Skocz do zawartości

pionek

Forumowicz
  • Postów

    25
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia pionek

Ciekawy

Ciekawy (3/14)

  • Pierwszy post
  • Współtwórca
  • Starter dyskusji
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Otworki można wiercić w drzwiczkach zasypowych jedynie tam gdzie jest używany miarkownik do sterowania kotłem. Jeśli ktoś ma dmuchawę nie powinien tam wiercić żadnych otworów, to może być niebezpieczne.
  2. A czy takie "młotkowe" stukanie w piecu czasami nie występuje w początkowej fazie rozpalania a raczej rozgrzewania pieca. Wtedy kiedy ogólnie woda w instalacji jest wychłodzona? Palę od góry i coś podobnego miałem. Zauważyłem ze różnica między temperaturą zasilania a temperaturą powrotu nie może być większa niż 10 stopni C. Bo inaczej mi tłukło w piecu. Tłuczenie zaczynało mi się przy temp. ok. 47 C. Zwiększenie czy zmniejszenie przepływu na pompie CO nie pomagało. Innym sposobem było sypanie mniejszej ilości opału aby odsłonięta była większa powierzchnia ścianek pieca.
  3. Witam , mam takie pytanie odnośnie zaworu różnicowego. Jest on wpięty na zasilaniu w komplecie z pompą CO. Na 3 i na 2 biegu pompy słychać to charakterystyczne stuknięcie kulki w zaworze różnicowym podczas załączenia się pompy. Natomiast na biegu 1 tego stuknięcia nie słychać,nadmieniam że grzejniki grzeją w całym domu poprawnie. Czy brak tego stuknięcia na biegu 1 może oznaczać że nie całkiem jest on zamknięty? Czy mogę pozostawić pompę na biegu 1 czy może bezpieczniej jest ją przestawić na 2 aby przy załączaniu pompy było słychać stukniecie kulki w zaworze różnicowym?
  4. Minusem pompy na powrocie: Zapewne trzeba będzie podnieść naczynie wzbiorcze na ok 3 m. nad najwyższy grzejnik. Albo jakimś tam wzorem to obliczyć. Do likwidacji będą wszystkie odpowietrzniki automatyczne. Pompa na powrocie to większe ryzyko zapowietrzania układu przesz wszelkie nieszczelności w porównaniu z pompą na zasilaniu. Pompa na powrocie obniży ciśnienie w układzie, coś gdzieś obiło mi się o uszy ze jest większe ryzyko wypompowania się wody przez rurę przelewową do kanalizacji (tej teorii pewien nie jestem)
  5. No właśnie piszemy o sytuacji awaryjnej kiedy nie ma prądu i następuje w domu ciemność egipska. Jak zostanie różnicowy to nie ma potrzeby plątać się po ciemnej kotłowni i przekręcać zaworu kulowego bo zawór różnicowy samoczynnie puści wodę. Uważam że likwidacja zaworu różnicowego to błąd. A na lato to wystarczyło by zakręcić wstawiony zawór kulowy aby odciąć cała instalacje CO.
  6. Zawory zwrotne w tych miejscach nie pozwolą przedostać się wodzie z instalacji CO do kotła. Ale jeśli zatrzymasz pompę CWU oraz CO to czy czasem ciepła woda nie przeciwnie się grawitacyjnie na kaloryfery? Pytanie do fachowców czy zawór zwrotny zablokuje grawitacyjny obieg?
  7. Jeśli będzie kulowy zamiast różnicowego to w przypadku gdy kulowy będzie otwarty a pompka CO będzie pracować to woda może się bełtać w koło. A jeśli kulowy będzie zamknięty to w przypadku braku prądy nie działa ogrzewanie bez ręcznej interwencji. Może lepiej zostawić ten różnicowy a wstawić gdzieś zawory kulowe odcinające na okres letni. Tylko pytanie gdzie lepiej? Może zaraz za zaworem czterodrogowym hmmm....
  8. Dobra ale tam gość na rysunku ma pompę CO z zaworem różnicowym na grawitacje, Jeśli będzie zbiornik CWU to w lecie zatrzyma pompe CO a pompa CWU będzie działać a mimo to ciepła woda i tak pójdzie na kaloryfery przez zawór różnicowy, a przecież w lecie kaloryfery mają nie grzać. Czy dobrze to rozumiem?
  9. Naszkicowałem sobie schemat podłączenia wraz modyfikacjami,proszę szanownych kolegów o sprawdzenie schematu oraz wszelkie podpowiedzi co można by zmienić, poprawić i co mam źle. Zwłaszcza w okolicy zaworu nadmiarowo-upustowego nie wiem czy nie przesadziłem z zaworami kulowymi i z tym filtrem. Poniżej kilka fotek przedstawiających obecny stan oraz schemat modyfikacji w instalacji (na schemacie nie mam zaznaczonego naczynia wyrównawczego ale ono w realu jest). Aha a co z zaworem 4D (6/4") warto go wykorzystać czy schować do szafy?
  10. Może jeszcze jeden szczegół dopisze ze jestem w posiadaniu zaworu 4D mosiężnego ESBE 6/4". Wykorzystać go jakoś? czy lepiej schować do szafki, aby pokrył się ochronną warstwą kurzu? Nie chce go na siłę stosować tylko dlatego ze go mam, wole zastosować rozwiązanie z którego będę zadowolony w użytkowaniu.
  11. To dobry pomysł tylko wskazówka dla innych aby w danych technicznych sterownika kotła sprawdzić jaka jest maksymalne dopuszczalne obciążenie wyjścia pompą obiegową. U mnie sterownik ST-28 ma 1 A a to daje coś koło 230 W wiec dwie pompy śmiało obsłuży. Z drugiej strony w tym sterowniku mam funkcje C.W.U z którego nie korzystam a ta funkcja mogła by śmiało sterować dodatkową pompą co by wyeliminowało termostaty przylgowe całkowicie.
  12. Sorry za moją namolność ale trapi mnie to rozwiązanie z termostatem przylgowym. Ustawie go na 55C i jeśli spadnie temp to załączy pompkę która będzie ciągle tłoczyć wodę nawet wtedy kiedy piec się wygasi i ogólnie temperatura wody w całym układzie obniży się do temp otoczenia. A to było by niepożądane aby przy wygaszonym piecu ciągle pompka tłoczyła. Pisząc o termostatem przylgowym domniemanie iż chodzi o taki: Gdy rzeczywista temperatura jest niższa, niż zadana, zwarte są styki C i 1. Gdy rzeczywista temperatura jest wyższa, niż zadana, zwarte są styki C i 2. Żeby na próżno pompa nie tłoczyła wody przy wygaszonym piecu chyba trzeba by zastosować dwa takie termostaty przylgowe. Jeden (na wyjściu) załączy zasilanie całego układu jeśli woda przekroczy 20C a drygi (na powrocie) zacznie załączać pompę aż do 55 C. Jeśli coś zagmatwałem to nich mnie ktoś sprostuje :)
  13. No to będę się brał za zawory termostatyczne jak najszybciej bo ochłodzenie idzie. Mam pytanie o gwint w zaworach DN20 na calowe to 3/4. Dokupię sobie narzynkę na wypadek gdybym musiał kawałek rury nagwintować tylko jaki tam jest gwint 3/4 ale G - walcowy, R - stożkowy, czy Whitwortha? Ma ktoś pod ręką jakiś link do poglądowego schematu gdzie usytuowany jest w instalacji otwartej zawór nadmiarowo upustowy?
  14. Hmm termostat przylgowy i pompa. Już jedną pompę mam która pcha wodę na kaloryfery a teraz miała by dojść druga dodatkowy pobór prądu. A nie obędzie się bez drugiej pompy? Termostatyczne zawory pozakładam podniosę temperaturę na piecu i nadal będę miał zimny powrót? Z drugiej strony pytanie jak często i na jak długo druga pompa by się włączała bo w sumie od tego jej koszty eksplantacji zależą.
  15. Zawory termostatyczne na grzejnikach to ciekawe rozwiązanie. Jedne pokoje mam przegrzane a inne niedogrzane. Będzie trzeba zostawić z dwa grzejniki bez termostatów tylko gdzie? Może łazienki albo korytarze? Producent do tego kotła zaleca minimalną temperaturę zasilania 55 C ale czy wtedy ta temperatura nie sprawi przegrzanie pomieszczeń w których nie założę zaworów termostatycznych? Jeśli chodzi o zawór 4D to obawiam się ze będzie mi mocno dławił przepływ przy grawitacji mimo przyłącza i zastosowania zaworu 6/4 cala.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.