Opiszę tylko to, co faktycznie pomogło, a nie 2 miesiące podejść do tego tematu na różne sposoby (i w sumie 5 miesięcy reklamacji Światłowodu Play).
Mój sprzęt to:
· Piec na pellet SAS
· Sterownik TECH ST-555
· Moduł Internetowy TECH ST-505 (w wersji 0.1.249 - 10Mbit – to połączenie wykrył mi router)
· Światłowód Play z ich routerem KAON AR5344 + sieć oparta na Comtrend Powerline Powergrid Adapter 200Mbit i routerze TP-LINK WR841ND
Ostatecznym rozwiązaniem na problem z portem 2000 okazała się aktualizacja firmware modułu internetowego z wersji 1.x.x na wersję 3.1.22 (lub 3.2.22) i zmiana portu komunikacji z 2000 na 29200. Dla Modułów Internetowych w wersji 100Mbit firmware musi być podbity z 2.x.x na 4.x.x – tego tutaj nie opisuję.
Kroki do zrobienia – to co zadziałało w moim przypadku:
1. Przygotowanie pendrive 4GB
a. Sformatować go w Windowsie z partycją FAT32
2. Na pendrive bez żadnych katalogów wrzucić plik ST-505.bin (niestety nie mogę tutaj do postu dodać tego pliku, więc daję link do miejsca gdzie go właśnie zamieściłem - https://megawrzuta.pl/66glcjig)
3. Pendrive włożyć do portu USB w Module Internetowym (mój pendrive ma diodę – jak jest podpięty do komputera to dioda od razu zaczyna mrugać – natomiast po wpięciu do portu USB w Module Internetowym dioda nie zaczęła mrugać – i to wcale nie oznacza błędu)
4. Wyłączyć piec wyłącznikiem lub wtyczką z gniazda
5. Po chwili piec włączyć z powrotem
a. Na ekranie Sterownika nie pojawiła się żadna informacja
b. Dioda na pendrive zaczęła mrugać, więc Moduł zaczął coś z niego pobierać
6. Na pierwszy rzut oka nic się nie wydarzyło
7. Po kilkunastu sekundach wejść do zarządzania Modułem Internetowym: Menu Instalatora -> Moduł Internetowy -> Adres IP
a. W moim przypadku adres IP zmienił się z 192.168.1.29 (zdefiniowany na stałe adres w routerze/serwerze DHCP) na 192.168.1.83 (po prostu przypisany przez DHCP), bo jak się okazało adres MAC Modułu Internetowego się zmienił
b. Adres warto sobie zapisać, żeby w kroku 8 móc iść dalej
c. Czyli widać, że już jest duży krok do przodu – coś faktycznie się zadziało z Modułem Internetowym
d. Wersja Modułu Internetowego nadal została ta sama – 0.1.249
e. W tym samym menu – Rejestruj – żeby wymusić na emodul.pl nową synchronizację
f. SUKCES! Jest wreszcie jakiś kod, który można wpisać na stronie emodul.pl!
8. Teraz odpalić komputer i zalogować się do swojego emodul.pl i zarejestrować nowy Moduł Internetowy kodem, który przed chwilą był na ekranie Sterownika
a. Prawdopodobnie będzie chwilowo połączenie, a po jakimś czasie znowu problem z portem 2000
9. Następnie w przeglądarce wpisać adres naszego Modułu Internetowego (będę pisał na swoim przykładzie)
a. Adres to http://192.168.1.83/
b. Powinna pojawić się strona z możliwością nadawania haseł dostępu
c. Ręcznie dopisać do adresu port.shtml aby mieć http://192.168.1.83/port.shtml
d. Pojawi się Zmiana portu komunikacyjnego eModul
e. Zamiast portu 2000 wpisać 29200
f. Nacisnąć przycisk Zmień
10. Piec należy znowu wyłączyć a po chwili włączyć z powrotem
11. Sprawdzić ponownie Adres IP – nie powinien się zmienić, ale warto mieć pewność, że dobijamy się do tego samego miejsca do wcześniej
12. Dla podwójnego sprawdzenia znowu wejść na http://192.168.1.83/port.shtml i sprawdzić czy na pewno jest port 29200
13. Od tego momentu komunikacja z piecem się nie zgubiła ani razu od paru godzin
Jako dodatek – lista rzeczy, która u mnie nie zadziałała:
· Wgrywanie OpenWRT na routerze TP-LINK WR841ND
· Modyfikacje w sieci
· Podmiany routerów
· Przekierowanie portów na routerze Play
· Podłączanie Modułu Internetowego bezpośrednio do routera Play
· Przywrócenie routera Play do ustawień fabrycznych
· Zmiany w firmawe w routerze wykonywane przez Play
· Zgłaszanie miliona reklamacji do Play, że nie działa
· Wielokrotne restarty sieci
· Szukanie Wiresharkiem ruchu na porcie 2000
· Kombinowanie ze stroną portquiz.net i odpytywanie portu 2000 czy Play go nie blokuje
· Podłączenie routera Edimax LT-6408n z modemem LTE Huawei E3276 jako dostawcy internetu do Modułu Internetowego
· Wymiana kabli ethernetowych na inne/lepsze/krótsze/grubsze/markowe/niemarkowe
Nie udałoby się tego osiągnąć bez świetnego supportu Doradcy z firmy Tech. Kawał dobrej roboty i dużo cierpliwości z jego strony. Dziękuję serdecznie!
A teraz pytanie – od której godziny mam zaktualizowany Moduł i zmieniony port na 29200 😊