Skocz do zawartości

DarekP123

Forumowicz
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Katowice

Osiągnięcia DarekP123

Ciekawy

Ciekawy (3/14)

  • Pierwszy post
  • Współtwórca
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później
  • Od roku na pokładzie

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Witam Mam ten sam problem ..... Nie panuję nad tym zaworem :( Mam układ 3b z http://www.artbeko.ec24h.pl/honeywell-zawor-trojdrozny-1/ Doczytałem że mój 3D miesza gorącą wodę z kotła z zimnym powrotem i wysyła na grzejniki. Problem mam taki że mam na kotle zadaną temp. mam 45C a w domu ciągle za ciepło.... Dziś zainstaluje sterownik pokojowy i zejdę z temp. niżej przecież nie będę wietrzył pokoi żeby obniżyć temp. Dobrze że mam żeliwny kocioł... to mi nie zardzewieje ;) ale czyszczenie co 2 dzień kotła wcale mnie nie cieszy. Ustawienie tak jak w instrukcji czyli na 5. Jak ustawię na 1 pompa odcięta i mieli wodę. Jak ustawię na tą drugą 1 kocioł odcięty i gotowanie wody w kotle Jak ustawię na 9 - to co w kotle leci na grzejniki. Ustawiłem więc 5 jak w instrukcji..... :( Martwi mnie brak regulacji. Czy takie zachowanie tego 3D jest prawidłowe? Pozdrawiam
  2. No co .... Pompa ma z 10 lat skąd miałem wiedzieć, że tak się montuje. Jestem informatykiem, a nie hydraulikiem. Instalację CO sam skręciłem i w PEXie zrobiłem ;) Musiałem na necie poszukać instrukcję. Teraz wszystko działa idealnie. Wał pompy poziomo !!! i pęcherzyki pary nie wpływają na jej pracę Pozdrawiam Darek
  3. Witam Już wiem :D znalazłem przyczynę. pomogło piwo i przyglądanie się instalacji. Wykorzystałem starą pompkę Grundfosa z poprzedniej instalacji. Nie miałem instrukcji więc zamontowałem ją tak jak mi pasowało. Wczoraj doczytałem na stronie Grundfosa, że... Pompa musi być zamontowana wałem w położeniu poziomym No i wszystko jasne :rolleyes: Objawy błędnego zamontowania pompy jak wyżej. Przyznaję się do błędu bo komuś może się to przydać. B) Pozdrawiam Darek
  4. Sprawdzałem wielokrotnie poprawność podłączenia elementów i myślę ze wszystko jest OK. Zgadzam się z pomysłem Bacy350. Dziwne jest pojawianie się bąbelków pary przy temperaturze 70C. Faktycznie wygląda to na miejscowe przegrzanie..... Trzeba będzie zaczekać, a to piwko tez mi pasuje :) Darek
  5. Witam Wykonałem instalację CO wg schematu jak w załączniku. Dodatkowo zrobiłem odpowietrznik automatyczny tam gdzie strzałka "Do zbiornika wyrównawczego". Do 70C na wyjściu kotła wszystko działa idealnie. B) Powyżej 70C pojawiają się pęcherzyki pary.... odpowietrznik zaczyna działać. :huh: Układ traci stabilność. :o Pompa kręci się, ale ruch wody w grzejnikach zamiera. Temperatura szybko narasta do 100C. Woda ze zbiornika wyrównawczego wylewa się. Odpowietrznik gwiżdże. Zmieniam prędkość pompy, ale temperatura nie spada. :o Moje podejrzenia: 1. Pęcherzyki pary podnoszą kulkę zaworu różnicowego i pompa tłoczy wodę w krótkiej pętli zaworu. 2. Zapowietrzenie pompy Czy miał ktoś podobny problem i go rozwiązał? Pozdrawiam Darek
  6. Powtarzam raz jeszcze.... Ja nie chcę mierzyć sprawności mojego kotła !!! Producent już zmierzył - 85% ;) Mnie bardziej interesuje jak zmieni się sprawność po zmianie jakiegoś parametru (np. nadmuchu wentylatora). Chcę znaleźć optymalne ustawienie kotła. Na przykład kolega Czp01 zainstalował między kotłem i kominem dodatkowy wymiennik. Mierząc temperatury na zasilaniu, powrocie oraz między kotłem i dodatkowym wymiennikiem można będzie wyliczyć o ile % wzrosła sprawność i odpowiedzieć na pytanie czy warto ponosić koszty na dobudowywanie takich elementów....
  7. Takie charakterystyki można dostać od producenta. Mnie interesuje jak ustawić kocioł u mnie w domu, z moim kominem, pompką, wentylatorem, węglem który kupiłem, smołą na wymienniku itd. tak aby sprawność była największa. Chcę testować różne ustawienia i wyliczać sprawność wg podanych wzorów Nie potrzebuję ciepłomierza wystarczą mi wartości do podanych wzorów. Darek
  8. ... i znów M77 Zgodnie z normą PN-EN303-5 moc kotła powinno się obliczać w oparciu o efektywne grzanie. Efektywna moc kotła: U1 = strumień_wody_w_kotle [m3/s] * średnia gęstość_wody [kg/m3] * ciepło_właściwe_wody [J/kgK] * różnica_temperatur [K] Moc paleniska: U2 = masa_paliwa_spalonego_w_jednostce_czasu [kg/s] * wartość_opałowa [J/kg] Sprawność kotła: U1/U2 Darek
  9. Wiem wiem i dlatego poświęcam swój czas i kombinuję. Za 6T groszku zapłaciłem 4200zł i żal mi 2100zł rocznie uciekających w komin, przy sprawności 50%. Znalazłem ciekawą wypowiedź M77 Ale z tego, co wyczytałem, generalnie są dwie metody liczenia sprawności kotła: bezpośrednia oraz pośrednia. W metodzie pośredniej dodaje się straty i suma ich odjęta od 100% to jest sprawność kotła. Z tych strat, które się uwzględnia, najważniejsze to kominowa oraz strata niepełnego spalania. Dla obliczenia straty kominowej stosuje się empiryczny wzór Siegerta, w którym korzysta się z pomiaru temperatury spalin i zawartości dwutlenku węgla. Natomiast stratę niepełnego spalania można wyliczyć mierząc dodatkowo zawartość tlenku węgla. Jak widać w metodzie empirycznej w ogóle nie badamy budowy kotła, tylko efekt spalania. Jest tu pewna subtelność, ponieważ zmniejszając dopływ powietrza, obniżamy stratę kominową, ale zwiększamy stratę niepełnego spalania. Rzecz znana wszystkim z praktyki: albo niedopałki, albo ciepło uchodzi w komin. Gdzieś leży optymalna wartość, przy której suma tych strat osiąga minimum. Przy czym, strata kominowa jest kilkakrotnie większa od straty niepełnego spalania. Jest pytanie, czy producent musi wykazać doświadczalnie, że istnieje taki sposób palenia, gdy zachodzi to minimum, czy też może założyć, że taki sposób istnieje i teoretycznie to minimum wyliczyć. W tym drugim przypadku optymalny sposób palenia oczywiście istnieje obiektywnie, ale w praktyce może być trudny do osiągnięcia. Darek
  10. Mam :-) Dla CWU bardzo łatwo można wyliczyć sprawność kotła . Tutaj Niestety ja nie mam CWU.... :-( Szukam dalej.... :-) Darek
  11. Trzeba gdzieś na necie znaleźć średnią temperaturę w danym sezonie cieplnym. Tak jak piszesz różne są zimy ... Darek
  12. Witam Widzę że dyskusja idzie w dobrym kierunku :-) Tematem wątku jest zwiększenie wydajności pieca. Elementów regulacyjnych jest sporo. Tylko jak to wszystko ustawić, żeby za opał zapłacić najmniej. No to mamy pierwszy parametr ... powiedzmy dla bezpieczeństwa 60C - minimalna temperatura spalin w kominie. Można wywiercić otworek w kominie i wsadzić termometr. Tylko ze to za mało do optymalizacji sprawności. Ale jak mierzyć w domku sprawność kotła? Macie może jakieś linki do ciekawych stron WWW Co z przepływem powietrza w kominie .... :-( Bo jak będzie większy przepływ to obniży się temp. w kominie, a nam przecież nie zależy na grzaniu powietrza na dachu. Można mierzyć zawartość tlenku węgla w spalinach ale czym? :-( Podobają mi się tabelki kolegi CZP01 Tabele zużycia węgla Widać że co roku zużywa mniej węgla. Tak więc zabawa z kotłem opłaca się :-) Pozdrawiam Darek
  13. Witam Napisałem, że jestem zadowolony z pięknie rozbudowanych radiatorów w piecu Kielara. Wypowiedzią poniżej zostałem jakby wywołany do tablicy... :-) Nie zgadzam się z wieloma stwierdzeniami z cytowanej wypowiedzi i dlatego pozwolę wtrącić do niej swoje uwagi. Uważam, że jak poznamy zjawiska fizyczne zachodzące w kotle postaramy się zwiększyć jego wydajność. .. i na początek Współczynniki przewodzenia ciepła dla różnych materiałów: żeliwo szare 45-58 W/m*deg stal węglowa 42-50 W/m*deg woda 0,60-0,67 W/m*deg powietrze 0,025 W/m*deg Z tabelki widać, że najlepszymi przewodnikami ciepła jest żeliwo i stal, a powietrze źle przewodzi ciepło i jest wręcz izolatorem dla ciepła. Dlatego stal kaloryfera szybko przeniesie ciepło z zawartej w nim wody, ale już z przekazaniem ciepła do powietrza jest problem. Po stronie powietrza stosuje się radiatory, aby zwiększyć powierzchnię połączenia stali kaloryfera i powietrza. Przekazywane ciepło jest wprost proporcjonalne do powierzchni połączenia stali i powietrza. Sprawność kaloryfera z powodu izolacyjności powietrza jest marna i większość ciepła wraca wraz z wodą do kotła (ale nam to właściwie nie przeszkadza bo z kotła woda z ciepłem wróci do kaloryfera). Podobne zjawiska zachodzą w kotle .... tzn radiatory stosuje się na połączeniu powietrza i żeliwa aby zwiększyć ilość przekazywanego ciepła na połączeniu (powietrze-żeliwo). Przepraszam. Nie chciałem nikogo urazić. Zachęcam do czytania książek i materiałów z badań zamieszczonych na internecie. Wystarczy zapytać pana Gugla, a on wie wszystko :-) Pozdrawiam Darek
  14. ale wracając do tematu wątku..... Czytając fora widzę, że ciepły komin to największy problem Kielara 1.czy do zwiększania wydajności tego pieca powiększał lub zmieniał ktoś fabryczną blachę blokującą bezpośredni wylot ciepłego powietrza do komina? 2. jak się ma wymuszony nawiew do przepustnicy spalin czopucha? W starym piecu napaliłem, przytłumiłem przepustnicą czopucha i ciepło pozostawało w piecu. Co teraz z tymi zautomatyzowanymi piecami? Przecież wymuszony nawiew wydmucha mi całe ciepłe powietrze z pieca...... Darek
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.