Skocz do zawartości

Grzegorz3

Forumowicz
  • Postów

    32
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje o ogrzewaniu

  • Co ogrzewam?
    Budynek ok 130m2 - 12cm styropian, dach 20cm wełna
  • Instalacja
    10 grzejników panelowych, 2 drabinki w łazienkach, instalacja miedziana na rozdzielaczach
  • Kocioł
    Heiztechnik HitPellet 15kW

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Podkarpacie

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Grzegorz3

Ciekawy

Ciekawy (3/14)

  • Od roku na pokładzie
  • Pierwszy post
  • Współtwórca
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później

Najnowsze odznaki

3

Reputacja

  1. Lol, u mnie 3x była wymieniana anoda. Także mam fotowoltaike, solary cwu i piec. Program dofinansowania był ok, niestety jak to w naszym pięknym kraju bywa, zwycięzca przetargu postanowił zmaksymalizować swoje zyski. End of story. Pozdro
  2. @Kordjano gdy skonczy się gwarancja, to wymienię palnik na taki jak masz Ty i będę razem z Tobą dogryzał tym którzy nie mieli tyle szczęścia co my ;-). @volf66 to że jej nie rozkrecales nie znaczy że czegoś nie dopilnowałeś. Nie we wszystkich gminach to zalecali. Ja rozkręcam raz w roku, ale w środku jest zawsze znikoma ilość pyłu. Jeśli coś tam wpada podczas wymiatania palnika, to i tak później wyciąga odkurzacz. Wspomniane przez Ciebie przeglądy są płatne i zwróć uwagę na słowo "zalecane", nie obowiązkowe. Reklamuj do gminy. Reklamację w formie elektronicznej bądź papierowej, nie telefonicznej. Co byś miał wszystko czarno na bialmy. Powodzenia Pozdo
  3. Hej kolego @volf66 Zapewne realizowała u Ciebie projekt ta sama firma co u mnie, mieszkam u progu Bieszczad. Ale wracając do tematu, to wygląda na to, że w ten sposób są szkoleni Ci serwisanci gminni... u mnie na początku było tak samo, człowiek mi wciska ze popękało przez zaniedbanie. Od razu mnie zagotowało. Można powiedzieć że dbam ponad przeciętnie o cała instalacje. I co jak co, ale na pewno komora nie popękała przez zaniedbanie. Na szczęście w mojej gminie, urzędniczka która się zajmuje projektem OZE, po wysłuchaniu moich racji szybko ogarnęła temat, poszła reklamacja. Z tego co wiem to były tam jakieś przepychanki, ale jak wspomniałem wyżej urzędniczka gra dla mieszkańców i wygrała. Komora wymieniona, przyszła jakas większa, ale nr się zgadzały, wszystko działa. Mi to wyglądało na wadę materiałową, bądź błędy w oprogramowaniu sterownika. Z tego co wiem to pęka ta część dość często, ale użytkownicy nie są świadomi bo nie jest to w początkowej fazie widoczne. Moim zdaniem Heiztehnic (czy firma realizujaca) bagatelizuje sprawę, głupio się tłumacząc, zamiast powiedziec: bardzo nam przykro, to nie powinno się wydarzyć- oczywiście juz wysyłamy nowa część. Odpowiadając: u mnie zostało to wymienione przez serwis gminny. BTW. Grzałka ma 4100rozpalen i odpukać, działa nadal. Jeżeli jest jak piszesz, czyścisz, dbasz o wszystko, to nawet się nie zastanawiaj zgłaszaj reklamację, niech Ci udowodnią że popękało przez brak czyszczenia. Współczuję zszarganych nerwów. Pozdrawiam
  4. Serwisant, ten gminny tez mówił że zamawia najtańsze, byle by parametry się zgadzały. A propo palnika, to teraz mam większy... przypomnę że mam piec 15kw. Palnik od 6-20kw. Pierwsze zdjęcia przedstawiają stary palnik, a te z czystym, to nowy. Wszystko zamawiane droga oficjalna. Jeszcze wysyłałem zdjęcia tabliczek znamionowych. Nie wiem czy była zmiana, czy skończyły się do 15kw i dostałem od 20kw... Na 5 zdjęciu widać jak spasowane jest miejsce o którym instrukcja prawi że musi ściśle przylegać do drzwiczek... A tu pospawane 2 mm luzu.
  5. "Kwiatków" jest sporo, dlatego jak wspomniałem, jeżeli piec i palnik dotrwają do konca umowy to zostają, a sterownik i reszta klamotów idzie pod młotek. Tzn wrzucę je do kategorii "oddam za darmo", bo przecież nie będę za bubla pieniędzy brał ;-))).
  6. Czego przykładem jest soft w moim chociażby. A w/w to HT900 #4 v2.00 Apr 2 2019. 'Kasuj liczniki' jest, choć nigdy ich nie kasowałem, więc dokladnie nie wiem co kasują. Gdy za 2 lata będę sprzedawał to cudo, to nowy właściciel sobie wyzeruje wszystko.
  7. Nakreślam tylko możliwości, nie mi oceniać. Da się skasowac- menu serwisowe 6543 i tam znajdziesz: "kasuj liczniki serwisowe". Nie masz ponad 3200 rozpaleń, to Ty nie płacisz, zgodnie z pokrętna filozofia Twojej gminy. Poza tym te liczniki i tak żyją własnym życiem. Mi ostatnio na 'czas pracy z mocą minimalna' wyskoczyly jakieś xxxx, a na drugi dzień licznik wskazywał 65h(gdzie mialem cos ok 1000h)- reszta wskazan bez zmian. Wiec ciężko żeby brac je za kryterium czy użytkownik ma płacić czy gmina. Poniżej zdjęcia żebym goloslowny nie był. Jedno zrobione kilka dni temu, a drugie z wcześniejszego okresu.
  8. Powoli zaczynają przekraczać granice absurdu... producent podaję żywotność rzędu 10000 rozpalen? Ustawienia sterownika są mocno okrojone. Kocioł jest skonfigurowany aby bez przerwy się rozpalał i wygaszał i Was zmuszają do zapłacenia za to? No, brawo. U nas wymieniają bez problemu, nie ważne ile jest rozpaleń. Ale, choć przeważnie czas reakcji gminnego serwisanta jest dość szybki ( dzień, do dwóch), to zdarza się że czeka właśnie na grzałki i serwis się wydłuża. Żeby nie zostać z reka w nocniku przy np -15 stopniach mrozu, osobiście kupiłem na wszelki wypadek jedna na zapas. A odpowiadając na Twoje pytanie: możesz zamówić bezpośrednio pisząc maila na adres producenta kotła. Tak zamawiałem kilka dni temu (160zl grzałka + 25wysylka) Lub na znanym portalu aukcyjnym. Tam są tańsze. Oryginalna ma 200w. Ew. Skasuj liczniki serwisowe i nie będzie 3200 rozpalen ;-D Jeżeli chodzi natomiast o stronę prawną to pamiętaj ze takie działanie firmy instalującej jest bezpodstawne. Wszelkie zmiany w umowie wymagają pisemnych aneksów etc. Bo zakładam że taki zapis nie był w niej zawarty. Polecam udać się wraz z umową do radcy prawnego, który to sprawdzi i rzeczowo wytłumaczy. W większości miast raz w miesiącu czy tygodniu, taki radca udziela porad bezpłatnie.
  9. Tak, trochę głupie... paranoja... Lol. A nie można napisać od razu coś w stylu j.w.? -Grzecznie i konkretnie. Poniżej c.d. i zakończenie korespondencji i nie tylko z HT. dniu 2021-10-15 10:36:53 użytkownik [email protected] napisał:
  10. Kolego @Heiztechnik, to chyba nie wiele możecie, rozumiem że nie możecie ich 'dotykać', ale co Was powstrzymuje przed udzielaniem informacji na temat swoich produktów osobom użytkującym? Poniżej mail który kilka dni temu wysłałem do serwisu Heiztechnic: Naprawdę Kolego @Heiztechnik tak wygląda Wasza pomoc? Odnośnie kotła: -trwałość/korozja: trochę rdzy zaobserwowałem na ścianach kotła po lecie, nic strasznego, pare "kwiatków". Piec w lecie używany sporadycznie, zeszło wszystko po kilku ruchach szczotką drucianą. Kocioł jak wspomniałem z 2019r. Pęknięte palenisko, tu gmina stanęła na wysokości zadania (choć nie obyło się bez problemów) i zostało ono wymienione. Pisałem we wcześniejszych postach o zauważonej anomalii sterownika- po dojściu do temp zadanej, sterownik przechodził w wygaszanie które przerwał po ok 1 minucie. Po prostu wentylator się wyłączył i wszystko stoi, a na palniku została cała kupka zarzącego się peletu. Na piecu pisze stop, temperatury w normach, piec nie reaguje na przycisk start- nie można go włączyć. Po odłączeniu i ponownym załączeniu zasilania od sterownika- wszystko działa. Taka anomalia zaobserwowana w chwili gdy poruszam się po menu serwisowym, piec dobija do temp zadanej i przechodzi w wygaszanie [czy występuje w innych sytuacjach- nie zaobserwowałem, ale też nie przesiaduję w kotłowni]. Na moje laickie oko- BUG w sofcie sterownika. Piszę o tym celowo w trwałości, bo być może to jest przyczyną pęknięcia tego paleniska... -awaryjność: czyt wyżej, nic poza tym. Kupiłem nawet ostatnio grzałkę, aby mieć awaryjnie bo mam ok 3300 rozpaleń- ale nadal działa. -spalanie pelletu: sypałem klasy a1 i b. Szczerze to ten b (sosnowy) spala się lepiej niż a1 który mam. Generalnie większych perturbacji brak. -jakość obsługi/czyszczenie: te dwa punkty bym rozgraniczył, bo jeżeli chodzi o czyszczenie to jest według mnie bezproblemowe i szybkie. Ale 'jakość obsługi'- no cóż, producent sam zrobił nie krok, a trzy wstecz i chyba wszyscy wiemy o czym piszę. Blokowanie użytecznych opcji, sprowadza wspomnianą jakość do bardzo niskiego poziomu. -dostęp do serwisu i konsultacji serwisowej: przed zakupem Ht tronic Rooms rozmawiałem telefonicznie z serwisem HT: było szybko, miło i rzeczowo. Przy kontakcie mailowym (opis powyżej) jest totalne olanie klienta. Reasumując: uważam że obrana polityka HT względem użytkowników jest błędem. Zwłaszcza że mają dobry produkt, ale sami stawiają go w złym świetle. A to się prędzej czy później odbije na marce. Pozdrawiam
  11. Tak jak pisze kolega @Trener40, trzeba czytać... próbowaliście wpisać w menu serwisowym 6543? 7654? Przynajmniej będzie moc minimalna i histereza CWU
  12. Kolego @Warrior311 nie pamiętam jaka powierzchnię ogrzewasz, ale: na zewnątrz zrobiło się ciepłej, masz 55°C na zasilaniu, zmniejsz temperaturę na zaworze1 na np 40°C. Wygodniej jest korzystać z czujnika pogodowego i krzywej grzewczej. Z opisu wynika że masz wyłączenie pompy po osiągnięciu temp, proponuję ustawić obniżenie temp o kilka stopni po osiągnięciu temp zadanej. Nie masz odbioru ciepła to temperatura na piecu rośnie. Histereze kotła podnieś do 15°C. Pomimo że prawidło ustawiony piec nie powinien aż tak przeciągać, to myślę że podbicie do tych 80°C to nic zlego- ALE to nie się wypowiedzą bardziej doswiadczeni Koledzy. Generalnie poprzeglądaj forum, w różnych wątkach przewijają się odpowiedzi na Twoje pytania.
  13. Kolego @Osikarob, musisz być bardziej wyrozumiały, zastosowana logika działania sterownika w naszych kotłach jest tak iracjonalna, ze ludzie nie są w stanie tego pojac nawet gdy im mówisz o co chodzi ;-D. Tez mialem ostatnio taka sytuacje- taka tragikomedia. Także wyglada na to ze jedyne co dostaniesz w zasadzie juz dostałeś od kolegi jameess'a to odrobina złośliwości.
  14. Tak pracuje na 100%, dzisiaj sprawdzałem. Na pewno jest tam wartosc domyslna, chyba 10minut, ale to tak z głowy bo nie pamietam- sprawdzę to wieczorem gdy dotrę do domu. Przychodzi mi do głowy jeszcze jedna mysl. Tj kolejnosc cyklów, nie przywiązałem do tego wagi, ale teraz myślę że może to mieć znaczenie. Kiedyś gdy byłem w trybie serwisowym, piec osiągnął temperaturę zadana i przeszedl od razu w postój. Byłem swiatkiem takiej anomali tylko raz. Sprawdzałem pamiętam później i piec zachowywal się normalnie, czyli pali/wygasza/czysci. Może sterownik zawariowal i pelet tam się dopalal, ale z drugiej strony na palniku alarmu nie miałem, czyli nie mial za wysokiej temp. No nie wiem, nic mi juz innego do głowy nie przychodzi. A i od kiedy jest to pęknięte to nie wiem, bo od środka nie widać pekniecia zbytnio, wiec mogło być już od dłuższego czasu, a tego nie widziałem.
  15. No wreszcie jakas spokojna odpowiedz ;-). Koledzy, emocje na bok. Rynek rządzi się pewnymi prawami, możemy się z nimi nie zgadzac, mogą nas bulwersowac- a jednak one wciąż obowiązują. Trzeba to zrozumieć, choć mi z tym nie po drodze. Na niektóre elementy jest gwarancja dluzsza, na inne krótsza, a jeszcze inne nie są nia objęte wcale... można liczyc na dobrą wolę, dbanie o klienta przez firmę, czy jak to nazwiecie, a 'firma' może choc nie musi( bo ma do tego prawo wlasnie), pochylić się nad klientem. Nie wiem dlaczego element pękł, czy to wina materiałowa, technoloiczna, czy może moja, pelletu, sterownika? Napisałem jak mi się wydawało jasno: reakcja gminy na 5, natomiast rekonesans 'gminnego serwisanta' na 1. Dlaczego? Opis wyżej. A post w celu informacyjnym ze coś takiego się wydarzyło, bo to temat o hitpellet, prawda? Kolego @Heiztechnik generalnie spawanie tego u Was, spoko- ale są głosy ze to znowu w tym miejscu peknie? A i Gmina i tak do Was wysle zgłoszenie teraz, bo ja zgłosiłem problem do gmina, a ona z racji urzędu musi reagować... A wpływu uszkodzenia na spalanie nie zauważyłem i pewnie go nie ma. Jest obawa czy nie peknie więcej, to wszystko.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.