pewnie żadna nowość dla "starych" bywalców forum jestem bardzo początkujący, zaczynam właśnie pierwszy sezon z piecem i ekogroszkiem. Posiadam piec DEFRO AKM UNI 22 kW instalacja w miedzi, ok. 160 m2 (teraz już wiem po przeczytaniu kilku artykułów że ten piec jest trochę za duży do tej powierzchni) budynek z lat 70 nieocieplony piwnica; parter; piętro, instalacja dość skomplikowana (jak dla mnie) ponieważ DEFRO podłączony jednocześnie z piecem gazowym, który pełni funkcję "zapasowego" jednak w nim jest zasobnik c.w.u. 150l generalnie przynajmniej póki co nie chce korzystać z gazu. I tak jak większość nowicjiuszów potrzebuje pomocy przy nastawieniu parametrów spalania. Wczoraj uruchomiłem c.o. i po zasypaniu prawie całego zasobnika w budynku mam ok. 18oC (dom jeszcze nie zamieszkały ale w niedługim czasie czeka mnie przeprowadzka także chciałbym troszkę "mury nagrzać") jednakcały zasobnik na to poszedł przy ustawieniach: temp. zadana - 50oC podawanie - 20 sek. przerwa podawani - 70 sek. siła nadmuchu - 25% Gdy nastawiłem temp. zadaną wyższą tj. 55oC lub 60oC mimo ciągłej pracy temperatur tych piec nie osiągnął. szukałem jakichś ustawień i znalazłem np. tem. zadana 60oC podawanie - 5 sek. przerwa podawania - 58 sek. siła nadmuchu - 32% Zdaję sobie sprawę że dużo zależy od ekogroszku ale czemu piec nie osiąga zadanych temperatur co zrobić aby to zmienić, groszek chyba niedokońca sie wypala bo powstają "skwary" a nie sam popiół Pomożecie....
Brodacz Opublikowano 4 Listopada 2013 #2 Opublikowano 4 Listopada 2013 Czesc. Jak widzę posiadasz palnik rynnowy, zatem polecam temat na forum "jak palić w kotle z palnikiem rynnowym" poświęć trzy godzinki bo to aż 56 stron ale temat w pełni rozjaśni Ci tajniki palenia w tym kotle i pomoże w dalszej dyskusji. pozdrawiam i zyczę miłej lektury :) p.s. mi lektura pomogła
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany