Skocz do zawartości

qbah89

Nowy Forumowicz
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje o ogrzewaniu

  • Co ogrzewam?
    Dom bliźniak, 110mkw, ocieplenie 15cm styro, porotherm 25cm, sufity wełna 25cm
  • Instalacja
    110mkw podłogówki, dwie drabinki duże z temp. zasilania tak jak podłogówka
  • Kocioł
    Gazowy Buderus GB172-24T

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    D

Osiągnięcia qbah89

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

  • Oddany Unikat
  • Miesiąc później
  • Pierwszy post
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Starter dyskusji

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Mam RC310 założony na piecu, jedyna wada tego jest taka że jak ma tryb automatyczny to nie wyłączy pieca bo nie ma pomiaru temperatury w pomieszczeniu (znika po założeniu termostatu na piec) więc nigdy jej nie osiągnie. Nie mogę zmniejszyć mocy poniżej 6.6kw, więc nie zdziałam nic wiecej, muszę jakoś zniesc te starty pieca co 15min, mam nadzieję że to go nie wykończy. Na górze mam listwę Salus, siłowniki i pompę obiegową załącza ta listwa (zawsze jakąś pętla jest otwarta więc pompa i tak mieli ciągle), na dole jest tylko niezależny termostat (również Salus że względu na sterowanie online i możliwość zabudowania kiedyś na dole takiego systemu jak na górze) załączający grzanie i pompę moze załączać on albo piec swoim stykiem (sprawdzam różne konfiguracje), w związku z tym że piec działa od października do kwietnia non stop z automatyki pogodowej z rc310 to pompa podpięta pod piec też działa non stop co gwarantuje odbiór ciepła. Nie mam na dole żadnego sterowania pętlami poza regulacja rotametrami której nie ruszam więc nie dławię żadnych przepływow. Wlczasz kocioł stykiem zwiernym z listwy tech czy masz RC310 gdzieś w pomieszczeniu albo tak jak ja na piecu? Jka ograniczyłeś liczbę startów?
  2. Jak przytrzymam ok i kluczyk to pokazuje mi menu 1, strzałkami zmieniam na menu 3 i znowu wciskam kluczyk i ok i dostaje się do menu 3 gdzie jest kilka opcji, między innymi zmiana mocy minimalnej. Wie ktoś może czy można bezkarnie zmniejszać moc minimalna?
  3. 120mkw 100% podłogowka, dwie drabinki w łazienkach ale to na ręczniki na niskim parametrze, są lekko ciepłe i to wystarczy. Mam Gb172, razem z wbudowanym zbiornikiem wody. Co zrobiłeś u siebie żeby zmniejszyć liczbe załączeń? U mnie pompy od podłogówki gonią non stop (przynajmniej na parterze), nie ma chyba możliwości żeby ciepło nie było odbierane. Też mam regulatory pokojowe na pietrze ale one przydławiają lekko pętle, nie zamykają, ani razu nie było tak żeby wszystkie były zamknięte. Poza tym na parterze 60m podłogówki kręci wodą cały czas, nic nie jest zamykane ani przydławiane. RC310 mam na piecu, ustawiony w trybie ręcznym grzania cały czas, krzywa reguluje tylko temperaturę zasilania, od dwóch lat kocioł tak działa od pazdziernika do kwietnia, największe zużycie gazu miałem 2020/2021 grudzien 220m3, styczen 220m3, luty 190m3. Nie da się zmniejszyć niżej niż 29% w moim przypadku ,mogę spróbować w menu serwisowym numer 3 ale sa tam jakies obostrzenia co do ilości spalanego gazu itp, więc wolę w tym nie grzebać. Czyli w obecnej chwili nie mogę nic zrobić żeby zmniejszyć ilość startów? Nie wiem ile kocioł zniesie ciągle odpalanie. Na dzień mam dokładnie taką ilość startów jaki ustawię czas miedzy kolejnymi odpaleniami palnika, czyli jak dam 15min to mam ok. 100 startów (4 na godzinę), jak zmniejsze czas to ilość się odpowiednio zwiększa.
  4. Na dworze bylo +4st. Kociol chodzi na minimalnych parametrach, niestety jego moc to 24kw ograniczone do 14kw w ustawieniach serwisowych natomiast minimalna moc to 29% i niżej nie zejdzie. Pompa charakterystyka 1, ciągle 33% obrotów. Sterownik RC310na piecu w trybie recznym grzanie włączone. Powrót ok. 29st dla 34st zasilania, w mroźne noce z krzywej wychodzi 40st zasilania, powrót ma wtedy 34. Krzywa z punktem początkowym 26-42, sama podłogówka w domu. W domu jest ciepło bez problemu, za zeszły miesiąc gazu poszło 100m3 (w tym ok. 4m dziennie póki co ale na zewnątrz jest wyraźnie chłodniej), kocioł chodzi cały czas od kilku tygodni w wyżej wymienionych cyklach, które pewnie w czasie układa mniej-więcej czas oczekiwania na kolejne załączenie palnika (10min). Jedyny mankament to załączanie palnika co 10 (czasami ustawiam 15) minut na chwilę. Gość który uruchamiał piec przestrzegał że tak będzie ale stwierdził że lepiej częste załączenie na krótko niż mniej ale na długo. Już 3 zimy tak chodzi i dopiero teraz mam czas i zacząłem się w to wdrażać, bo w sumie problemów z dużymi rachunkami lub zimnem w domu nie mam.
  5. Czy w kotłach buderusa to normalne? - przy temperaturze powrotu 29st kocioł nagrzewa wodę do 40st (z krzywej wychodzi 34st plus kocioł podgrzewa wodę 6st wyżej), -następnie palnik się wyłącza bo na zasilaniu jest juz woda o odpowiedniej temperaturze, - pompa wypycha tą ciepła wodę z kotła w ciągu pół minuty (temperatura zasilania spada poniżej temperatury powrotu, na ok. 25st) -następnie kocioł czeka czas ustawiony na 10minut (odstęp miedzy kolejnymi zalaczeniami palnika) cykl sie powtarza. Tak to powinno dzialac? Skąd ta wysoka temperatura powrotu skoro w domu wszystkie petle podlogowki maja przeplyw 1.5 i pompy ciagle chodza?
  6. Witam serdecznie, Od dłuższego czasu przeglądam forum, znalazłem tutaj dużo porad które rozwiały wiele moich wątpliwości ale dalej mam drobny problem. Posiadam kocioł Buderus GB172-24T (24kW max, zasobnik C.W.U. w kotle), w menu serwisowym moc kotła C.O. jest ograniczona na 14kW, pompa ma charakterystykę DeltaP1 (albo P2) - poazuje 33% w podglądzie w RC310, wybieg pompy 3 minuty, krzywa grzania temperatura dolna - 26, górna 42, ograniczenie temperatury zasilania na 45 stopni. C.W.U. ustawione na 42 stopnie w trybie Eco (załącza się przy większym spadku temperatury C.W.U.). Kocioł wisi w łazience na piętrze, zasilanie idzie prze dom na parter i po drodze ma odejścia (trójniki) na rozdzielacz podłogówki na piętrze, dwa grzejniki i na końcu jest rozdzielacz na parterze. Nie posiadam separatora zanieczyszczeń, instalacja odpowietrzana przed sezonem, płukana była też podłogówka (rotametry zrobiły się brudne). Dom dwu-letni, ocieplony, wykończony, zamieszkały. Ogrzewanie to 100% podłogówka (dwie drabinki w łazienkach ale na niskim parametrze, żeby tylko było gdzie ręcznik dać), dwie grupy mieszające: parter, piętro. Grupy składają się każda z zaworu 3D firmy na "A" o przepływie kvs 2.5, pomp (niestety omnigena 25-40 130mm - prawdopodobnie jedna z przyczyn problemu) oraz odpowietrzników na belkach zasilania i powrotu, na dole 7 pętli z rotametrami na zasilaniu, u góry 5 pętli konfiguracja rozdzielacza taka sama. Dotychczas miałem to ustawione tak, że RC310 wiszący w salonie załączał piec po czym piec uruchamiał obie pompy (dla odciążenia przez przekaźniki) i ogrzewanie działało póki salon mówił "grzać", przez chwilę korzystałem z automatyki pogodowej (posiadam zamontowany i podpięty do pieca czujnik temperatury zewnętrznej) i też działało. W związku z tym, że potrzebuję obniżać czasowo temperaturę w niektórych pomieszczeniach (biuro, pusty pokój) oraz w niektórych okresowo podnosić (pokój dziecka, łazienki) zainstalowałem system sterowania Salus (piętro 4 termostaty regulacja siłownikami mierzącymi temperaturę zasilania i powrotu na pętlach, dół jeden termostat na całość, regulacja rotametrami ręczna). W obecnej chwili wszystko działa bardzo dobrze - przepływy mam ustawione od 1 do 1,5, wszędzie jest tak ciepło jak chcę i kiedy chcę, zużycie gazu podobne (póki co) jak w minionym sezonie (notuję temperatury i zużycie w excelu :p) kocioł pracuje cały czas (chociaż liczba startów dość duża - kilkadziesiąt dziennie), problem mam tylko z trzema rzeczami. 1. Na parterze ciągle słyszę szum pompy, przelewałem już pętle, odpowietrzałem w nieskończoność, na górze takim sam zestaw rozdzielczy jest bezgłośny - jest szansa, że ww. pompa jest słabej jakości stąd te szumy? Obie pompy są takie same ale przy tej cenie nie wiadomo jak z ich trwałością i wykonaniem. Zakręcałem poszczególne pętle na rozdzielaczu, dławiłem - nic to nie dawało. Obie pompy (górna i dolna) są na 1 biegu, przepływy są odpowiednie wiec nie widziałem powodu żeby to zwiększać. 2. Sterowanie kotłem przez RC310 - instalator poinformował mnie, że mam regulator założyć na kotle i wtedy sterować kotłem z wykorzystaniem opcji "Sterowanie temperaturą zewnętrzną". Problem jest tak, że jak ustawię na nim automatykę pogodową to kocioł na to w ogóle nie reaguje, natomiast gdy dokonam ustawień w menu kotła - symbol klucza i "OK" potem Menu 1 i opcje 1W1 itd. - wtedy działa to wszystko tak jak trzeba, regulator RC310 zamontowany obok pokazuje mi, że kocioł przy danej temperaturze zewnętrznej szykuje wodę np. 30 stopni (dla niższej temperatury zewnętrznej odpowiednio większą) i jest ok. Czy to powinno tak działać, że RC310 wiszący na kotle nie steruje pracą kotła tylko odczytuje jego parametry? 3. Często mam na kotle komunikat w statusie pracy, że temperatura zasilania jest wyższa niż zadana (204) lub że kocioł czeka 10 min (203) - są to prawidłowe komunikaty? Rozumiem, że ten pierwszy jest związany z przewymiarowaniem kotła (dobór kotła załatwiał "doświadczony" fachowiec, przemilczę jego moc grzewczą...). Znalazłem u was na forum, że najlepsze parametry krzywej to 26st (dla 20st na zewnątrz) i 42st (w buderusie dla -10st) i tak mam to ustawione, tryb letni od 16 stopni. Z większością problemów w instalacji poradziłem sobie czytając to forum, powyższe są już dość specyficzne i nie do końca wiem co jeszcze mogę zrobić, sa to drobnostki, bo ogólnie całość działa dobrze, natomiast szumy z dolnego rozdzielacza nie dają mi spać.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.