Dzień dobry,
U moich rodziców właśnie zamontowano pompę ciepła Atlantic Extansa AI R 32 8 kW.
Domek jednorodzinny lata 40-te około 150 m2. Dół 90 m2 ogrzewany był do tej pory piecem na drewno, poddasze 60 m2 nieogrzewane (w planach dopiero remont).
Dostaliśmy ofertę na tą pompę z dodatkowym buforem.
Jednak po odjeździe serwisu okazało się, że dodatkowy bufor (być może z powodu głupiego gadania taty, że dużo miejsca zajmuje) nie został zainstalowany.
Ja z rodzicami nie mieszkam, ale pomagam w sprawach organizacyjnych i nieco wkurzyłam się, gdy okazało się, że jest inaczej niż miało być.
Chyba był jakiś sens propozycji tego dodatkowego bufora?
Minął dzień jak kazałam dzwonić tacie i odkręcać sprawę, ale teraz serwis twierdzi, że bufor nie jest konieczny.
Ze mnie straszny laik w tym temacie, ale czytam na forach, że ten bufor sprawia, że sprężarka się tak często nie załącza, przez eksploatacja będzie dłuższa?
Proszę o podpowiedź jak teraz postąpić. W umowie co prawda nie ma żadnego rozbicia na pompę i bufor. Handlowiec stwierdził, że oni ten bufor za darmo dodają i koszt ostateczny nie ulega zmianie - czyli nie będzie taniej. Mi została do wpłacenia ostatnia rata (trzecia w terminie 5 dni po instalacji).
Nie wiem czy męczyć ich o ten bufor, czy faktycznie nie jest potrzebny, a tylko negatywnie nastawię do nas firmę i będzie problem przy np. innych serwisach.
Proszę o poradę, pozdrawiam Ala :)