Skocz do zawartości

Juzek

Nowy Forumowicz
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Juzek

Żółtodziób

Żółtodziób (2/14)

  • Miesiąc później
  • Oddany Unikat
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Pierwszy post
  • Starter dyskusji

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Witam Ja też teraz montuje prysznic podtynkowy dokładnie Grohe Rapido SmartBox. Staram się dociągać wszystkie połączenia z pakułami na nim dość mocno. Mam żabkę 20 cm i praktycznie kręcę nią połączenia 1/2" z prawie całej siły. Nie chce żeby się rozciekło każde połączenie dokręcam na 4-5 obrotów. Czy jest ryzyko pęknięcia gwintu w podtynku po czasie? Ścianki nie są tam szczególnie cienkie ze 3-4 mm razem z gwintem.
  2. Witam Co sądzicie o stelażach do podwieszanych WC? Czy rzeczywiście jest tak, jak mówi sprzedawca w moim ulubionym sklepie, że "tylko Geberit"? Druga sprawa - pewnie temat nie na to forum bo u Panów instalatorów żony w domu zajmują się tymi sprawa - ale co sądzicie o systemach umożliwiających założenie kostek do WC do spłuczki np. Koło Technic GT z systemem odświeżającym Smart Fresh? Czy sprawdza się to? Czy raczej bajer na parapetówkę o którym można potem zapomnieć? Czy kobiety - z czasem - to ogarniają? Pozdrawiam
  3. A co jeśli ktoś ma kocioł podajnikowy Stalmark tłokowy na miał w Małopolsce z około 2008 roku i nie ma on nadrukowanej klasy natomiast w dokumentacji jest napisane, że: CO: 290 (norma 3 klasy dopuszcza: 3000) Zan. org. TOC: 35 (jeśli to to samo co OGC to norma dopuszcza 100) Pył: 35 (norma dopuszcza 150) To certyfikat z Zabrza. to też trzeba wymienić taki kocioł? Przecież na logikę jest on bardziej ekologiczny niż na kocioł załadunek ręczny ledwo spełniający 3-cią klasę.
  4. Pierwsza sprawa to dowiedz się czy zaraz nie będziesz miał zakazu jego użytkowania. Druga sprawa kocioł zasypowy wcale tanio nie wychodzi (szczególnie jak doliczysz pracę choćby bo stawkach minimalnych). Trzecia sprawa to jak kocioł stał 10 lat to choćby był nowy to wart jest najwyżej 1/4 bo mógł skorodować i długo nie pociągnie.
  5. Wystaczy ze wyłączysz pompe i zakręcisz dwa zawory na rozdzielaczu w którym chcesz wymienić odpowietrznik, jak będziesz odkręcał podstaw sobie jakieś naczynie ale wody poleci bardzo mało. Skoro masz podłogówkę tylko na jednym piętrze to pompa od niej powinna być zasadniczo w skrzynce rozdzielacza. Poza tym dwie kwestie: - czy na pewno jesteś w stanie wykręcić ten stary odpowietrznik? Czy nie będzie przeszkadzała blacha/ściana z tyłu? - jakbym miał wymieniać to kupiłbym sobie taki ODPOWIETRZNIK AUTOMATYCZNY FERRO 1/2 Z ZAW STOP wkręcany od góry a tam od prawej strony dać zatyczkę 1" albo grzałkę jak grzejesz gazem który niemcy zaraz nam zakręcą.
  6. Witam Jest dom na dole 50m2 salonu z wiatrołapem a na górze 4 grzejniki. Wiem, że da się zrobić łazienkę 6m2 bez problemu na RTL-u bez pompy, znajomy ma tak 3 łazienki w dużym domu i działa rewelacyjnie. Pytanie czy w powyższym domu dałoby się zamiast klasycznego układu podmieszania zrobić układ na rozdzielaczu 8 obwodów po 6m2 podłogi każdy i 8 zaworów RTL. 8 dobrych zaworów RTL kosztuje 1000 zł, dobra pompa i zawór 4D to też 1000 zł. Ale koszty utrzymania w pierwszym przypadku są zerowe a w drugim całkiem spore no i pompa może nawalić. Pozdrawiam
  7. Witam Czy ktoś próbował wkręcić grzałkę (i jaką) w rozdzielacz grzejników/podłogówki? Chodzi mi o taki rozdzielacz bez pompy gdzie po jednej stronie są dwa korki za którymi chyba nic nie ma co uniemożliwiałoby wkręcenie grzałki. Pozdrawiam
  8. Witam Chce kupić jakiś sterownik pokojowy do kotła Viessmann 100-W (ale nie ten model obecnie produkowany, tylko ten poprzedni B1HC). Powody są dwa: 1) Chcę zmniejszyć taktowanie kotła, a niestety jeśli jest +5 na zewnątrz i ustawię sobie temperaturę CO na 40 st. (teraz tylko tak reguluje temperaturę) C to dość często się włącza i wyłącza 2) Chcę zmniejszyć temperaturę w domu podczas wyjazdów i być może w nocy (chociaż nie wiem czy to ostatnie ma sens, ale może chociaż 1 stopień z zadanej pomiędzy 1 w nocy a 6 rano, idziemy spać o północy, wstajemy o 8:00) celem oszczędności na gazie. Wiem, że sterownik ma sens tylko przy czujniku temperatury zewnętrznej którego aktualnie nie posiadam. Zauważyłem, że mam praktycznie dwie opcje do wyboru: 1) oryginalny sterownik BSOP Viessmann - oryginalny czyli powinien być najlepszy ale z tego co widzę to on z tym kotłem wcale nie współpracuje po protokole OpenTherm. No i tu pytanie: jaki taki sterownik będzie się zachowywał w przypadku natychmiastowego podniesienia temperatury, bo mnie będzie grzał poprostu z grzywej krzewczej a nic ponad to. Ponieważ dla kotla ten sterownik daje tylko informację włącz - wyłącz. Ten sterownik nie ma również możliwości zmiany temperatury CWU która u mnie na codzień jest ustawiona na 47 stopni ale jak idę się kąpać do wanny to muszę przestawić na 60 stopni żeby było komfortowo bo inaczej temperatura wody spadnie. 2) sterownik typu SALUS RT520 czyli uniwersalny komunikujący się po OpenTherm, który wydaje się być lepszym (choć nie jest od producenta). Dlaczego? Skoro komunikuje się po opentherm to rozumiem, że przy dużej zmianie temperatury zadanej (np. z 19 stopni na 22) wyjdzie z krzywej grzewczej i szybciej będzie ciepło. Druga sprawa: Możliwość regulacji temperatury CWU. Choć nigdzie nie widzę w instrukcji czy da się rownież ustawić program CWU? Na pewno coś takiego jest możliwe na sterowniku Elektrobock PT52. Pytanie jest takie: czy dobrze rozumuje, że sterownik BSOP ma mniejsze możliwości niż te dwa wyżej wymienione niezależnych producentów? Czy wszystkie trzy będą działać z powyższym kotłem? Który lepszy w praktyce i dlaczego? A może jeszcze inny?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.