Skocz do zawartości

conneus

Forumowicz
  • Liczba zawartości

    19
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

O conneus

  • Tytuł
    Bywa od czasu do czasu

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Hmm, a jeszcze mam 1 wariant. Mianowicie jakby zainstalować zbiornik kombinowany (220 dla co/80 dla cwu) i podłączyć wyjście do grzejników w połowie takiego zbiornika ( gdzie woda nie jest gorąca ani zimna...
  2. Czyli lepiej nie kombinować zostać przy zasobniku CWU + jakimś zworze mieszającym termostatycznym czy tam zaworze 3d na grzejnikach? W sumie to mi bardziej chodzi by temp zasilania grzejników nie przekroczyła 60-70, nawet jeśli na piecu by było 80. cos jak na tym zdj.
  3. W umie prócz rur do grzejników (pex) to jeszcze nic nie kupione. Połączenie trójnikowe bez rozdzielaczy. W sumie zapotrzebowanie przy -20 wynosi u mnie 3-4KW z tego co obliczałem na stronie. Rury pex już poprowadzone. Co do bojlera są 2 osoby dorosłe, to trzeba liczyć maksymalnie to 40l na os. ciepłej wody. Załóżmy, że normalny bojler by był 80l, to tu bym dał z 250-300.
  4. Dokładnie, rozmyślałem nad czymś takim by uchronić pex. Ale jednak lepiej zostać przy zaworze mieszającym i instalacji otwartej.
  5. Witam, rozmyślając na temat wymienników płytowych C.O. zadałem sobie pytanie, czy nie lepiej dopłacić do większego bojlera z 2 wężownicami... Tylko, czy bojlera 2 wężownicowy będzie działać jako "wymiennik"? Pozwolę sobie umieścić o co mi chodzi dokładnie. Domyślam się, że wydajność nie będzie piorunująca, ale moc piecokuchni u mnie wynosi 8-10KW (no to realnie z 4-5). Nawet przy 80-90 stopniach na piecu ,jakby 2 wężownica potrafiła oddać 55-60 stopni na grzejniki by było idealnie. Tak z zalet jakby powiedzieć no to w sumie mniejsze zarastanie kamieniem, dodatkowo woda w razie czego w bojlerze działa jako "bufor", który stabilizuje trochę piec, w razie jakiejś super awarii zawsze można odkręcić kran by wyziębić bojler i również piec. Oczywiście na rysunku nie ma pomp itp bo mi się nie chciało rysować tego. Btw. nie zwracajcie uwagi na te rury przy naczyniu, zapomniało mi się zmazać 1 rury.
  6. Teoretycznie rozprasza powietrze w układzie, zastanawiam się właśnie czy rury idące w dół nie będą łapać pęcherzy powietrza, szczególnie ten spadek pod futryną.
  7. Dobra udało się ogarnąć troch większą "dziurę" na rury. Kupiłem na próbę 2,5m rury 22, palnik, zestaw do lutowania. Jutro pobawię się i zrobię przy samych drzwiach tą rurkę. Finalnie naszkicowałem coś takiego. Dodałem zawór zwrotny do bojlera co by mi czasem nie cofało cieplej wody z bojlera na piec. Jedynie nie wiem teraz czym sam separator powietrza wystarczy...
  8. A zobaczę jak w praniu wyjdzie podłączenie. Według tego co się naczytałem 22 cu spokojnie da radę. Próbowałem jeszcze zobaczyć stal 3/4, ale o zgrozo cena większa niż miedzi w sklepach. Grzejnika w kuchni jednak nie będzie, bo rzeczywiście przegrzewało by pomieszczenie, a zapotrzebowanie mam około ~4,5 KW (liczone na znanej stronie zapewne) przy -20. Zaraz idę powalczyć, aby 2 rura weszła. W sumie to mam jeszcze pytanie bo w lutowanie się bawiłem, ale elektroniki... tak więc czym najlepiej zabezpieczyć ścianę przy lutowaniu takim palnikiem? Bo na yt to sobie lutują, ale w imadełku...
  9. Haha, no patrz się o tym nie pomyślałem. Przecież i tak ta instalacja jest o biegu pompowym tylko. Tylko sczerze musze zobaczyć czy tam 2 rurki wejdą.
  10. Niestety nade mną jest ślepy strych akurat bo mam mieszkanie narożne na 1P, a u nas w kamienicy są 2 piętra. To mam ślepą przestrzeń bez dostępu. Po 2 godzinach batalii planowania. znalazłem słaby punkt, mianowicie deski pod futryną. Po stratach w postaci wykręconego kciuka udało mi się usunąć te deski. I mam teraz możliwość puszczenia czegoś co ma ~28 mm ( w otulinie) i zastanawiam się nad pex, albo Cu. bo niestety będzie 2x skręt 90 stopni po każdej stronie rurki. No to myślałem teraz nad czymś takim... Jeszcze znalazłem super naczynie 10l o wym 18x18x30 /wys. x szer. x dł./ jest szersze a nie wysokie, tylko nie mam pojęcia jaka pojemność wodna kotła jest , ale 10l to spokojnie starczy do instalacji nawet jakby miała 100l.
  11. No to trzeba będzie zrobić trójnik na rurę wzbiorcza przy piecu i dać pompę na zasilanie. Chociaż wydawało mi się, że u kogoś widziałem naczynie blisko rur a miał pompę na powrocie. Ps. sąsiada nie mam wyżej :D
  12. 90cm ścianą z 2 kominami w środku i kanałem wentylacyjnym. Raczej już bezpieczniej będzie przebić się dołem pod drzwiami z 1 rurą. Popatrzę jutro może pójdzie puścić stal 3/4 bo pexa wolę nie mimo, że mam zaciskarke. Bo akurat to będą w połączenia pod podłogą i jak znam życie akurat one dadzą znać o sobie.
  13. Ale i tak by zdjąć tą deskę muszę rozebrać pół pomieszczenia bo są na pióru wpust i akurat zaczyna się z naprzeciwka. Najwyżej jutro coś pokombinuję. Może akurat legary czy coś idzie idealnie w tym miejscu to wytnę i wstawię z powrotem. Ale wracając do układu. Załóżmy, że jeśli rura by szła dołem taki układ może być? Dodam, że potrzeba tak czy siak mi pexa potem na grzejniki. To rura wbiorcza i z 1m powrotu będzie ze stali + rury do bojlera. Otwarta instalacja by pasowała bo na samym wymienniku i pompie idzie oszczędzić dużo...
  14. Akurat wzdłuż ściany... i to 3m... ale tak czy siak popatrzę jutro i może uda się jakiegoś pexa tam zarzucić czy inne pieruństwo. W sumie jakby pompa na powrocie była to nie ma wtedy różnicy czy rura będzie 1 cm pod naczyniem, jedynie naczynie ma być najwyższym punktem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.