Witam po czasie.
Żeby temat, w którym udzieliło się sporo osób (za co serdecznie dziękuję) nie poszedł na marne bez rozwiązania sprawy i żeby oszczędzić czasu i nerwów osobie, którą spotka podobny problem napiszę co u mnie (jak na razie) pomogło.
Mówię "jak na razie", bo jestem świeżo po tym zabiegu i za dłuższy czas potwierdzę czy to faktycznie wina tego o czym napiszę.
Z pokojówką/sterownikiem robiła się już coraz większa loteria jeśli chodzi o ich funkcjonowanie czyt. błędne komunikaty wysyłane z pokojówki do pieca dogrzania pomieszczenia. Na początku, tak jak opisywałem pokojówka mimo dogrzania pomieszczenia pokazywała niedogrzane na parę sekund i to wystarczało, żeby całą procedurę rozpalania rozpoczynać po, której po chwili procedura wygaszania. Problem pojawił się gdy piec prawidłowo się odpalił, chciał dogrzać pomieszczenie a na parę sekund dostawał sygnał, że już jest dogrzany. Przez to nawet złapać temperatury piec nie mógł i rozpalał się - wygaszał i tak w kółko. T R A G E D I A.
Jak się domyślacie- delikatnie mówiąc wk...urzyłem się i chciałem przejść na grzanie pomijające pokojówkę, zapomniałem jak to zrobić i szybki telefon do defro. I tu klucz do sukcesu 🙂 Przy okazji, po tym jak gość mi szybko wytłumaczył jak to zrobić na koniec rozmowy mówię "a może spotkał się pan z takim czymś..." i opisałem swój przypadek. On powiedział, że to dość powszechny problem i że kolega pracujący w sterownikach TECHa, z którymi oczywiście jako defro współpracują, ostatnio opisywał podobne historie. Więc do brzegu-
Powiedział, że ludzie od techa mówią żeby zmienić częstotliwość kanału na powyżej 51. Ot cała filozofia. Były to po prostu zakłócenia sygnału i do tej pory, mimo poszukiwań, nie wiem co mogło wchodzić na częstotliwość bo o niej mowa (może sytuacja za naszymi granicami miała wpływ i Putin zamiast Ukraińskich serwerów zaatakował mój piec 😉) Grunt, że na razie działa. A dla tych co napotkają problem przesyłam też przejrzysty filmik jak tą częstotliwość zmienić.
Mam nadzieję, że za jakiś czas tylko potwierdzę Wam, że to właśnie o to chodziło i problem został rozwiązany.
Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie Wasze wskazówki i poświęcony czas.