Tomasso1983 Opublikowano 15 Marca 2017 #1 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 Mam pytanie do Was szanowni koledzy trochę nie na temat w tym poście, ale jest on najbardziej aktywny i zależy mi na czasie. Mam problem z instalacją w nowym domu na nowym piecu ddu 20kw. Mam zamontowany zawór 3-d na zasilanie na grzejniki, drugi 3-d na podłogówkę( z ochroną temp. do 43*c). Do kazdego układu oddzielna pompa za zaworem. Problem jest z niską temp. powrotu w granicach 35-43*C, przy zadanej na kotle 65*C. i poszarpanym wykresem, gdzie piec ma odchyłki od 44*C do 70*c. Od roku walczę z tą instalacją. Przeczytałem kilkanaście for i setki wpisów, mnóstwo schematów przeanalizowałem i porównywałem do mojej instalacji. Na początek spróbowałem cwu ustawić tak żeby pompa pracowała cały czas. Skutek mizerny bo woda z powrotu cwu zamiast iść do kotła to jakoś poszła na zawór 3-d i na zasilanie grzejników. (Instalator jak zakładał ten zawór twierdził , że będzie dobrze bo jak pompa c.o. będzie pracować to będzie brała wodę z zasilania kotła i część z powrotu, w zależności jak ręcznie ustawię sobie zawór tak zmiesza wodę). Efekt jest taki, że na grzejniki szła woda b.gorąca a powrót nadal zimny. Dodam, że w domu głównie grzeję podłogówką, a grzejniki (są termostaty) mam ustawione na 45sek. pracy co 15 minut- inaczej była by sauna w domu. Czytając wpisy i schematy z forum, jestem za tym, żeby założyć zawór 4-d na zasilanie c.o. i podłogówki ( zastanawiam się nad cwu, czy też ma przechodzić przez ten zawór, czy na oddzielnym obiegu) i dalej na podłogówce zostawić zawór 3-d, bo i tak na podłogę nie puszczam więcej jak 35*C. Dodam kilka zdjęć mojej kotłowni, żeby to wszystko zobrazować. I poproszę o poradę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kucharz214 Opublikowano 15 Marca 2017 #2 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 Rozwiazanie.Jakie ja mam u siebie. Różnica tylko taka że nie mam zaworu 3d na grzejniki. Jak masz termostaty w grzejnikach to je ustaw na optymalna temp. pomieszczenia. Zawór 3d na grzejniki otwierasz na max. Pompa ma pracować cały czas. Robisz bypass czyli łączysz zasilanie z powrotem. Oczywiście za zaworem CO.Ja mam na rozdzielaczu zamiast jednego grzejnika połączone zasilanie z powrotem. Jak nie masz miejsca a masz kraniki spustowe to kawałek węża samochodowego i 2 cybanty i tez jest ok. Takie rozwiązanie daje bardzo małą różnicę pomiędzy zasilaniem a powrotem nawet w największe mrozy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mak Opublikowano 20 Marca 2017 #3 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 Nie masz ochrony powrotu i to jest cały problem. instalacja zbudowana jak do kotła gazowego gdzie niska temperatura powrotu nie ma znaczenia. Potrzebny jest Ci zawór 3D pracujący w funkcji ochrony powrotu albo 4D. Poza tym to wydaje się że instalator nawet nie wziął do ręki instrukcji kotła gdzie wszystko jest dość dobrze opisane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bolczaczko Opublikowano 20 Marca 2017 #4 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 Potrzebny zawór termostatyczny stało temperaturowy, z temp np 55'c Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Digitrax Opublikowano 20 Marca 2017 #5 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 Lub pompa kotłowa, która będzie "mielić" wodę pomiędzy wyjście a powrotem kotła. Stosując zawór stało temperaturowy trzeba by dodatkowo doinstalować sprzęgło, ponieważ są dwa obiegi ogrzewania za kotłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.