Skocz do zawartości

mrtur

Stały forumowicz
  • Liczba zawartości

    236
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

30 Bardzo wysoki

O mrtur

  • Tytuł
    Doświadczony Forumowicz
  • Urodziny 30.08.1970

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje o ogrzewaniu

  • Co ogrzewam?
    budynek, bez ocieplenia, 165 m/kw
  • Instalacja
    Grzejniki panelowe CV22 o sumarycznej mocy 12580 W przy 55/45/20, Zasobnik C.W.U 120l (Bosh WST 120-50), Grupa pompowa do cyrkulacji Afriso WZS100, pompa kondensatu Sanicondens Pro SFA, sterownik CW400
  • Kocioł
    Cerapur Smart ZSB 24-5C

Ostatnie wizyty

661 wyświetleń profilu
  1. Na wstępie: Nie jestem fachowcem. Od tego sezonu mam również pierwszy raz ogrzewanie gazowe i dość mocno się interesuję ustawieniami sterownika stąd też śledzę wszelką aktywność w tych tematach. Już wiele było tematów gdzie właśnie w takich sytuacjach (pierwsze odpalenia po wybudowaniu, zamieszkaniu) generują większe zużycie. Trzeba się uzbroić w cierpliwość aż cała chata się "nagrzeje". Mnie osobiście "martwi" u Ciebie ilość odpaleń kotła w stosunku do czasu pracy. U mnie np. jest ponad 4 x mniej. Uważam, że tak powinieneś ustawić sterownik żeby kocioł pracował dłużej na niższych parametrach niż odpalał co chwilę, pochodził troszkę i się wyłączał. Co musisz dokładnie ustawić, nie wiem. Być może mniejszą możliwą moc bo jak zrozumiałem minimalna masz 25%. Zwróć uwagę na parametr 3.b (interwał czasowy pomiędzy wyłączeniem a ponownym startem palnika). Ja mam 10 minut u Ciebie jest 3. Nie zaszkodzi jak eksperymentalnie to zmienisz. Co do drabinek Nie masz możliwości kontaktu z instalatorem tego co tam masz? Masz wszystko tzw. podłogówkę i tylko te dwie drabinki? Jak tak to wiesz w jaki sposób są zasilane? Może po prostu gdzieś to zasilanie jest zakręcone. Jak odpowietrzałeś to było wysokie ciśnienie (tryskała ta woda z odpowietrzników)?
  2. Cześć Pytanie kieruję do ewentualnych osób które miały podobny problem i zastosowały jakąś pompę do odprowadzenia kondensatu. Muszę się podnieść z tym na około 1,5m i przetłoczyć aż około 15mb. Jasne,bez problemu sobie odpowiednie pompki z tym poradzą ale zagłębiając się w ich instrukcje montażu wszędzie jest opisane,że odcinek poziomy powinien być montowany z minimum 1% spadkiem czyli w moim przypadku 15cm niżej powinienem skończyć niż zacząłem. W tym momencie rodzi się problem bo po prostu nie mam na to miejsca. Mam tak,że spokojnie poprowadzę taki spadek do 10mb potem bym musiał znowu pompować do innej pompy i dopiero pozostałe kilka metrów już do kanalizacji lub 15mb na jednej pompie ale dosłownie w POZIOMIE. Jest ktoś co musiał tak zainstalować odprowadzenie i zadziałało tłoczenie w poziomie czy jednak ten spadek jest wręcz konieczny do prawidłowego działania?
  3. Sterownik pracował 1 sezon grzewczy. W 100% sprawny. Link do aukcji https://www.olx.pl/oferta/ecoster-200-plum-panel-pokojowy-sterownik-CID628-IDGdMuA.html
  4. Zestaw pracował 4 sezony grzewcze. Regularnie serwisowany w 100% sprawny.Dodatkowo dokładam czujnik temperatury spalin. Link do aukcji https://www.olx.pl/oferta/palnik-rotary-kipi-8-36kw-full-zestaw-sterownik-czujniki-podajnik-CID628-IDGdNkB.html
  5. Używany 1 sezon. W 100% sprawny. Link do aukcji https://www.olx.pl/oferta/kipi-modul-internetowy-tp-link-econet300-plum-CID628-IDGdNEI.html
  6. Zestaw pracował jeden sezon grzewczy. W 100% sprawny. Link do aukcji https://www.olx.pl/oferta/afriso-silownik-343-zawor-4-drogowy-1-czujnik-CID628-IDGdLBv.html
  7. Pompa pracowała 1 sezon grzewczy. W 100% sprawna. Link do aukcji https://www.olx.pl/oferta/pompa-obiegowa-leszno-lfp-epco-25-40-70-elektroniczna-CID628-IDGdOje.html
  8. Cześć, podepnę się pod temat bo podobny problem w mojej głowie się pojawił. W skrócie: Mam jeden obieg grzewczy. Chciałbym kocioł wykorzystać również do grzania wody użytkowej zmagazynowanej w bojlerze(za bojlerem cyrkulacja być może grupa afriso wzs100 lub coś własnego pomysłu). Z pierwszych rozeznań stawiam na JUNKERS CERAPUR SMART ZSB 24-5c ale może bardziej doświadczeni mają jakieś argumenty odradzające taki zakup. Przy okazji mam też pytanie odnośnie sterowania. Z racji posiadania Kipi i econet 300 nie ukrywam,że bardzo sobie chwalę możliwość podglądania na monitorze tego co się dzieje z temperaturami i innymi parametrami stąd też zastanawiam się czy jest jakieś rozwiązanie pozwalające na podobne udogodnienie w przypadku przejścia na w/w junkers. Z góry bardzo dziękuję z ewentualną pomoc.
  9. Dołącz proszę do tego wykresu temperaturę kotła i podaj jaką masz ustawioną Temperaturę alarmu przegrzania kotła.
  10. @tablo888 Doskonale pamiętam czasy paleniem węglem. Nawaliło się w kocioł po szyję, jak doszło do 80-90 to gazeta i popiół na wierzch,drzwiczki zamykamy i kilka godzin spokoju. W grzejniki wpakowana temperatura prawie taka jak na kotle to i na początku można było na golasa po chacie latać :) Musisz się przestawić. Jak wyłuskałeś błędy palnika i ustawień to po prostu pal i nie wygaszaj. Jak chcesz ustaw harmonogram z delikatnym zmniejszeniem (noc i nikogo nie ma w domu). DELIKATNYM, u mnie to jest 0,6°. Nie ma co się "wydawać". U mnie (sorry,że znowu wskaże tę stronę) cieplowlasciwe.pl wskazało ucieczkę ciepła w ponad 50% przez ściany. hm... 111dni i 3,5 to daje średnio 31,5 kg na dobę. Pierwszy sezon, dodano jakieś tam wyziębione poddasze, chata bez ocieplenia i 240m/kw to chyba nie tragedia.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.