Skocz do zawartości

Jaco123

Forumowicz
  • Postów

    58
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana Jaco123 w dniu 16 Listopada

Użytkownicy przyznają Jaco123 punkty reputacji!

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Jaco123

Stały bywalec

Stały bywalec (5/14)

  • Reacting Well Unikat
  • Oddany Unikat
  • Współtwórca
  • Pierwszy post
  • Tydzień pierwszy zaliczony

Najnowsze odznaki

51

Reputacja

  1. Tu muszę przyznać rację, choć wczenie nie byłem przekonany do bufora, ale wstawiłem razem z wood em aby mieć już na przyszłość spokój. Jestem więcej niż zadowolony, jest równiotko 22st całą dobę,pali się na pełnej mocy aż się wsad nie skończy, kocioł wygrzany za każdym razem do 85st, jest więcej rozpalania ale z wyciągiem i palnikiem robi się to błyskawicznie i bez smrodu, nie trzeba dokładać, można rozpalać i doładowywać bufor kiedy się chce, no jest dużo tych plusów jak ktoś ma miejsce aby to upchnąć to ja poki co to polecam. Zauważyłem że u mnie na ori bramce najbardziej efektywne spalanie wsadu w stosunku do naładowania bufora występuje przy ustawieniach pp gdy na czopuchu jest 180-200st przez cały cykl spalania. Bramkę czy tam przegrodę będę na dniach przerabiał, po co ma być dobrze jak moze być jeszcze lepiej ,zamówiłem nową aby po przeróbce po prostu wsadzić (plug and play) a obecna zostanie też powiększona zostanie na zapas. Jeszcze wjedzie nasada stożkowa na komin, i wtedy zobaczymy co ten kociołek potrafi.
  2. Z tego co wnioskuję po czytaniu tego tasiemca i podpowiedziach bardziej doświadczonych kolegów,to każdy ma inne warunki eksploatacji tego kotła tzn długość , przekrój rodzaj komina, no i rodzaj oraz stan opału( wilgotność). Jeden będzie przeklinał wąchając i śmierdząc wędzonką, drugi będzie się dziwił o co tym ludziom chodzi... widocznie nie umieją palić... I dlatego przerabiają no bo u mnie się pali zajebiście... Aby się wszystkim dobrze paliło w tych kotłach, musiała by do każdego po zakupie przyjechać ekipa fachowców pokroju kol. Piecuch19 i dokonać pomiarów komina, wywiadu odnośnie opału, i dopiero budować kocioł, tylko że wtedy wtedy byłby problem z kwitem 5klasy.
  3. Można przykręcić płytę szamotową powinno nie smrodzić, też na drzwi środkowe, będzie lepiej gazował.
  4. Super że Ci pasuje, oczywiście że w porównaniu do sosny to dąb wygrywa, ale ma najwięcej substancji smolistych która przy max pełnym załadunku potrafi posklejać wsad do ścianek, dwa gruba kora za którą płacisz o niskiej kaloryczności zajmuje miejsce w komorze zasypowej i robi syf w drewutni chyba że trafisz posusz bez kory, trzy długo się sezonuje ok 3lat, gdy grab o większej kaloryczności ,praktycznie bez kory potrafi dojrzeć do palenia w 8 miesięcy nie smoląc i klejąc się w komorze. Chociaż dobrą opcją jest kostka dębowa po suszarni od stolarza, tak na szybko bez roboty prosto do kotła.
  5. Szpecem nie jestem, ale z tego co mówią mądrzejsi ode mnie w tym temacie to zamiast tych udziwnień może po prostu powiększ przegrodę na taką jak ma być, i reguluj moc wielkością rusztu?
  6. Dodam tylko że z moich obserwacji to dębina najwięcej się zawiesza, szczególnie jak ma te parę % wilgotności więcej, smoli się cały zasyp klejąc do siebie i ścianek, jedynie łupanie na drobiag nieco pomaga, ja już kończę z dębiną i tym syfem w drewutni na rzecz graba i buka.
  7. No ale masz fajer cugi nawiercone na bramce, u mnie się zrobiła szczelina tak na 0.5cml nad bramką to przez wizjer na tle ognia było widać jak kasa spierdala do komina😀
  8. Może czas wyczyścić wyczystkę? Na drewnie szybciej się zapełnia. Sprawdź jeszcze wizjerem czy Ci nie dymiło z tych cegiełek nad przegrodą, może się to rozszczelniło, wystarczy wsadzić sznur kominkowy. Jeżeli popielnik opróżniony to pozostaje zainwestować w przyrząd do pomiaru wilgotności drewna, u mnie na dole drewutni zapaduje, ale dosycha w kotłowni.
  9. U mnie na ar+zw jest przeprogramowane na 95st( fabrycznie jest na 85st) czujnik mam na środku bufora, unister na max 85st ale zostawiona szczelina po zamknięciu, nkońcowy rozkład temperatur 97-92- 85 Zawsze możesz czujnik przełożyć na sam dół.
  10. Zgadza się, poza tym że z buforem jest więcej rozpalania, a z wyciągiem robi się to błyskawicznie, no i jak przekroczy 85st to przymknie na mniejszą szczelinkę i jest bezpiecznie.
  11. I nawet stare kapcie czysto spala😂 Dodam tylko że duo ma taką fajną chyba najfajniejszą funkcję a mianowicie przy dokładaniu wystarczy nacisnąć przycisk i klapka się zamyka a po chwili włącza wyciąg na najwyższym biegu, szkoda że jeszcze małego obiegu nie ustawia😀 Pozdrawiam kolegę.
  12. No przecież jest regulator w unisterze duo, pozwolisz kol. że się nie zgodzę... Mam takowy nie z wyboru tylko był w komplecie to wziąłem i założyłem, do rozpalania rewelacja, do podkładania przydaje się, poza tym .. Wyłączony... testowałem i tak powoduje dużą stratę, wychładza komin i palnik,wymusza cug co powoduje niestabilną pracę kotła, generalnie nie polecam dużo więcej opału mi poszło na testach (o prądzie nie wstpomnę) niż na maturalnym ciągu, no chyba że ktoś ma komin 5m i nie ma wyjścia.
  13. Odnośnie pompki do ładowania, to mam tą zieloną co Nykiel daje do ochrony, jest połączona na powrocie i wpycha wodę do kotła, tryp też jednostajny ale na 1 biegu , to jest ta najniższa szybkość spośród wszystkich trybów i biegów, 4waty,bo chcę aby przepływ przez kocioł był jak najbardziej zbliżony do grawitacji, po dojściu do 70st jak się załączy to pa paru minutach dopiero widać na czujniku pieca że bardziej gorąca woda z wymienników dochodzi do czujnika na górze, bo temp. rośnie do 74st po czym powoli spada do 62st i znowu rośnie ,parę takich cykli i bufor na środku osiąga 60-62st i już się pompka nie wyłącza ,bufor z temperaturą goni kocioł, i tak do 85st, a w komorze wszystko ścieka na drewno i się kociołek sam czyści.
  14. U mnie jest tak, ta pionowa to idzie od powrotu i ma priorytet jak widać do zaworu mieszającego, powrót do bufora jest trochę niżej, i mogę mieć 100st na buforze a na grzejnikach stabilne 36 czy tam ile chce z histerezą 2st, siłownik jest obowiązkowy przy buforze bo bez niego będziesz podczas ładowania co chwilę biegał i skręcał zawór, temp. na sterownik jak widzisz z czujnika na środku bufora, oczywiście di załączania i wyłączania pompy na grzejniki, czujnik od sterownika na siłownik na rurze zasilającej.
  15. A nie rozwarstwia Ci się woda w buforze na 2 biegu? Jaką masz pompę i na jakim trybie chodzi?Jeżeli masz ochronę powrotu to pomogło bo widocznie nie było cyrkulacji w tych obszarach kotła, to tak na logikę. Ja zrezygnowałem z ochrony, pompa cyklicznie włączenie 70st wyłączenie 68st o wiele szybciej to idzie, musi być na 1biegu lepiej się warstwy układają w buforze.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.