Skocz do zawartości

Tuptus

Stały forumowicz
  • Postów

    774
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana Tuptus w dniu 30 Lipca

Użytkownicy przyznają Tuptus punkty reputacji!

2 obserwujących

Informacje o ogrzewaniu

  • Co ogrzewam?
    Dom kostka PRL lata 70, powierzchnia 210 m² użytkowe (ogrzewane) 171 m², jeszcze nie ocieplony, 2 piętra, mur pustak/pustka/cegła 40 cm.
  • Instalacja
    Stara grawitacyjna, układ został zamknięty + pompy, żeliwne grzejniki, grube rury.
  • Kocioł
    Heiztechnik Smart HTV 23 kW, bufory 2x800 l, CWU 300 l

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Łódzkie-wschodnie

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Tuptus

  1. Ja bym jeszcze zasugerował separator powietrza na zasilaniu buforów.
  2. No i fajnie że kociołek się sprawuje i użytkownik jest zadowolony.😁
  3. Jeżeli procedura załadunku i rozpalania jest wykonywana zgodnie z DTR kotła to nie powinno być żadnego problemu. Jeśli chodzi o szyber w czopuchu ( tak zrozumiałem ) to nie powinno go tam być wcale, a jeśli jest to spaliny mają mieć swobodną drogę do komina i niech sobie hulają na temp 200° - to nie kocioł kondensacyjny.😉
  4. A czy przypadkiem nie będzie praktyczniejszy do zrębki lub kawałków drewna z rębaka Kotrem Madera? No jest trochę droższy, ale gdzieś czytałem jak właściciel właśnie łopatował zrębkę do niego i bardzo sobie chwalił właśnie górny zasyp.
  5. Stawiam tezę że teraz to co wyszło to właśnie jest pozostałość po poprzednim użytkowaniu kotła. Wkład kominowy pomaga na tą chwilę,a nie to co było poprzednio. Przerabiałem temat jakiś czas temu w jednym pokoju i niestety ale koledzy dobrze radzą. Zwalenie tynku. U mnie jeszcze doszło trochę cegieł. Będą koszta.🧐
  6. No i jak tu się nie zgodzić z przedmówcą.
  7. Są na OLX. Ja mam środkowe.🫤
  8. A taki ? https://allegro.pl/oferta/termostat-elektroniczny-regulator-temperatury-sterownik-2w1-1500w-230v-17558497235?bi_s=ads&bi_m=showitem:mobile:top:active&bi_c=OWVlYjYxYjEtZjNkYi00NTNmLTk2MzktNjA2OTlhZmUyOGY5AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=ccb70af8-aa25-475f-82b6-614f2480e2e2
  9. Albo taki do którego masz blisko serwis ( sprawa najważniejsza ) albo coś z wyższej półki - NBE Black Star, Rtb Feniks, Okofen Easypell ( stosunek ceny do jakości ), Viessmann Vitoligno 100 ( niezła cena ), Domusa Teknik BioClas, Edilkamin Laguna, lub na bogato Hargasner, Windhager. Czasem droższy kocioł w zakupie odwdzięcza się bezobsługowością, jakością, prostszą instalacją, oszczędnością w spalaniu.
  10. No wiem, też chciałem zawory w razie serwisu przepony to hydraulik pogroził palcem ( przepisami PN ). 🧐 Ciśnienie chyba może być ( na moje oko mogło by być na ciepło do 1,5 ) nawet nie zbliża się do max z DTR kotła więc nie ma co ruszać.
  11. Jeśli chcesz sprawdzić ciśnienie przepony tzw. wstępne, to nie może być naporu ciśnienia czynnika grzewczego z instalacji CO. Najwłaściwiej to trzeba z niego spuścić najpierw ciśnienie wody po przez demontaż /odpięcie z instalacji ( widzę że masz zawór przed przeponą - raczej niewłaściwie, ale nie jestem hydraulikiem, a mnóstwo kotłowni jest tak złożona ), lub wyzerowanie ciśnienia w układzie CO upuszczając wodę ( ale tak nie będzie miarodajne bo jest jeszcze napór słupa wody i będzie lekkie przekłamanie - u siebie tak robiłem i jest cacy 0,9 na chłodnym, 1.3 na nagrzanym układzie ).
  12. Elegancko. Nie wiedziałem że NG ma judaszka trochę obok a nie centralnie. A miałeś CWU stojące i zmieniłeś na "leżaka" ? Jaki masz zawór ochrony powrotu ? Ogólnie to ładna maszynownia. Jak bym wiedział że i mnie będzie obsuwa 2 miesiące to też bym miał czas aby inaczej zorganizować/wykończyć kotłownię, ale cóż, jest jak jest i w zasadzie tylko kosmetyka mi została.😁
  13. Po załadowaniu, odpaleniu już mnie kocioł nie interesuje aż do następnego rozpalenia, czyli następnego dnia. Nic nie mieszam, nie zaglądam. Jedynie w poprzednim sezonie jak było poniżej -15° to po ok 4 h ( ale to widać że spaliny zaczynają spadać i rośnie tlen na wyświetlaczu ) dokładałem 4 - 5 polan, i to wszystko. Staram się nie mieszać, grzebać pogrzebaczem bo to i tak nic mi nie da. Wypala się wszystko do końca. HTV/RHV/HV ma jeszcze w sterowniku procedurę wypalania, czyli jak spaliny spadną do 99° lub tlen wzrośnie do chyba 15% ( nie pamiętam ) to przestawia klapy od PP i PW, podnosi obroty wentylatora i wyciąga resztkę energii z pozostałego żaru przez ok 30 minut lub do kolejnego spadku temperatury spalin lub wzrostu tlenu do 20% i wtedy jest koniec spalania. Ale kocioł nadal czuwa wykorzystując ciepło resztkowe z nagrzanej ceramiki, uruchamia okresowo pompę bufora do 6 h lub obniżenia temperatury kotła poniżej przypisanego czujnika temperatury w buforze. Wiem, trochę to mało klarowne, ale inaczej tego nie potrafię napisać. W zasadzie prosty kocioł na drewno a ma fajne rozwiązania. Czytałem też ( ja nie mam tej płytki ) że można ustawić priorytety grzania bufora lub CWU np gdy chcemy mieć CWU na 60° ale na bufory też, to elektronika zabezpiecza min 50° CWU a resztę pcha w bufor i okresowo dogrzewa CWU. Sam podnosi temperaturę ochrony powrotu okresowo zamykając zawór mieszający aby pchać wodę o temp pow 70° - coś w podobnie jak moduł Infiniti w Windhager ( próbowałem się w to wczytać w serwisówce i dałem sobie spokój bo mam te opcje ale nieaktywne ).
  14. Śmiało. Nie ma problemu. Możesz też pisać na priv aby nie zaśmiecać forum.😉
  15. Para tak, znika po kilku metrach. Dym nie. U mnie potrafi się taka para gazowa utrzymywać nawet 2 h po rozpaleniu, a czasami wcale jej nie ma. Ma to związek z wilgotnością powietrza. Wczoraj u mnie lał deszcz i tej pary było sporo, dziś nie ma jej wcale ( nie mam jak pokazać bo już ciemno ).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.