Skocz do zawartości

Buda

Nowy Forumowicz
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia Buda

Żółtodziób

Żółtodziób (2/14)

  • Pierwszy post
  • Starter dyskusji

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Już to przerabiałem. Jak miałem ustawione termostaty to było coś takiego jak na tym filmiku. Te czasy i delty nic nie dają, bo jak ma za słaby przepływ to głupieje. Więc część zaworów musi być otwarta, a aby nie przegrzewało to centralny sterownik wyłącza grzanie. Nie ma co już kombinować, bo teraz jest znośnie. Ale dzięki za wszystkie odpowiedzi.
  2. Moc do 21 kw, ale minimalna słaba, bo moduluje od 4,8 kw. Mam PV, więc wodę grzeję energią elektyczną.
  3. Junkers GC2200. Teraz już wiem, że trzeba było dopłacić te 2 tysiaki do Boscha, ale jest co jest.
  4. @sambor mam termostaty na grzejnikach, ale większość otwarta, bo jak na początku sobie wszystkie ustawiłem to kocioł często taktował. Krzywą wyłączyłem, bo jak udało się ją ustawić w mrozy to gdy tylko temp. była na plusie to i tak kocioł nie trzymał zadanej temp., bo ma wąski zakres modulacji i np. zadane miał 40 to utrzymywał przez długi czas np. 44, a wyłączał się dopiero jak przekroczył 46, a w domu albo sauna, albo po przykręceniu zaworów taktowanie kotła. Z kolei jak dopasowałem krzywą do plusowych temp. to w mrozy było zimno i tak w koło Macieju. Więc wybrałem najprostsze sterowanie tylko głównym termostatem włącz/wyłącz i większość głowic odkręcona na maksa. Teraz tylko rozmyślam nad ustawieniem oszczędnej temp. zasilania i odpowiedniej do tego delty.
  5. @PioBin Jak dorwę gdzieś odpowiedni termometr to sprawdzę. Tak sobie teraz przypomniałem, napisaliście, że opcja 3 i 4 jest niemożliwa, a czytam tutaj na forum wątki o pompach ciepła i tam są rozważania, czy ustawić deltę na 2, czy 5, więc w pompach ciepła jest możliwa taka delta, a w kotłach gazowych nie? @sambor krzywej nie używam, bo walczyłem z tym prawie 2 lata i raz było za zimno raz za ciepło i musiałem ratować się termostatem, więc dałem sobie spokój.
  6. Ok, czyli na temp. zasilania też trzeba zwracać uwagę, bo się naczytałem, że najważniejszy jest powrót i trzeba dążyć do jak najniższej jego temperatury, tylko aby to uzyskać trzeba zmniejszać przepływ, a tym samym podnosić temperaturę zasilania, aby zachować moc grzejnika.
  7. Liczyłem tylko deltę T dla grzejników. Jak dam przepływ przez grzejniki na maksa i pompkę na wyższy bieg to zmierzona różnica między zasilaniem i powrotem wynosi 2 stopnie. Minusem tego jest dość głośna praca całej instalacji. Przy różnicy 6 stopni coś tam szumi, ale jest to do zniesienia. Nie mierzyłem tempratury spalin. Skoro twierdzicie, że to niemożliwe to zapytam inaczej. Co jest lepsze dla jak najbardziej ekonomicznej pracy kotła, niższy powrót i wyższe zasilanie, czy wyższy powrót i niższe zasilanie? Jest jakiś złoty środek?
  8. Witam Żeby uzyskać określoną moc grzejników i zadaną temperaturę w domu mogę ustawić grzanie na takich parametrach: zasilanie: 50, powrót: 30, delta: 20 zasilanie: 45, powrót: 35, delta: 10 zasilanie: 43, powrót: 37, delta: 6 zasilanie: 41, powrót: 39, delta: 2 Które ustawienie będzie najlepsze dla kotła kondensacyjnego?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.