Skocz do zawartości

espek

Forumowicz
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia espek

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

  • Oddany Unikat
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Pierwszy post

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Cześć Zakładałem, że masz też ST-505. Instrukcja jest tylko dla ST-505 w wersji 10mbitowej. Jeśli udało Ci się zaktualizować do nowszego softu Twój ST-5060, to może warto skontaktować się teraz z Techem w celu dalszych informacji - może akurat wersja softu musi być jeszcze dodatkowo podbita, czego nie ma na ich stronie. Lub strona port.shtml nie istnieje, a port zmienia się inaczej. Ja dostałem jeszcze (chyba przez przypadek) instrukcję do innego sterownika - chyba tego, który Ty masz. Instrukcja tutaj: https://megawrzuta.pl/hcczgmyh Pozdrawiam
  2. Opiszę tylko to, co faktycznie pomogło, a nie 2 miesiące podejść do tego tematu na różne sposoby (i w sumie 5 miesięcy reklamacji Światłowodu Play). Mój sprzęt to: · Piec na pellet SAS · Sterownik TECH ST-555 · Moduł Internetowy TECH ST-505 (w wersji 0.1.249 - 10Mbit – to połączenie wykrył mi router) · Światłowód Play z ich routerem KAON AR5344 + sieć oparta na Comtrend Powerline Powergrid Adapter 200Mbit i routerze TP-LINK WR841ND Ostatecznym rozwiązaniem na problem z portem 2000 okazała się aktualizacja firmware modułu internetowego z wersji 1.x.x na wersję 3.1.22 (lub 3.2.22) i zmiana portu komunikacji z 2000 na 29200. Dla Modułów Internetowych w wersji 100Mbit firmware musi być podbity z 2.x.x na 4.x.x – tego tutaj nie opisuję. Kroki do zrobienia – to co zadziałało w moim przypadku: 1. Przygotowanie pendrive 4GB a. Sformatować go w Windowsie z partycją FAT32 2. Na pendrive bez żadnych katalogów wrzucić plik ST-505.bin (niestety nie mogę tutaj do postu dodać tego pliku, więc daję link do miejsca gdzie go właśnie zamieściłem - https://megawrzuta.pl/66glcjig) 3. Pendrive włożyć do portu USB w Module Internetowym (mój pendrive ma diodę – jak jest podpięty do komputera to dioda od razu zaczyna mrugać – natomiast po wpięciu do portu USB w Module Internetowym dioda nie zaczęła mrugać – i to wcale nie oznacza błędu) 4. Wyłączyć piec wyłącznikiem lub wtyczką z gniazda 5. Po chwili piec włączyć z powrotem a. Na ekranie Sterownika nie pojawiła się żadna informacja b. Dioda na pendrive zaczęła mrugać, więc Moduł zaczął coś z niego pobierać 6. Na pierwszy rzut oka nic się nie wydarzyło 7. Po kilkunastu sekundach wejść do zarządzania Modułem Internetowym: Menu Instalatora -> Moduł Internetowy -> Adres IP a. W moim przypadku adres IP zmienił się z 192.168.1.29 (zdefiniowany na stałe adres w routerze/serwerze DHCP) na 192.168.1.83 (po prostu przypisany przez DHCP), bo jak się okazało adres MAC Modułu Internetowego się zmienił b. Adres warto sobie zapisać, żeby w kroku 8 móc iść dalej c. Czyli widać, że już jest duży krok do przodu – coś faktycznie się zadziało z Modułem Internetowym d. Wersja Modułu Internetowego nadal została ta sama – 0.1.249 e. W tym samym menu – Rejestruj – żeby wymusić na emodul.pl nową synchronizację f. SUKCES! Jest wreszcie jakiś kod, który można wpisać na stronie emodul.pl! 8. Teraz odpalić komputer i zalogować się do swojego emodul.pl i zarejestrować nowy Moduł Internetowy kodem, który przed chwilą był na ekranie Sterownika a. Prawdopodobnie będzie chwilowo połączenie, a po jakimś czasie znowu problem z portem 2000 9. Następnie w przeglądarce wpisać adres naszego Modułu Internetowego (będę pisał na swoim przykładzie) a. Adres to http://192.168.1.83/ b. Powinna pojawić się strona z możliwością nadawania haseł dostępu c. Ręcznie dopisać do adresu port.shtml aby mieć http://192.168.1.83/port.shtml d. Pojawi się Zmiana portu komunikacyjnego eModul e. Zamiast portu 2000 wpisać 29200 f. Nacisnąć przycisk Zmień 10. Piec należy znowu wyłączyć a po chwili włączyć z powrotem 11. Sprawdzić ponownie Adres IP – nie powinien się zmienić, ale warto mieć pewność, że dobijamy się do tego samego miejsca do wcześniej 12. Dla podwójnego sprawdzenia znowu wejść na http://192.168.1.83/port.shtml i sprawdzić czy na pewno jest port 29200 13. Od tego momentu komunikacja z piecem się nie zgubiła ani razu od paru godzin Jako dodatek – lista rzeczy, która u mnie nie zadziałała: · Wgrywanie OpenWRT na routerze TP-LINK WR841ND · Modyfikacje w sieci · Podmiany routerów · Przekierowanie portów na routerze Play · Podłączanie Modułu Internetowego bezpośrednio do routera Play · Przywrócenie routera Play do ustawień fabrycznych · Zmiany w firmawe w routerze wykonywane przez Play · Zgłaszanie miliona reklamacji do Play, że nie działa · Wielokrotne restarty sieci · Szukanie Wiresharkiem ruchu na porcie 2000 · Kombinowanie ze stroną portquiz.net i odpytywanie portu 2000 czy Play go nie blokuje · Podłączenie routera Edimax LT-6408n z modemem LTE Huawei E3276 jako dostawcy internetu do Modułu Internetowego · Wymiana kabli ethernetowych na inne/lepsze/krótsze/grubsze/markowe/niemarkowe Nie udałoby się tego osiągnąć bez świetnego supportu Doradcy z firmy Tech. Kawał dobrej roboty i dużo cierpliwości z jego strony. Dziękuję serdecznie! A teraz pytanie – od której godziny mam zaktualizowany Moduł i zmieniony port na 29200 😊
  3. @SebaZLegPol Czy działasz coś z Playem, żeby mieć z powrotem dostęp do pieca? Mój piec na przykład z chmurą skomunikował się ostatni raz 48 godzin temu... 😕
  4. Cześć Skoro temat żyje to dorzucę swoje 33 grosze (a może nawet złoty dwadzieścia). Piec SAS: - ST-555 Pellet P Wersja : 2.0.1G/8 z PID : 1.6.1 - ST-505 0.1.249 mam od 4 lat i mając internet LTE z Playa przez dwa lata i później lokalną radiówkę przez kolejne dwa lata nie miałem praktycznie żadnych problemów z dostępem do emodul.pl. Praktycznie zawsze działał, jak nie był dostępny to tylko przez kilka minut. Wszystkie ustawienia mogłem sobie zmieniać i ZAWSZE były akceptowane itp itd. Czyli wszystko tak jak być powinno. W tym roku w lipcu podłączyłem światłowód z Playa i zaczął się niekończący się problem z dostępem do emodułu i wyświetlającym się portem 2000... Od lipca jestem w trakcie ciągłej reklamacji do Playa. Router Play'owy zaktualizowany do najnowszego softu. Żadnej opcji firewall nie ma dostępnej. Próbowałem przekierowywania portów. Nic nie poprawiło sytuacji. A próba podłączenia swojego routera zamiast Play'owego skończyła się niepowodzeniem (router nie dostaje IP). Nie ważne czy podłączam piec bezpośrednio do routera Play czy przez dodatkowy router TP-LINK - nie działa. Zacząłem się kontaktować z producentem modułu - Tech - i też dostałem różnego typu odpowiedzi. Jednak zakończyło się w zeszłym tygodniu na nieudanym updacie softu w module internetowym (nadal mam stary soft). Informacja z Tech - wysłać do nich moduł na aktualizację, żeby była możliwość zmiany portu 2000 na 29200. Zastanawiam się nad tym. Piec potrafi mieć dziurę w kontakcie z chmurą na 3-4 godziny nawet. Kiedyś synchronizacja była co 5 minut albo i częściej i danych w statystyce była co nie miara. Teraz równie dobrze można przegapić to, że piec był odpalony przez parę godzin. Jeśli istnieje jakiś sposób na poradzenie sobie z tym problemem, to byłbym mega szczęśliwy. PS. Z internetem z Playa nawet telefony, odkurzacz i gniazdka wifi mają problemy z komunikacją z chmurą 😕 Pierwszy raz w życiu widziałem na telefonie komunikat "brak internetu - punkt dostępowy zajęty".
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.