Skocz do zawartości

k750i

Forumowicz
  • Postów

    25
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

1653 wyświetleń profilu

k750i Osiągnięcia

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

  • Pierwszy post
  • Współtwórca
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później
  • Od roku na pokładzie

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Dodaję rozrysowane całe mieszkanie ponieważ muszę ruszyć z tematem wentylacji bo pierwsze zimne noce i okno w sypialni mokre, po otworzeniu rano okna całe zaparowane. Szafy nie odsunę ponieważ to jest szafa zabudowana z karton gipsu. Znalazłem jeszcze niedocieplony odcinek 1m w rogu u dołu tam gdzie było najbardziej niebieskie- okazało się że nad gankiem wejściowym był sufit obniżony i tam nie było wcale ocieplenia. Kotłownia jest w osobnym pomieszczeniu na parterze do którego wchodzi osobnym wejściem. kol. @Witek-z-Ulicy jak to widzisz. Dać anemostat wywiewny w punkcie 1 i kratkę nawiewną w punkcie a lub b czy wykuć w kominie punkt 2. i wyjąć kawałek uszczelki w oknie ale obawiam się że wtedy może ciągnąć po nogach a w rogu i tak nie będzie dobrej wymiany powietrza- to są tylko moje przypuszczenia nie podparte wiedzą. Chciałbym to zrobić raz a dobrze bez przesadniej demolki sypialni. kol. @mkwapisz a na jaką szerokość była ta piana wpuszczana. wiedząc że problem jest w samym rogu to na boki po ile cm się odsunąć?
  2. W domu mam piec na ekogroszek i pali się non stop. W zimie w sypialni na noc mamy między 19-20 stopni. Wietrzone przez dzień i zawsze przed spaniem. Rano całe okna mokre i na parapecie woda. Chciałem zacząć od zrobienia porządku w sypialni a w późniejszym czasie w pozostałych pokojach. Tylko zamiast klepać dziury na oślep po ścianach wolałem zapytać. W zeszłym roku jak były mrozy po -20 pożyczyłem od sąsiada telefon z kamerą termowizyjną i załączam te zdjęcia może też coś podpowiedzą. Ogólnie propozycja kol. Witek_Z_Ulicy aby temat rozpatrywać dwutorowo jest trafna bo wydaje mi się że mam dwa problemy. Przemarzanie ściany i brak wentylacji. kol. @mkwapisz czy możesz coś więcej napisać o tym pianowaniu? chodzi mi o to jak szeroko od miejsca przemrażania była wtłaczana. Czy to było 20cm na boki czy może metr?
  3. Te kominy są wentylacyjne, nie używane nigdy tak więc jeden problem z głowy. w Kuchni jest komin z 2 wolnymi kanałami. naszkicowałem na szybko w pracy, jak bedzie trzeba to zrobie w komputerze. I jeszcze ważne bo z zewnatrz na klatkę i na górze przy wejściu do mieszkania mam drzwiczki małe dla kotów i one nie są jakoś bardzo szczelne- wręcz bym powiedział że przez nie ciągnie jak fix;) i fajnie świeże powietrze wstępnie na klatce się ogrzewa bo tam jest tez grzejnik. SKM_C30821090120510.pdf
  4. Witajcie. Proszę o podpowiedź w prawidłowym wykonaniu wentylacji grawitacyjnej w sypialni. Na ten moment jest brak jakiejkolwiek wentylacji i było okno zawsze delikatnie uchylone ale w sezonie zimowym jednak w narożniku wykraplała się woda i pojawiał się grzyb. Kolejnego sezony nie ma zamiaru tego znosić. Wymiary sypialni 4,2 x4,5 wys 2,65 = 50m3 . Ściany zbudowane z pustaka z pustką powietrzną 5cm. docieplone białym styropianem 10cm. Od góry nieogrzewany strych użytkowy, na podłodze trociny z wapnem, wylewka i 10cm styropianu. Problem jest z narożnikiem tym który jest od strony klatki schodowej- w rogu u góry po nocy jest normalnie mokro. Wysokość komina ok. 10m ciąg jest bardzo dobry. wg. Rysynku który zamieściłem mam 2 wyjścia- wykuć w kominie który jest juz w sypialni ale znajduje się po przeciwnej stronie problematycznego narożnika i nie wiem czy cokolwiek to da. Drugie rozwiązanie - w rogu tam gdzie jest wilgoć wykuć na strych założyć anemostat wywieny, rurą spiro 100 przejechać pod delikatnym skosem do komina który jest 5m dalej. Z racji tego iż drzwi do sypialni są szczelne i nie chciałem ich podcinać to wykuję otwór fi100 koło drzwi przy podłodze aby tamtędy zasysało powietrze z przedpokoju. Czy tak wykonana wentylacja będzie dobrze działała?
  5. Witam serdecznie. W ostatnich dniach zabrałem się za przygotowanie pieca do sezonu zimowego, wymiana ślimaka bo był zużyty, pomalowanie zasobnika na węgiel, wyjęcie całego palnika, czyszczenie i sprawdzanie wszystkich elementów czy nie są uszkodzone. Ogólnie tragedii nie ma. Pojawił się mi jednak mały problem i nie jestem pewien czy mogę tak zostawić. Wzdłuż ślimaka jest idealny poziom, natomiast równolegle do pieca jest delikatnie skrzywiony i nie wiem czy mogę tak zostawić Nie dam rady go bardziej wypoziomować bo trzymią mnie rurki w piecu, jedynie co to rozwiercać wszystkie otwory na śrubki żeby przekrzywić te parę milimetrów. W załączniku przesyłam zdjęcie jaka to jest nierówność. Pozdrawiam
  6. Witam. Czy udało Ci się wykonać przeróbkę? pomogła coś?
  7. znalazłem coś ciekawego piec rakietowy Zastanawiam się czy tego typu konstrukcja wystarczyła by do dogrzewania wody latem w zasobniku 140l gdy słońca jest za mało aby zagrzać wodę z kolektora własnej roboty:) docelowo wykonać RS wg tego poradnika Piec rakietowy wg. multipodwórko
  8. Witam! panowie przyłącze się do tematu ponieważ stanąłem przed takim samym problemem jak autor tematu. Po rozmowie z budowlańcem usłyszałem, że jak chcę to zrobić dobrze to folia paroizolacyjna na beton, wełna mineralna 20cm, na górę folia paroprzepuszczalna - nie chciałem deskować. Problem mam jeden- w domu mam dwa koty które bardzo często na strychu urzędują i boje się dwóch rzeczy- raz jak sie wpakuja do wełny i póxniej do domu to będzie masakra, a dwa może sie któremuś spodobać wełna jako kuweta i wtedy pozamiatane. Czy Waszym zdaniem 20cm wełny będzie znacznie lepszym rozwiązaniem od 10+5cm styropianu na mijankę? Pozdrawiam
  9. Witam serdecznie i proszę o podpowiedzi co dalej działać bo po dzisiejszej kłótni z żoną jak po przeróbkach zdusiło piec, dom zakopcony, na polu mróz a ja w pracy... Mój piec wygląda jak w załączniku. Przeczytałem całe 35stron poprzedniego tematu i skierowało mnie do tego. Przeróbkę na czas testów wykonałem z 6mm blachy. Wymiary palnika w załączniku. Ruszt posiadam stalowy nie wodny. Problem polega na tym że piec kopci znacznie, podczas rozpalania i w trakcie palenia. Dopiero jak cały zasyp się rozpali to przestaje dymić. Jak czytam o stałopalności rzędu 12h na zasypie ok. 25kg to się za głowę chwytam- u mnie taka ilość opału idzie w 5 godzin. Dosyć szybko cały zasyp się rozpala. Po przeczytaniu wszystkich stron wiem, że muszę obserwować swój piec i próbować-jednak odnośnie mojej konstrukcji mam kilka konkretnych pytań: - czy wymiary palnika mniej więcej prawidłowe? - czy szerokość kanału spalania 13cm nie jest za duża? - czy powinienem blokować szamotem spód palnika? - przerwa między opłomkami a tylną ścianą wynosi ok.3cm czy powiniem ją wyłożyć szamotem? Z tyłu pieca mam otwór na wentylator i można by go było wykorzystać do wprowadzenia powietrza wtórnego bezpośrednio pod palnik-z kolei piszecie, że lepiej jak to powietrze jest ogrzane - czyli poprowadzić rurę poskręcaną z różnych kształtek tak jak na którymś zdjęciu było pokazane bezpośrednio pod palnik? To są takie najważniejsze pytania które mnie nurtują na początek, w miarę możliwości bardzo proszę o odpowiedzi/podpowiedzi. Nie napisałem jeszcze na temat domu- Piętro domu wielorodzinnego, powierzchnia 140mkw. +cwu 140l, ściany grubość 46cm z pustką powietrzną, w tym roku dopiero będą docieplane styropianem 15cm. strop nieocieplony, strych nieogrzewany, okna z szybami zespolonymi ok. 10 letnie. Pozdrawiam
  10. Bardzo dziękuję za odpowiedzi, nie spodziewałem się aż takiego odzewu, bardziej myślałem że usłyszę odpowiedź kup sobie nowy, co się będziesz męczył jak to w dzisiejszych czasach- łatwo szybko i przyjemnie. kol. @berthold61 oraz @Norman1212 zastawnawiałem się nad przeróbką na palnik wery ale wtedy nie rozwiąże mi to "chodzenia"do pieca przez starszych rodziców a w sumie oto się rozchodzi. Jak bym miał podajnik to sam się tym będę zajmował raz na kilka dni a wdomku będą mieli ciepło. Propozycja kol. @mac65 wydaje się być strzałem w dziesiątkę, na logikę faktycznie to może zadziałać. Czytałem ten post kilkanaście razy i nie mogłem tego połączyć w całość dzięki rysunkowi @marcus312 stała się jasność. Mam jeszcze pytania odnośnie montażu - czy ma znaczenie ta pionowa przegroda czy będzie dotykała opłomek czy zrobić odstęp ok.1cm tak jak jest do tylnej ściany żeby spaliny "opływały" z dwóch stron opłomki? - w załączniku przesyłam wymiary pieca (ręcznie naszkicowane) i zastanawiam się czy wystarczy jak palnik z podajnika zamocuję na równo z aktualnym rusztem lub nawet na nim? czy lepiej zejść jak najniżej żeby wykorzystać jak największą powierzchnię odbioru ciepła? (pytanie może banalne ale zanim zacznę ciachać piec to wolę zapytać) oczywitym jest że wtedy popielnik trzeba będzie powiększyć. - teraz pytanie dosyć ogólne których odpowiedzi jest pełno na forum tylko jak mam się skupić na szukaniu to fajnie wiedzieć czego się szuka- jaki typ palnika waszym zdaniem będzie się nadawał do mojej konstrukcji? można patrzeć za używkami z demontażu czy raczej nowy zestaw kupić? chyba że ktoś z forumowiczów ma sprawdzonego dostawcę lub na sprzedaż. Po tej serii pytań mam nadzieję, że większość tematów będę miał już jasność i zabiorę się za przeróbki bo przyszła zima już tuż tuż :) Pozdrawiam serdecznie.
  11. Witam szanownych forumowiczów. Dzięki temu forum oraz stronie czysteogrzewanie dowiedziałem się bardzo dużo ciekawych i prostych rozwiązań dzięki którym można spalać czysto i bezdymnie. W związku z tym, iż 2 lata temu w moim domu rodzinnym został wymieniony piec na "nowy" zrobiony przez lokalnego rzemieślnika- cała wieś od niego kupiła to my też bo jest dobry z grubej blachy i na lata.... stanąłem przed nie lada problemem. Wymieniać prawie nowy czy dorobić sam podajnik. Teraz po kolei. 1. mieszkanie- 1 piętro domu jednorodzinnego w tym roku ocieplone styropianem 10cm, ściany grube 40cm z pustką powietrzną. Parter ogrzewany (mieszkanie ) strych nieogrzewany, strop jeszcze nie ocieplony (w te wakacje będzie docieplony styropianem 10-15cm) 2. c.w.u. 140l 3. Piec wygląda jak na zdjęciu- rzut z boku. te kółka to są poziome rury 2 calowe. wymiary paleniska szer. 370mm głębokość 400mm, wysokość 550mm,ruszta stalowe ramka wyjmowane. wysokość popielnika 150mm. Z tego co rozmawiałem to piec jest ok. 22kW. Dzięki temu forum- wyczytałem że kocioł jest przewymiarowany i zmniejszyłem zasyp cegłami szamotowymi bo jak widziałem ile opały się ładuje to aż mnie ciarki przechodziły po plecach. Pytanie moje teraz jest następujące- jakie jest Wasze zdanie -osób z wiedzą i praktyką- czy warto jest się pchać w dokładanie podajnika do takiego pieca? Z montażem nie będzie problemu- sam sobie z tym poradzę- pytanie czy warto. Bardzo proszę o odpowiedź ponieważ łatwo się ogląda obrazki w internecie jak to pięknie wygląda a w praktyce nie zawsze jest tak kolorowo. Pozdrawiam
  12. Witam! Mam zamiar ocieplić poddasze ok.75m2 w domu z lat 80. Strop to wylewka betonowa ok. 10cm na tym wysypane trociny z wapnem ok.5cm. Strych używany jako magazynek rzeczy różnych. Postanowiłem ocieplić styropianem 10cm "fazowanym" i na to pójdą panele z remontowanego pokoju. Zastanawiam się nad jednym tematem- czy ma sens stosowanie jako paroizolacji srebrnej folii od podłogówki w celu odbicia promieni podczerwonych? koszt jakoś nie jest wielki bo wychodzi ok. 120zł na cały strych- pytanie czy to ma jakiekolwiek uzasadnienie aby taką folię zastosować czy to są pieniądze wywalone w błoto? Pozdrawiam
  13. Ten krok mam już zrobiony. Na zasilaniu wężownicy mam założony zawór zwrotny ze sprężyną.
  14. Bliżej niestety nie mogę bo będę się wpinał na strychu. reszta rurek idzie w ścianie. Docelowo jak będzie remont to dojadę do samego kranu w łacience. Ale czy ten sposób prowadzenia jest słuszny? czy raczej bez sensu robić takie zawijasy? Pozdrawiam
  15. Witam! Panowie potrzebuję założyć cyrkulację c.w.u. do bojlera. Odległość z pieca do miejsca poboru wody jest w przybliżeniu ok. 18m. Boiler jaki posiadam to irmet 140l z podwójną wężownicą. Aktualnie po nagrzaniu wody w C.w.u. Muszę odpuścić ok. 10l wody aby leciała już gorąca woda. Jest to marnotrawstwo najwyższej maści. Postanowiłem coś z tym zrobić. Naszkicowałem schemat jak chciałbym to podłączyć. W zasobniku nie ma wyjścia na c.w.u. ale w połowie wysokości jest zaślepione wejście. W tym miejscu chciałbym się wpiąć z powrotem C.w.u. Zasada sterowania miała by polegać na wyłączniku czasowym. Jak chcę się iść myć włączam przyciskiem w kuchni pompkę która będzie sobie mieszać wodę przez czas powiedzmy 5min. Zanim wykonam czynności pomocnicze przed wejściem do wanny to woda powinna juz być gorąca. Przed bojlerem założyć zawór zwrotny klapowy 1/2 cala miał by zapobiec wychłodzeniu wody w bojlerze jak nie pracuje pompka, żeby na rano jeszcze została. Dwa pytania: 1. Czy schemat prawidłowy? 2. Czy rura 16 pp do powrotu C.w.u. jest prawidłowa. Pompka jaką posiadam sprawna z demobilu to ibo15/14 przeznaczona typowo do c.w.u. z przyłączami 1/2 cala. Na schemacie dodałem jeszcze 2 obejścia - mam pytanie czy jest sens takie stosować zamiast zaworu zwrotnego żeby zatrzymać grawitacyjne krążenie wody i wychładzanie bojlera? Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.